Gå til innhold

Kontakte min far?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 40 årene og har aldri møtt min far, som jeg husker. Jeg vet hva han heter og han vet om meg. Min mor døde i fjor og jeg føler meg alene. Har mann og barn men ingen søsken. Har liten familie på mamma sin side. 

Nå er min far 70 år, så jeg tenker at det er nå eller aldri hvis jeg skal kontakte han. 

Tenkte å skrive ett brev å sende. Men hva skiver jeg? . 

Jeg er veldig introvert og sjenert og hater egentlig å treffe nye folk. Regner med at han har både kone og barn og barnebarn. 

Er også litt redd for at han ikke vil ha kontakt. Men jeg vet at han ville ha kontakt når jeg var baby men pga ulike grunner, så trakk han seg unna. 

Hva hadde du skrevet?  Best å sende brev enn å ringe? Da får han selv bestemme om han vil svare meg 

Anonymkode: 8e648...55f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede levd i 70 år uten din far, hadde det vært så mye annerledes om han ikke ville ha kontakt nå? Ta sjansen, da har du i hvert fall prøvd. Send brev om du føler at det er best. Det er jo også mindre "påtrengende", i mangel av et bedre ord. Da får han summet seg litt og tenkt seg om :) Bare hopp i det!

Anonymkode: 5b084...dbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
BethD skrev (23 minutter siden):

Gjør det ❤️

Hva bør jeg få med i brevet?

Jeg er ikke så flink til å ordlegge meg 

AnonymBruker
Skrevet

Trenger du å skrive så mye da? Det er vel godt nok å si hvem du er, og at du gjerne ønsker kontakt. Og hvordan han kan kontakte deg? Du trenger ikke greie ut så mye. Gjør det kort og enkelt :)

Anonymkode: 5b084...dbd

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det :) 

Jeg var litt i samme situasjon og drøyde og utsatte det. Så døde plutselig faren min og hadde etterlatt seg et brev til meg. Jeg angrer som bare det. Skulle ønske jeg kunne blitt bedre kjent med han. 

Anonymkode: 52ef5...7ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gjør det :) 

Jeg var litt i samme situasjon og drøyde og utsatte det. Så døde plutselig faren min og hadde etterlatt seg et brev til meg. Jeg angrer som bare det. Skulle ønske jeg kunne blitt bedre kjent med han. 

Anonymkode: 52ef5...7ed

❤. Så trist. Det er akkurat det jeg tenker på. At jeg angrer hvis jeg ikke gjør noe. 

AnonymBruker
Skrevet

Hopp i det.

Skeiv et brev der du henviser til at du er datteren hans. Og hvis han ønsker det kunne du tenke deg å møte han. 

Anonymkode: 06351...a4c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hopp i det.

Skeiv et brev der du henviser til at du er datteren hans. Og hvis han ønsker det kunne du tenke deg å møte han. 

Anonymkode: 06351...a4c

Bør jeg skrive adressen min, mobilnr og kanskje mail adresse i brevet? Så får han bestemme hvordan han evt kontakter meg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bør jeg skrive adressen min, mobilnr og kanskje mail adresse i brevet? Så får han bestemme hvordan han evt kontakter meg? 

Ja, hvorfor ikke? 
Bare vær forberedt på at livet ikke er en Hollywood-film. Du kan bli skuffet! ❤️

AnonymBruker
Skrevet
Juniper skrev (6 minutter siden):

Ja, hvorfor ikke? 
Bare vær forberedt på at livet ikke er en Hollywood-film. Du kan bli skuffet! ❤️

Takk. Livet så langt har ikke vært en dans på roser, så jeg forventer ikke mye 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Enten så skriver du et brev der du sier at du ønsker å treffe han for å bli litt kjent og slikt eller så ringer du. Jeg hadde nok ringt siden jeg liker å prate men er du den sjenerte typen så skriver du brev og gir ut kontaktinformasjon. Problemet med brev er jo at du ikke kan være 100% sikker på at han mottar brevet, derfor ville jeg ringt. 

Anonymkode: 3bed0...b9a

Skrevet

Du vil angre om du ikke gjør det. 
«Hei, dette er Xxxx, datteren din. Har tenkt mye på deg og lurt på å ta kontakt. Som du sikkert vet, døde min mor i fjor, du er min eneste familie Ønsker å møte deg for å prate å bli litt kjent. Har forståelse for at det kan være vanskelig for deg, det er det iallefall for meg. 
Hadde satt stor pris på det, håper å høre fra deg. Mvh Xxxx. Adresse, mail, tlf.»

Trenger ikke å stå så mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...