Gå til innhold

Legelisten, kan legen se hvem som skriver?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg skal skrive en tilbakemelding på en lege på legelisten.no. Tilbakemeldingen er ikke positiv, derfor lurer jeg på om legen kan finne ut av hvem som skriver?

Jeg vet at jeg selv kan identifisere meg ved at jeg skriver ting han kan kjenne igjen, men la oss si at jeg ikke gjør dette vil legen da få e-postadressen min eller på annet vis få vite at jeg er meg?

Anonymkode: 77dd3...26d

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig ikke!

Anonymkode: 92dcc...12f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er anonymt. Det er dessverre veldig synd for folk legger igjen totalt urimlige tilbakemeldinger med liten rot i sannheten og legen har null sjanse å svare tilbake. 

Har du en dårlig opplevelse så meld det inn til riktige instanser. Å skrive anonymt på en nettside at du ikke fikk B-preparater og sykemelding er ikke å tale din sak.

Anonymkode: b0218...db4

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Nei, det er anonymt. Det er dessverre veldig synd for folk legger igjen totalt urimlige tilbakemeldinger med liten rot i sannheten og legen har null sjanse å svare tilbake. 

Har du en dårlig opplevelse så meld det inn til riktige instanser. Å skrive anonymt på en nettside at du ikke fikk B-preparater og sykemelding er ikke å tale din sak.

Hvordan vet du at det er det ts skal skrive om? Kan hende ts hadde en reell dårlig opplevelse. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Noen får mye slakt på legelisten men for pasienter er den grei å ha for å finne riktig person. Det er alltid noen som ikke er fornøyd, men om 2/3 av pasientene ikke er fornøyd så er det legen det er noe galt med. 

Anonymkode: 46b6b...72d

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Er faktisk ikke alltid å gå tjenestevei fører frem, samt at det er ganske ressurskrevende.

Alt min X lege fikk var refs og en klapp på skulderen med beskjed om å bli flinkere med sine pasienter. Viktig at en får advare imot slike.

Ønsket ikke preparater eller sykemelding

Anonymkode: c470a...6a8

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Legen kan faktisk henvende seg til legen uten å få eventuelle kommentarer slettet.

Anonymkode: 7e645...269

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hei!

Jeg skal skrive en tilbakemelding på en lege på legelisten.no. Tilbakemeldingen er ikke positiv, derfor lurer jeg på om legen kan finne ut av hvem som skriver?

Jeg vet at jeg selv kan identifisere meg ved at jeg skriver ting han kan kjenne igjen, men la oss si at jeg ikke gjør dette vil legen da få e-postadressen min eller på annet vis få vite at jeg er meg?

Du, i likhet med alle andre som klager over legen gjør vel det fordi legen ikke gir deg sykemelding du mener du skal ha. 

Patetisk. 

Anonymkode: 9d84e...83e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du, i likhet med alle andre som klager over legen gjør vel det fordi legen ikke gir deg sykemelding du mener du skal ha. 

Patetisk. 

Tenk før du skriver 

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Noen får mye slakt på legelisten men for pasienter er den grei å ha for å finne riktig person. Det er alltid noen som ikke er fornøyd, men om 2/3 av pasientene ikke er fornøyd så er det legen det er noe galt med. 

Tull. Har hatt den samme legen siden 1995. På legelisten blir hun slaktet, men virkeligheten er at hun er meget restriktiv på sykemeldinger, har lite sympati og empati riktignok, men det er nå en gang slik at ingen blir frisk av at legen gir sympati eller empati. Dyktige leger får deg frisk.

Ikke en gang har hun gjort noe feil 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull. Har hatt den samme legen siden 1995. På legelisten blir hun slaktet, men virkeligheten er at hun er meget restriktiv på sykemeldinger, har lite sympati og empati riktignok, men det er nå en gang slik at ingen blir frisk av at legen gir sympati eller empati. Dyktige leger får deg frisk.

😅 Og dette har du innsikt i hvordan? 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å ha empati og sympati som lege er faktisk ganske viktig. 

Min lege er fantastisk og den eneste kritikken han har fått er en som åpenbart ikke fikk visse medikamenter. 

Og hvordan vet du forresten at denne legen aldri har gjort feil?

Endret av Purple_Pixiedust
  • Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En lege uten empati er ikke mye verd. Kanskje noen pasienter yter ekstra ved å få en kald skulder og beskjed om å slutte å sutre (nekter ikke for at det finnes sutrekopper), men mange kan virkelig ta skade av slik behandling. 

Vil man få en beskjed som heter "buhu, slutt å grin", så skriver man innlegg på kg. Gratis. Det trenger man ikke betale en lege for. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

At du har vært heldig og ikke blitt rammet av komplisert sykdom sier lite om hvor dyktig din fastlege er. 

Anonymkode: 9264b...03a

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TS her.

Seriøst KG, dette hatefulle og forutinntatte innlegget får så mange positive reaksjoner!? Hva feiler det dere egentlig? Psyke mennesker.

Jeg hadde tenkt å skrive en tilbakemelding på en kirurg som får fortsette sin praksis som plastikkirurg på tross av at 3 andre leger har vitnet om at hun har skåret meg istykker og gjort ekstremt dårlig arbeid på meg. Prosedyrer ble brutt i flere ledd. 

Jeg hadde fått operasjonen dekket dersom jeg gikk offentlig, så det sier kanskje noe om alvorlighetsgraden og at det ikke bare var estetisk. Jeg valgte likevel å betale for privat behandling ettersom jeg trodde det skulle være bedre. For meg skulle det bli starten på et nytt liv, jeg hadde store fysiske hemninger som følge av det jeg skulle operere.

Det som skjedde er at jeg har fått så alvorlige skader at jeg er uføretrygdet.

Jeg ville advare andre.

Så fuck dere som sier at jeg bare skal skrive dritt til en fastlege som ikke vil skrive ut sykemelding...

Men skjønner nå at jeg bare burde holde kjeft.

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS her.

Seriøst KG, dette hatefulle og forutinntatte innlegget får så mange positive reaksjoner!? Hva feiler det dere egentlig? Psyke mennesker.

Jeg hadde tenkt å skrive en tilbakemelding på en kirurg som får fortsette sin praksis som plastikkirurg på tross av at 3 andre leger har vitnet om at hun har skåret meg istykker og gjort ekstremt dårlig arbeid på meg. Prosedyrer ble brutt i flere ledd. 

Jeg hadde fått operasjonen dekket dersom jeg gikk offentlig, så det sier kanskje noe om alvorlighetsgraden og at det ikke bare var estetisk. Jeg valgte likevel å betale for privat behandling ettersom jeg trodde det skulle være bedre. For meg skulle det bli starten på et nytt liv, jeg hadde store fysiske hemninger som følge av det jeg skulle operere.

Jeg ville advare andre.

Så fuck dere som sier at jeg bare skal skrive dritt til en fastlege som ikke vil skrive ut sykemelding...

Hei Ts :)

Jeg har ikke skrevet noe i tråden før nå, men jeg forstår deg. Forstår godt behovet ditt for å advare andre. Dessverre er det slik at legelisten ikke publiserer "anklager" om lovbrudd eller feilbehandling. Nå mener jeg ikke at det du kommer med er anklager, derav anførselstegn, men de har ikke noe mulighet til å sjekke ut i om det du skriver stemmer. Jeg tror deg, altså, men legelisten har retningslinjer. Jeg har tidligere forsøkt å legge inn vurderinger som har blitt avvist. Ikke samme årsak, dog, men jeg vet at de er strenge på hva de lar stå. 

Jeg vil heller anbefale deg å ta det til statsforvalteren eller norsk pasientskadeerstatning.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

TS her.

Jeg ville advare andre.

Synes du skal skrive en vurdering på Legelisten. Det er svært nyttig at folk kan få høre om både positive og negative opplevelser. 

Anonymkode: 992c3...82f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Hei Ts :)

Jeg har ikke skrevet noe i tråden før nå, men jeg forstår deg. Forstår godt behovet ditt for å advare andre. Dessverre er det slik at legelisten ikke publiserer "anklager" om lovbrudd eller feilbehandling. Nå mener jeg ikke at det du kommer med er anklager, derav anførselstegn, men de har ikke noe mulighet til å sjekke ut i om det du skriver stemmer. Jeg tror deg, altså, men legelisten har retningslinjer. Jeg har tidligere forsøkt å legge inn vurderinger som har blitt avvist. Ikke samme årsak, dog, men jeg vet at de er strenge på hva de lar stå. 

Jeg vil heller anbefale deg å ta det til statsforvalteren eller norsk pasientskadeerstatning.

Takk for fint svar. 

Hvordan burde jeg formulere meg for at kommentaren min skal gå igjennom tror du? Bare skrive at jeg ikke er fornøyd med resultatet liksom? Skaden er jo adskillig mye større enn dess, men hvis det ikke er lov å si hvor store skadene er vil jeg legge meg så negativt som mulig men fortsatt få kommentaren min godkjent. 

Har så lyst til at folk skal vite hvordan det kan gå om denne legen opererer de. De tre andre kirurgene sier jo rett ut at arbeidet som et utført på meg er direkte skadelig og bæret preg av hastearbeid og direkte store feil.

Hvordan få frem budskapet innenfor retningslinjene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Takk for fint svar. 

Hvordan burde jeg formulere meg for at kommentaren min skal gå igjennom tror du? Bare skrive at jeg ikke er fornøyd med resultatet liksom? Skaden er jo adskillig mye større enn dess, men hvis det ikke er lov å si hvor store skadene er vil jeg legge meg så negativt som mulig men fortsatt få kommentaren min godkjent. 

Har så lyst til at folk skal vite hvordan det kan gå om denne legen opererer de. De tre andre kirurgene sier jo rett ut at arbeidet som et utført på meg er direkte skadelig og bæret preg av hastearbeid og direkte store feil.

Hvordan få frem budskapet innenfor retningslinjene?

Det er vanskelig for meg å vurdere. Jeg tror jeg bare ville gjort et forsøk på å skrive så ærlig som mulig. Blir kommentaren avvist får du muligheten til å kontakte "moderatoren". Da kan du spørre hva du eventuelt bør fjerne og hvorfor den ikke går gjennom, og så få litt bedre svar enn jeg kan gi deg her.

Jeg vil samtidig oppfordre deg til å ta saken gjennom statsforvalteren eller norsk pasientskadeerstatning hvis du ikke allerede har gjort det. Da kan det opprettes sak mot legen og han kan få en reaksjon fra helsetilsynet hvis de er enig i at han har opptrådt uforsvarlig. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Å herregud, er det deg med øyelokkene?

Anonymkode: 856f8...cce

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...