Gå til innhold

Mange insekter inne.. hvordan få de vekk!!!??

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Flyttet nylig til en leilighet som liksom er «kjelleren» til huset men jeg er på bakkeplan. Må si at jeg ALDRI har hatt problemer med kryp noen andre steder jeg har bodd

Det er mange edderkopper her men har hørt at det er vanlig. Her om dagen fant jeg masse maur noe jeg aldri har sett her inne før. Og det var mange! De er i dusjen, inni skap, generelt overalt. Og jeg vasker grundig minst en gang i uka. Har funnet larver, biller, skrukketroll. Noen små greier som flyr aner ikke hva de heter. Er dette vanlig eller bør jeg klage til utleier?

det er mange lister rundt her som er løse, en del sprekker mellom veggene og gulvet. Føler det er der dyrene kommer inn for jeg har aldri vinduene åpent. Tips til å få vekk disse krypene? Får helt noia av smådyr

Anonymkode: f74c8...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forøvrig hadde jeg tatt det opp med husvert. Maur og skrukketroll har ingenting i leiligheten å gjøre. Edderkopper ja, en og annen bille som roter seg inn ja, men ikke så mye du beskriver. 
Har bodd i mange sokkel leiligheter  

Kjøp permetrin og spray ned alle sprekker i listene og vinduskarmer. Kjøp gjerne to flasker. 
Gjenta hver 6.mnd eller ved behov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har ingen råd, men skjønner deg! Hadde kjellerhybel før. Var full i edderkopper og sølvkre. Fant til og med store snegler en gang i blant🤢🤮

Anonymkode: 7364c...559

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mamajune11 skrev (5 minutter siden):

Forøvrig hadde jeg tatt det opp med husvert. Maur og skrukketroll har ingenting i leiligheten å gjøre. Edderkopper ja, en og annen bille som roter seg inn ja, men ikke så mye du beskriver. 
Har bodd i mange sokkel leiligheter  

Kjøp permetrin og spray ned alle sprekker i listene og vinduskarmer. Kjøp gjerne to flasker. 
Gjenta hver 6.mnd eller ved behov. 

Får man kjøpt dette på typ kiwi? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ingen råd, men skjønner deg! Hadde kjellerhybel før. Var full i edderkopper og sølvkre. Fant til og med store snegler en gang i blant🤢🤮

Anonymkode: 7364c...559

Det jeg synes er værst er maur.. de er overalt og får helt noia. Store dyr ee hvertfall enkle å se mens små gjemmer seg overalt:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du må selvfølgelig gi beskjed til huseier! Det er faktisk ikke ditt ansvar å bli kvitt dette, det er det huseieren som skal stå for!

Anonymkode: 4928b...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal ikke gjøre en verdens ting. Huseier sitt ansvar. Gjør huseier ingenting innen rimelig tid ringer du skadedyrfirma og sender regning til huseier. 

Anonymkode: 110df...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du skal ikke gjøre en verdens ting. Huseier sitt ansvar. Gjør huseier ingenting innen rimelig tid ringer du skadedyrfirma og sender regning til huseier. 

Huseier sier det we vanlig med dyr på våren🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vanlig med dyr på låven kanskje. I en bolig …nei…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det stemmer at det er vanlig med sukkermaur inne om våren. Men det kan også komme av fuktighet.

Anonymkode: 055ae...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Men sprayer du med permetrin dreper du edderkoppene også. Edderkoppene holder bestanden av de andre insektene nede, så edderkoppene er dine små husvenner her. Er det mye edderkopper så har de tydeligvis mye å leve av/ ta seg av..

Anonymkode: 8c518...6f3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er IKKE vanlig med maur inne i boliger kan du da si!

Anonymkode: 4928b...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...