Gå til innhold

Bruker dere duker eller løpere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer litt på hvor vanlig det egentlig er i dag?
Jeg liker å ha løpere på stuebordet eller skjenk osv. Har et spisebord som er rundt. 130 cm i diameter. Legger gjerne en rund spisebrikke i midten med gjerne en blomst oppå. Men skulle så gjerne funnet en større rund duk enn disse brikkene, men ikke en som dekker hele bordplaten. Finner ikke særlig slikt. Men det er vel mer vanlig uten duker og sånt på bordet dag…?

Anonymkode: 85734...915

Skrevet

Har ingen duker eller løpere nei. Syns det er veldig gammeldags og rett stygt. Har en jule-løper jeg har arva, thats it. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Bruker løper på bordene 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Har ingen duker eller løpere nei. Syns det er veldig gammeldags og rett stygt. Har en jule-løper jeg har arva, thats it. 

Har du ikke duk på bordet når du har gjester, og dere spiser heller?

Anonymkode: d432f...64d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke løpere eller små duker nei. Men selvsagt en stor duk til fest. 

Anonymkode: d0032...50c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Bruker gjerne til jul eller påske en løper på spisebordet. Og selvsakt duk når det er gjester til middag.

Men aldri på skjenk, det synes jeg ikke er noe fint 

Anonymkode: 35ae7...ac9

• Liker 1
Skrevet

Ikke til daglig nei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du ikke duk på bordet når du har gjester, og dere spiser heller?

Anonymkode: d432f...64d

Jeg har ikke. Ser ikke behovet? Bordet er fint i seg selv og lett å vaske.

Bruker sjeldent løpere, kun til jul her.

Anonymkode: e088a...470

• Liker 2
Skrevet

Vi har løpere på hytten, hjemme bruker vi kun duker når vi skal dekke litt fint spisebord, 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Behov for det er det vel sjeldent, men synes det er pent når det er selskap med duk og pyntet bord. Selv om bordet i seg selv er fint. Men vi er jo alle forskjellig ☺️

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du forresten ingenting under tallerkene for å pynte litt opp? Tenker på brikker e.l?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du forresten ingenting under tallerkene for å pynte litt opp? Tenker på brikker e.l?

Eier det vel, hender de brukes, men aldri til hverdags :) jeg er minimalist, og syns bordet, tallerknene og et par stearinlys er fint nok :) tallerkener er fargerike, er absolutt ikke fargeløst i mitt hjem.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Mamajune11 skrev (18 minutter siden):

Synes salongbordet blir litt nakent uten. Men det har sikkert mye med hva jeg er vokst opp med og er vant med. Og så har det kanskje mye å si hva annet en pynter bordet med. Mye fine dekorasjon ting og lysfat o.l på markedet.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker brikker på spisebord, som finnes frem avhengig av anledning.

Duk spisebord: kun jula. Til fest og bursdager pynter jeg med ulik dekor i midten. Til hverdags står det kun en blomsteroppsats eller frukt der. Nå i påsken er det satt frem gule lys, et fat med appelsiner, og en stor bukett gule tulipaner. 

Duker og løpere ellers i huset: aldri. 

Anonymkode: 2b853...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker kun duk på kjøkkenbordet.

Anonymkode: 6967c...956

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Synes salongbordet blir litt nakent uten. Men det har sikkert mye med hva jeg er vokst opp med og er vant med. Og så har det kanskje mye å si hva annet en pynter bordet med. Mye fine dekorasjon ting og lysfat o.l på markedet.

Synes mye er veldig tidlig 2000-tall og chabby chic av slikt.

På salongbordet har jeg nå en stor glassvase med strå, og tre store bøker som ligger i en stabel. 

På TV bordet er det ingenting. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen dekor på bord. Ikke duk, løper eller andre greier

Anonymkode: 97dc0...60d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes mye er veldig tidlig 2000-tall og chabby chic av slikt.

På salongbordet har jeg nå en stor glassvase med strå, og tre store bøker som ligger i en stabel. 

På TV bordet er det ingenting. 

Noe ala dette? 

https://www.google.com/search?q=pynt+salongbord&rlz=1C9BKJA_enNO989NO989&oq=pynt+sa&aqs=chrome.1.69i57j0i512l2j0i10i22i30j0i22i30j0i10i22i30.4135j0j7&hl=nb&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=RBSnSUe_6QVM5M

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var jo en god miks. Noen av bildene er dels som jeg beskriver over - fjær, og bøker, mulig en skål.

Men ikke noe lysfat, eller løpere, det ble oppbrukt for 10-20 år siden. 

(for min del :) andre må velge sin stil) 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Det var jo en god miks. Noen av bildene er dels som jeg beskriver over - fjær, og bøker, mulig en skål.

Men ikke noe lysfat, eller løpere, det ble oppbrukt for 10-20 år siden. 

(for min del :) andre må velge sin stil) 

Synes den potten på bordet på bildet var litt voldsom svær, men ellers var det pent. Jeg har ikke noe lysfat lenger, men jeg har ikke helt klart å gi opp løpere. 🤪 Sa til mannen her nå på gøy om det hadde vært pent om jeg la noen bøker på bordet som pynt. Han bare så rart på meg 😂😂😂 Men interiør er ikke akkurat helt hans greie. 😜 Jeg liker interiør og det som er moderne, bare kanskje ikke helt på dette med løpere. Og så blir jeg usikker når jeg skal shoppe inn pynt og sette sammen ting for at det skal bli fint. Synes mye er for dyrt. Tar løperene bort innimellom, men så dukker det gjerne opp igjen neste gang jeg rydder og vasker. 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...