Gjest seroxata Skrevet 2. november 2005 #1 Skrevet 2. november 2005 Siden min forrige tlf gikk i dass, så tenkte jeg at jeg for en gangs skyld skulle prøve ut ericcson, istedenfor samsung... og jeg hater den telefonen allerede.. er det bare meg, eller er de utrolig vanskelige? for det første, så skal det ingenting til før du kommer litt for nær en knapp, og du ringer opp folk.. og så er noen av tastene harde og vanskelige! og selv om jeg har fått oppsett på mms og wap, så får jeg ikke lastet ned ringtoner! for det kommer bare opp "error" som om ikke det var nok, så surrer jeg med abbonnementet. bestilte altså med djuice nonstop, og hadde simkort fra før, som jeg førte over til denne mobilen. med kontantkort. begynner jeg altså fra og med i dag med abbonnementet, eller kan jeg bruke opp kortet først? jeg er helt grønn! og savner samsung flipp-flapp telefonen min fanken altså..
Cronos Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 Ang. komme borti taster, så kan du jo sette på tastelåsen. Liker godt SE, jeg, selv om min er litt treg. Det med abonnementet ditt skjønte jeg ikke helt.
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2005 #3 Skrevet 3. november 2005 (endret) ENIG! Jeg har måttet lagre en falsk venn nederst på adresselista mi som heter Øyyyyyy, for å unngå at telefonen plutselig ringer en venn som heter Øyvind hver gang jeg kommer borti en knapp. Skal du svare på eller sende meldinger, derimot, må du klikke i en evighet (vel, det føles slik i motsetning til min siemens som ble stjålet...). Hver gang jeg har prøvd å laste ned noe (ringetone el.l.) får jeg også error Endret 3. november 2005 av soleil~noir
Gjest vimse Skrevet 3. november 2005 #4 Skrevet 3. november 2005 Jeg har hatt sony det siste året, og er strålende fornøyd! Kommer ikke til å gå tilbake til det jeg hadde tidligere... Tastelåsen har jeg satt på til automatisk, av gammel vane, for med alle mine tlf har jeg ringt til både den ene og den andre hvis jeg kom inntil en tast... Jeg synes den er enkel og grei og håndtere, når jeg fikk tatt vekk ordlista som kom poppende opp i skjermen når jeg skrev melding Når det gjelder abbonementet ditt, du kjøpte tl med djuice nonstop. da er vel tlf låst til dette abbonementet, og du kan ikke bruke kontatnkortet ditt. Men det er jo bare å prøve å sette det i, du får opp en feilmelding hvis ikke tlf din godtar det.
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2005 #5 Skrevet 3. november 2005 Har også vært kjempefornøyd med Sony Ericsson. Har Samsung nå, men jeg må si SE var mye lettere på menyene. Samsung har et rimelig ulogisk oppsett etter min mening, men det har med vane også å gjøre. Ang. oppsett på mms og wap, prøv å plotte det inn manuelt. Har også hatt problemer med de automatiske oppsettene.
Gjest vimse Skrevet 3. november 2005 #6 Skrevet 3. november 2005 Åja, det med wap og sånn glemte jeg... Du må kontrollere alle innstillingene på tlf din, sjekke at alt er slått på og tillatt osv, og hvis ikke så prøv å skru av tlf i 15sek tid
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #7 Skrevet 4. november 2005 Det kan være at det som var igjen på kontantkortet blir trukket fra regningen dersom du har samme operatør, men vanligvis må dette være brukt opp før du skifter abonnement. Ellers har jeg SE selv og er strålende fornøyd. Automatiske oppsett, nedlasting av ringetoner, synkronisering... alt har fungert helt utmerket.
Kristin Skrevet 6. november 2005 #8 Skrevet 6. november 2005 Jeg kjøpte meg en SE mobil for ca ett år siden.... Den var litt plundrete i starten.. Men det tok ikke mange dagene så "ble vi venner"!! Jeg kunne ikke tenkt meg å bytte til noe annet merke.... Så bare vær litt tolmodig, så går det bedre skal du se!
Gjest seroxata Skrevet 8. november 2005 #9 Skrevet 8. november 2005 heeeh, jeg begynner å venne meg litt mer til den nå faktisk begynner jeg å trives med den! men fremdeles slår ingen flip-flap telefonene jeg har hatt fra samsung da.. men men
Gjest happyending Skrevet 8. november 2005 #10 Skrevet 8. november 2005 Sony ericsson er MYE enklere enn samsung i meny, men alt kommer jo an på hva man er vant til.. Hvis du hadde telenor ringkontant og bytta til djuice nonstop, så vil abonnementet bli aktivert innen en time fra ordren ble sendt i butikken, du vil da ikke få brukt opp pengene du hadde på kortet, men du kan få dette i avslag på regningen eller du kan få det på sjekk i posten.. Hvis du har fylt på sånne betal 500 - ring for 1000-kort vil du bare få igjen halvparten av pengene..
Superlammet Skrevet 8. november 2005 #11 Skrevet 8. november 2005 Vanesak. Ganske enkelt. Bruker man tastelås ringer den ikke automatisk opp til noen. Laster man ned riktige innstillinger fungerer wap'en og mms'en (det kan være noen problemer, men det er Telenor sin feil isåfall pga en manglende oppdatering). Tastene vender man seg til. Som sagt, vanesak.
Annie Skrevet 8. november 2005 #12 Skrevet 8. november 2005 Jeg er veldig fornøyd med min SE. Eneste jeg savner er bursdagspåminneren som Nokia har.
Gjest seroxata Skrevet 9. november 2005 #13 Skrevet 9. november 2005 blir mer og mer fornøyd jeg! bortsett fra at jeg merka i dag at jeg fikk feil abonnement!!! jeg skulle ha djuice nonstop, men har fått magnum! og jeg oppga veeeldig tydelig at jeg skulle ha nonstop! fanken altså...
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #14 Skrevet 9. november 2005 Jeg har SE k500, og har lyst å kaste den i veggen stadig vekk... Først idag, etter å ha brukt den i 11 måneder, opplevde jeg at mobilen ikke bare 1, men 2 ganger, ringte til moren min, uten at jeg hadde tatt av tastelåsen... Jeg skjønner ikke hvordan det gikk an, men moren min ringte meg og spurte hva jeg holdt på med. Så synes jeg brukervennligheten er så irriterende, den er liksom bygd opp for nybegynnere som ikke er sikre på noenting av hva de gjør, alt må gjøres et lite steg av gangen. Når jeg skal gjøre en innstilling så tror jeg hele tiden at "nå er det bare å trykke ok så er det gjort", men da kommer det bare opp enda et spørsmål... Men det dummeste av alt er at det finnes INGEN volumknapp! Det hadde ikke vært så ille om volumet var normalt, men det er så lavt at jeg til vanlig har problemer med å høre hva folk sier! Ergrer meg grønn over det, hva i all verden har produsenten tenkt på?? For knappen til ringelyd volumet har de jo huska! Så er det harde, sms-Uvennlige knapper, dårlig kompatibilitet til spill, man kan ikke skifte deksel, og den runde knappen på midten som man MÅ bruke for å komme inn på menyen, den reagerer ikke alltid... Sikkert masse småting jeg har glemt også. Gleder meg til å få meg en ny skikkelig mobil. Tror jeg skal holde meg til Nokia, synes de er mye mer sms-vennlige og brukervennlige
Annie Skrevet 9. november 2005 #15 Skrevet 9. november 2005 Er det ikke volumknapp på siden på SE K500 telefonen da? Jeg har K300i og der fungerer joystick'en som volumknapp.
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #16 Skrevet 9. november 2005 Jeg glemte den tingen som gjør at jeg stadig har lyst å kaste den i veggen og hoppe på den, jeg har faktisk slått den i bordet for det... nemmelig at stadig vekk når jeg har brukt timeren på den, sånn at den skal ringe et visst klokkeslett, så ringer den gjentatte ganger ETTER at jeg har bedt den holde kjeft... Jeg trykker på "turn off" eller hva det står når den ringer, så går det 5 eller 9 mins og så ringer den på nytt igjen, gjerne 2 ganger slik på rad... Jeg har begynt å dobbeltsjekke hver gang jeg har slått av timeren, om den faktisk er slått av. Og gang på gang blir jeg "overrasket", for da venter den på å pipe på nytt. Spesielt irriterende er dette når jeg har lagt fra meg mobilen i 2. etasje om kvelden mens andre sover og jeg går ned for å se tv, og mobilen begynner å ringe og pipe mens jeg ser på tv. Og den piper høyere og HØYERE og HØYERE til jeg kommer og slår den i bordet fordi jeg blir så irritert:p
Gjest Gjest Skrevet 9. november 2005 #17 Skrevet 9. november 2005 Er det ikke volumknapp på siden på SE K500 telefonen da? Jeg har K300i og der fungerer joystick'en som volumknapp. ← Niks, den joysticken er bare til menyen, og 4 valgfrie ting, ingen mulighet for volumknapp der...
Skravla Skrevet 13. november 2005 #18 Skrevet 13. november 2005 Jeg er veldig fornøyd med min SE. Eneste jeg savner er bursdagspåminneren som Nokia har. ←
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå