AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #21 Del Skrevet 10. april 2022 Ja, det har jeg. Har et spisebord som er 70 år gammelt, så det passer i stilen. Må og ha dekkebrikker da jeg ikke klarer synet av tallerkener direkte på bordflaten😅 Til fest og høytider har jeg duker på spisebordet. Jeg elsker borddekking, så har et stort utvalg av både løpere, bordbrikker og duker. Salongbord har jeg ikke, kun et lite rundt bord som er stort nok til to glass brus, så der har jeg ingenting. Anonymkode: 13ce1...836 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #22 Del Skrevet 10. april 2022 Jeg har duker og løpere på alle bord,benker, kommoder, skjenker. Syns uten er stygt, nakent og kaldt. Og min stil er varm og hjemmekoslig Anonymkode: aa403...b82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #23 Del Skrevet 10. april 2022 Løpere. Duker er for gamle kjerringer og dødsbo Anonymkode: d360b...76f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #24 Del Skrevet 10. april 2022 Til hverdags bruker jeg som deg en rund spisebrikke med vase og lysestaker på spisebordet, så brukes spisebrikker ved måltid. Vil gjerne holde bordplaten finest mulig lengst mulig, og design er ikke så viktig for meg at jeg ikke tåler en bordbrikke i hverdagen. Til fest varierer det, men da bruker jeg av og til hel duk etter årstid og anledning, noen ganger en løper midt på bordet, og noen ganger ingenting. På stuebordet ligger det som regel glassbrikker, duk brukes helst til påske, advent og jul. Jeg syns ikke duk er hverken gammel kjerring eller dødsbo, det avhenger helt av stil, form og farge. Har noen nydelige broderte duker som jeg har fått i gave og arvet, syns de er fine å ha på. Men jeg driver med håndarbeids selv og vet hvor mye jobb som ligger bak slike ting, så det betyr nok at jeg verdsetter det mer enn mange på min alder. Bruker ikke duk/løper på skjenk, tv-bord o.l., det syns jeg blir for mye. Anonymkode: 34550...c0d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #25 Del Skrevet 10. april 2022 Nei. Bruker verken duk eller løper. Anonymkode: 79be2...53c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. april 2022 #26 Del Skrevet 10. april 2022 Vi har løper på salongbordet. På spisebordet har vi ingenting til vanlig, men bruker duk til jul, nyttår, 17. mai og andre spesielle anledninger. Ingen duker eller løpere andre steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #27 Del Skrevet 10. april 2022 Bruker bare duk på spisebordet når vi har gjester. Ellers så bruker vi brikker under tallerknene når vi spiser. Ellers så er det dårlig med duker i hjemmet. Anonymkode: 5d1a3...f23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 10. april 2022 #28 Del Skrevet 10. april 2022 Hos meg ser du ingen løper eller duk i hele huset. Kun når vi dekker bordet til pent, brukes duk. Til middager ellers legger vi på en løper (plass for to), men den fjernes når vi har spist. På spisebordet står et avlangt brett i tre. Akkurat nå er det en høy keramikkvase med bjørkekvister på det, pluss noen esker og en krukke. Endrer ofte på hva som står der. Det gjør jeg med bordpynt eller i huset også. Om sommeren tar jeg inn blomster fra hagen eller naturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-stina Skrevet 10. april 2022 #29 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Synes den potten på bordet på bildet var litt voldsom svær, men ellers var det pent. Jeg har ikke noe lysfat lenger, men jeg har ikke helt klart å gi opp løpere. 🤪 Sa til mannen her nå på gøy om det hadde vært pent om jeg la noen bøker på bordet som pynt. Han bare så rart på meg 😂😂😂 Men interiør er ikke akkurat helt hans greie. 😜 Jeg liker interiør og det som er moderne, bare kanskje ikke helt på dette med løpere. Og så blir jeg usikker når jeg skal shoppe inn pynt og sette sammen ting for at det skal bli fint. Synes mye er for dyrt. Tar løperene bort innimellom, men så dukker det gjerne opp igjen neste gang jeg rydder og vasker. 🤣 Anonymkode: 85734...915 Må innrømme at jeg ikke skjønner greia med bøker til pynt på et bord, for meg blir det veldig møbelkatalogaktig. Foretrekker en liten brikke og lysestaker, evt blomster. Men jeg er nok ikke særlig trendy, da.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 10. april 2022 #30 Del Skrevet 10. april 2022 Jeg bruker sjelden duk eller løper. Løper kan forekomme på salongbordet til høytider og duk på spisebordet ved middagsgjester. Spisebordet er så fint i seg selv at spisebrikker, lys og blomster holder selv til gjester. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #31 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Synes mye er veldig tidlig 2000-tall og chabby chic av slikt. På salongbordet har jeg nå en stor glassvase med strå, og tre store bøker som ligger i en stabel. På TV bordet er det ingenting. Anonymkode: 2b853...2a4 hvorfor en stabel bøker og gress på stuebordet? Anonymkode: 79aad...92a 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #32 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): hvorfor en stabel bøker og gress på stuebordet? Anonymkode: 79aad...92a Kanskje det er bøker hun har tenkt å lese? Anonymkode: 13ce1...836 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #33 Del Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): hvorfor en stabel bøker og gress på stuebordet? Anonymkode: 79aad...92a Strå, ikke gress Sparer en god del sett mot å kjøpe blomster, da de holder seg lenge. Bøkene blar vi i, og bytter ut jevnlig. Anonymkode: 2b853...2a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunaris Skrevet 10. april 2022 #34 Del Skrevet 10. april 2022 Duker og løpere er det nok få i dag under 60 år som har… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #35 Del Skrevet 10. april 2022 Lunaris skrev (1 time siden): Duker og løpere er det nok få i dag under 60 år som har… Ikke duker som en bruker på spisebord når en har selskap. Ikke løpere heller for den saks skyld. Men kanskje ikke noe en 20 - 30 åring bruker. Anonymkode: 85734...915 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #36 Del Skrevet 10. april 2022 Duk og løpere er veldig gammeldags. Fins ikke en løper i mitt hus, bare spisebrikker. Å vende seg av med duk og løper kan sikkert være en utfordring. Når man ikke er vant til det føles det sikkert litt tomt uten. Her har jeg to bilder av pynt på skjenk. Ser dette fint ut? Og her er pynt på salongbord uten bøker😂 Det er alltid en plante, blomster eller strå på bilder av pynt på salongbord som er in Anonymkode: 62e1f...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Turtle Skrevet 10. april 2022 #37 Del Skrevet 10. april 2022 Jeg bruker løpere ja. Stor duk på spisebordet dersom vi skal ha middagsgjester. Jeg jobber i interiørbutikk og vi selger veldig mye løpere til folk i alle aldre. Så det er ikke bare for 60+ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #38 Del Skrevet 11. april 2022 Til dere som sier at det er gammeldags å bruke duker og løpere. Interiørtrender går i bølgedaler, og duker kommer garantert til å bli "in" igjen om noen år. Kommer dere til å kaste dere på den trenden da, eller kommer dere til å bli de "gammeldagse" som ikke bruker duk? Anonymkode: 4d671...796 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #39 Del Skrevet 11. april 2022 Og for å besvare TS spørsmål: jeg bruker duker og løpere av praktiske årsaker for å beskytte treverket. Anonymkode: 4d671...796 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2022 #40 Del Skrevet 11. april 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Til dere som sier at det er gammeldags å bruke duker og løpere. Interiørtrender går i bølgedaler, og duker kommer garantert til å bli "in" igjen om noen år. Kommer dere til å kaste dere på den trenden da, eller kommer dere til å bli de "gammeldagse" som ikke bruker duk? Anonymkode: 4d671...796 Det er ikke slik at vi slavisk følger trender, selv om mange ser ut til å tro det. Man blir jo lei av ting selv, ser noe nytt, vil ha det i stedet for. Jeg blir jo selvfølgelig påvirket av det jeg ser rundt meg, men valgene tar jeg alltid ut i fra hva jeg liker best selv. Så hvem vet. Mulig jeg er lei av fjær og bøker, og legger en løper på bordet igjen, om jeg blir inspirert av butikkene jeg handler i, og føler for det. Akkurat som om jeg ikke utelukker at jeg vil gå i skinny jeans igjen, og samtidig med handen på hjertet kan si at jeg aldri kommer til å finne frem miss sixty boksa, buffalo skoa, og nappe øyebrynene til tynne streker, uansett hvor trendy det er. Anonymkode: 2b853...2a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå