Gå til innhold

Kan en 4 åring være våken litt alene på morgen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ett barn som er våkent før sola står opp. Ene morgen her hadde hun bare tatt padden sin, og sett litt på den på morgenkvisten før hun vekte oss. Vi var uthvilte og dagen ble en av de bedre dagene vi har i en helg. Hvor greit er det at en 4 åring sitter alene å ser litt på skjerm om morgen? ☺️

Vet at noen av nabo ungene på samme alder her så gjør foreldrene det, smører noe mat og legger seg litt nedpå igjen. 

Om det ikke er ok, hvilken alder blir det ok å ligge litt ekstra i helga som foreldre? 

Anonymkode: fdd6f...409

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig er det helt greit!

- mamma til en på 4,5 som begynte å være litt oppe med iPad fra 3,5. 

Anonymkode: 6ff98...b43

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vår 4 åring får lov, men han er sammen med storebror på 8. Soverommet vårt har dør ut mot stua, så jeg hører de. Han hadde ikke fått lov helt alene (men han er litt vell kreativ og jeg stoler ikke helt på han og påfunnene). Kommer nok litt an på ungen tenker jeg :) 

Anonymkode: d507a...cf4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt HELT i orden. Bare gled dere over at barnet er kommet så langt, og at dere kan ligge å kose dere videre i sengen!

Her går straks femåringer ned i stua og slår på fjernsynet, finner seg litt frukt og koser seg før vi står opp. Gir hunden litt snacks og alt 😂🥳

Anonymkode: 733d6...038

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk gud! Da skal vi herved ta oss litt ekstra tid til å slappe av når muligheten byr seg 😴🥳

Anonymkode: fdd6f...409

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja det går fint. Jeg har ett barn på 3 år med diagnose innad autismespekteret som fint klarer å være alene litt på morgenen. Barnet leker bare med lekene sine enten i stua eller ved siden av sengen vår.

Anonymkode: 3e748...93a

• Hjerte 2
Skrevet

Barnet gir uttrykk for at det er helt ok, og finner tydeligvis ikke på noe tull! Da er det helt ok!

Vi hadde litt mat klart også, eventuelt yoghurt og frukt. Barna sa ofte at det var den beste tiden på dagen ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvsagt er det greit! Vår 3 åring gjør det samme, men da sammen med storebror på 6. 

Anonymkode: f5d0c...299

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når yngste var 3 snek hun seg ut av rommet sitt, lagde seg frokost og satt stille og rolig og lekte i stua. Eneste måte å hindre det hadde vært å låse døren.  Samme barn klatret ut av sprinkelsengen som 15 måneder så startet tidlig snikingen.  Har opplevd at hun klarte å snike seg inn i sengen vår på natten også slik at vi våknet med henne der på morgenen. Noen barn er bare veldig stille. Storebroren derimot føles som en elefant og hører alltid hvor han er i huset.

Jeg vet at jeg selv sto opp alene fra 3-4 år. 

Jeg ville vært mer bekymret om barna finner på mye tull, da hadde hadde jeg heller installert noe så jeg hadde våknet så barna ikke hadde fått være alene. 

Anonymkode: 9cd0f...b4b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner ingen som har blitt smarte av en mobiltelefon, eller nettbrett. Hjerneaktivitet har gått ned i alle vestlige land, med mindre foreldrene gjør en god jobb. IQ ordforråd, har falt dramatisk.

Anonymkode: 561ea...57d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kjenner ingen som har blitt smarte av en mobiltelefon, eller nettbrett. Hjerneaktivitet har gått ned i alle vestlige land, med mindre foreldrene gjør en god jobb. IQ ordforråd, har falt dramatisk.

Du kjenner ingen som er blitt smartere av en mobiltelefon/nettbrett? Du mener der du kan finne all mulig informasjon og lære nye ting? Rart. Kanskje du ikke skal bruke deg selv som utgangspunkt.

Anonymkode: 0d01b...699

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er helt greit at min 3 åring får se frost mens jeg er i senga

Anonymkode: b99c0...904

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel greit, men synes ikke det er greit hvis dere legger dere for å sove. 

Anonymkode: 10571...59f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt i orden. Jeg hadde også latt 4-åringen være litt alene med skjerm om morgenen hvis det ikke hadde vært for at vi også har en 2-åring som våkner enda tidligere. 

Anonymkode: 86ee3...9af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Du kjenner ingen som er blitt smartere av en mobiltelefon/nettbrett? Du mener der du kan finne all mulig informasjon og lære nye ting? Rart. Kanskje du ikke skal bruke deg selv som utgangspunkt.

Er ikke det bare hærming da? 

Vil du påstå du er kreativ, hvis du finner noe på nettet. Gjør det samme?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Det er mange som baserer alt som er bra og dårlig i sine barns liv nesten utelukkende på hva som var gjeldende i egen barndom…

Anonymkode: 9cd0f...b4b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er født i 1987, vi stod også opp alene og så på barnetv på morgenen fra 08-11 hele barndommen, tror ikke kykkelikokkos var mer mentalt stimulerende enn det barn finner på ipaden i dag. 

Anonymkode: af2c6...af2

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er født i 1987, vi stod også opp alene og så på barnetv på morgenen fra 08-11 hele barndommen, tror ikke kykkelikokkos var mer mentalt stimulerende enn det barn finner på ipaden i dag. 

Anonymkode: af2c6...af2

Hvorfor har da IQ gått ned? 

Hvorfor har dagens unge dårlige ordforråd?

AnonymBruker
Skrevet

Mener du han er  klar for å være oppe litt alene, så er han det :)

Bare du kjenner ditt barn :) 

Min fireåring har stått opp alene siden han var tre… men jeg har soverom med dør ut i stua, og ser han, og legger meg ikke til å sove…. Ikke at det går stort sett mer enn 15-20 min før han befaler meg opp, men godt å ligge å dorme litt, om så bare noen minutter 😅

Anonymkode: 5bb62...5a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor har da IQ gått ned? 

Hvorfor har dagens unge dårlige ordforråd?

Hvor har du lest dette? 

Anonymkode: 5bb62...5a2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...