AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Dette blir sannsynligvis en veldig rotete tråd. Beklager på forhånd for det. Jeg er gift og har to barn. Vi har vært sammen i ca 10 år og har det helt greit. Småbarnstiden har tatt oss litt. Forholdet bærer preg av at vi er slitne. Mannen min er super. Han er en super pappa. Han drar absolutt sin del av lasset i familien. Vi krangler ikke. Men det er lite av det motsatte også. Nærheten er mer eller mindre borte, både mentalt og fysisk. Vi har begge prøvd å ta tak i dette, uten at vi aldri får det helt på stell. Går greit en kort periode, så glir vi på en måte fra hverandre igjen. Vi snakker om dette regelmessig. Begge er interessert i å vekke til live denne delen av forholdet. Så, de siste par månedene har jeg fått en dårlig magefølelse. Jeg klarer ikke sette fingeren på hva konkret som forårsaker det. Jeg har aldri kjent på lignende følelse i dette forholdet. Mannen har aldri gitt meg noen grunn til å føle meg utrygg. Det har han egentlig ikke nå heller, men det er noe som skurrer. Han jobber med så godt som bare kvinner. Dette har aldri plaget meg på noe vis. Han forteller meg mye om kollegene og fellesskapet de deler på jobb. Dette har det blitt mindre av. Han er introvert og oppsøker ikke sosiale arenaer. Han trener, men dette ønsker han å gjøre alene. Han er aldri på fest, annet enn et og annet julebord o.l. Den eneste han egentlig har kontakt med utenom meg og barna er broren som han spiller en del dataspill med. Jeg har spurt han flere ganger, gjennom hele vårt forhold, om han ikke ønsker å ha flere å omgås privat. Men har sagt hver gang at dette er noe han ikke har behov for. Jeg er ganske motsatt. Jeg har flere venner jeg omgås regelmessig. Enten fysisk som at vi møtes for å trene eller finne på andre ting. Jeg inviterer folk hjem til oss. Jeg har kontakt med folk via sosiale media. Mannen min kjenner alle. Jeg forteller om hvem, hva, hvor og hvordan. Jeg har ikke kontakt med noen uten at han vet om det. For en tid tilbake sendte jeg han noe på Instagram. Han har appen, men legger aldri ut noe. Han liker eller kommenterer aldri noe av det jeg legger ut. Det eneste han bruker det til er å se på reels - trodde jeg. Da jeg ikke hadde fått noen kommentar på det jeg sendte han på Instagram på et par dager spurte jeg om han hadde sett det. Det hadde han ikke, han åpnet Insta med hold telefonen litt vekk fra meg. I et kort øyeblikk så jeg at det jeg hadde sendt på ingen måte var det eneste i inboxen hans. Det var umulig for meg å se hvem/hva som sto. Men jeg stusset litt. Han legger aldri ut noe, ergo er det ingen som kan ha kommentert på det. Ergo er det sannsynligvis han som har tatt initiativ til chatting. I seg selv helt uskyldig, men dette var noe jeg ikke visste om at han gjorde. Jeg lot det ligge. Det gikk en stund og jeg følte at han virket fjernere igjen. For noen uker siden sprute jeg om jeg fikk se på telefonen hans. Han sa ja og ga meg den, spurte om han skulle hjelpe meg med å finne noe spesifikt, men gjorde samtidig litt narr av meg og lurte på hva i all verden jeg ville se etter. Stolte jeg ikke på han? Jeg åpnet ingen apper, jeg bare scrollet litt opp og ned i oversikten. Men jeg reagerte på hans reaksjon. Han har tidligere kunne uttrykke usikkerhet og sjalusi. Dette har det vært veldig viktig for han at jeg tar på alvor og ikke bare avfeier. Første gang det skjedde (helt i starten av forholdet) trodde jeg det var tull og tullet det derfor litt bort. Dette ble han lei seg for, og de gangene det har skjedd siden har jeg svart han skikkelig og møtt han på usikkerheten hans. Dette har han også takket meg for. Derfor synes jeg det er ekstra rart at han møter meg på denne måte, denne ene gangen på 10 år hvor jeg viser sårbarhet på denne måten.. Han går oftere og oftere uten giftering. Magefølelsen blir ikke borte.. Jeg er redd for å spørre flere ganger. Både fordi jeg er usikker på om det blir tatt på alvor denne gangen. Og fordi jeg er redd for hva som eventuelt kan komme frem.. Jeg har som sagt aldri tidligere følt det slik i dette forholdet. I tidligere forhold har jeg kjent på dette flere ganger, og hver gang har det kommet for en dag at det ikke var rent mel i posen hos motparten. Men dette var jo forhold i tenårene og tidlig i 20-årene. Nå er jeg voksen, gift og etablert så jeg vet ikke om dette er relevant. Som fryktet ble dette veldig rotete og det er ikke sikkert noen får noe ut av dette og kan gi noen innspill. Det var uansett godt å få skrevet det ned.. Anonymkode: 0a3b8...1c7 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Da jeg fikk den magefølelsen var min eksmann i ferd med å slutte å elske meg. Anonymkode: d1e5c...922 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Da jeg fikk den magefølelsen var min eksmann i ferd med å slutte å elske meg. Anonymkode: d1e5c...922 Ja, dette er jo noe av det jeg er mest redd for.. Var du også ferdig med forholdet på dette tidspunktet? Eller prøvde dere å redde stumpene? Anonymkode: 0a3b8...1c7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ja, dette er jo noe av det jeg er mest redd for.. Var du også ferdig med forholdet på dette tidspunktet? Eller prøvde dere å redde stumpene? Anonymkode: 0a3b8...1c7 Nei, jeg var ikke ferdig med forholdet. Vi gikk på samlivskurs, flyttet til bedre bolig, la planer for forholdet etc. Det var div ting som tok fokus og oppmerksomhet (særlig jobb, vi holdt begge på med å bytte jobber). Det ble slutt ca 2,5 år seinere, på en kjip måte. Anonymkode: d1e5c...922
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Jeg tenker at dette må du ta på alvor. Dere har vært sammen lenge, du kjenner han godt. Derfor må du ta det på alvor når du kjenner at noe skurrer. Uansett hva det er som ligger der og forstyrrer, så er det viktig å rydde opp i. Kanskje det er utroskap, kanskje det "bare" er knute på tråden. Anonymkode: 4f225...f07 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Hvem av dere vil ikke ha sex? Anonymkode: 779d6...4a7 2
McMary Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Hvorfor i all verden gikk du ikke inn på Instagram for å se, etter å ha fått lov å se på telefonen?! Du må jo spørre han om han chatter med noen, ikke gå å lure på det. Har du spurt han om han er betatt av noen andre og hva han føler for deg og hvordan han ser på fremtiden? Det er sannsynligvis "noe" siden du har den magefølelsen, selv om det ikke trenger å være utroskap. 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 Jeg får vondt av deg, jeg har hatt samme følelse over en tid selv. Forrige helg kom mannen min hjem å sa det var over. Han hadde ikke følelser for meg lenger. Ikke sett eller hørt fra han siden. Vært sammen i 7 år, men siste halve året har jeg hatt denne klumpen i magen, som jeg alltid kan stole på.. 🥺 og, jeg visste noe var gale, så jeg unnlot faktisk å velge å snakke ut med han om følelsen jeg hadde, jeg skjønte så inderlig godt hva som ville komme… Krysser fingrene for deg TS, at du finner utav det, og at ingen blir såret ❤️ Anonymkode: 2820f...c14 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #10 Skrevet 10. april 2022 Jeg fikk ikke opp noe skurr på det du skriver❤ Anonymkode: 2660a...f45 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #11 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk ikke opp noe skurr på det du skriver❤ Anonymkode: 2660a...f45 Hva betyr dette? Anonymkode: bc480...a05
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #12 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg tenker at dette må du ta på alvor. Dere har vært sammen lenge, du kjenner han godt. Derfor må du ta det på alvor når du kjenner at noe skurrer. Uansett hva det er som ligger der og forstyrrer, så er det viktig å rydde opp i. Kanskje det er utroskap, kanskje det "bare" er knute på tråden. Anonymkode: 4f225...f07 Ja, du har rett. Jeg kan ikke ignorere dette. Enten det er det ene eller det andre, det må frem i lyset. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Gå i terapi? Anonymkode: bc480...a05 Ja, vi har gjort det tidligere for noe annet. Begge oppfattet det som nyttig. Jeg kan lufte om vi skal ta kontakt med familievernkontoret igjen. Det eneste som holder meg igjen er at vi ikke har noe kontor her i byen. Vi må kjøre et stykke og da ryker plutselig halve arbeidsdagen. Men forholdet og familien er jo viktigere enn jobben. Helt klart. AnonymBruker skrev (20 timer siden): Hvem av dere vil ikke ha sex? Anonymkode: 779d6...4a7 Tja, det er vel ikke det at vi ikke vil ha sex. Det har bare blitt så lite og så sjelden at det nå føles nesten unaturlig. Vanskelig å forklare. Vi er begge skyldige i dette. Men det startet nok med meg. McMary skrev (19 timer siden): Hvorfor i all verden gikk du ikke inn på Instagram for å se, etter å ha fått lov å se på telefonen?! Du må jo spørre han om han chatter med noen, ikke gå å lure på det. Har du spurt han om han er betatt av noen andre og hva han føler for deg og hvordan han ser på fremtiden? Det er sannsynligvis "noe" siden du har den magefølelsen, selv om det ikke trenger å være utroskap. Godt spørsmål.. Jeg tror jeg fikk litt panikk, hva hvis jeg så noe der da? Da blir det med en gang noe jeg må deale med og det kommer til å gjøre vondt. Samtidig blir jo ikke sannheten borte av å ignorere den. Jeg har ikke spurt om han er betatt av noen andre. Vi har snakket om oss, utfordringene og hva vi ser for oss fremover. Da sier han at han ønsker at vi skal ordne opp i problemene våre. Det er riktignok noen måneder siden sist vi hadde dette oppe som tema, så det kan jo ha endret seg. AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg får vondt av deg, jeg har hatt samme følelse over en tid selv. Forrige helg kom mannen min hjem å sa det var over. Han hadde ikke følelser for meg lenger. Ikke sett eller hørt fra han siden. Vært sammen i 7 år, men siste halve året har jeg hatt denne klumpen i magen, som jeg alltid kan stole på.. 🥺 og, jeg visste noe var gale, så jeg unnlot faktisk å velge å snakke ut med han om følelsen jeg hadde, jeg skjønte så inderlig godt hva som ville komme… Krysser fingrene for deg TS, at du finner utav det, og at ingen blir såret ❤️ Anonymkode: 2820f...c14 Huff, dette var vondt å lese. ❤️ Anonymkode: 0a3b8...1c7 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #13 Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva betyr dette? Anonymkode: bc480...a05 Det betyr sikkert at anonymkode 2660a...f45 mener hen er synsk/har overnaturlige evner og tror hen kan se slike ting. Anonymkode: 4f225...f07 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå