AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Jente 25 her, jeg har et år igjen av studiet mitt og ønsker å flytte hjem til bygda når jeg er ferdig for jobb i nærområdet og fordi jeg er odelsjente. Kjæresten min jobber i konsulentbransjen innenfor finans og rådgivning og fikk nylig tilbud om å bli partner i et internasjonalt selskap, men som er mindre i Norge, derfor må han mer eller mindre flytte til utlandet hvis han skal ta jobben. Vi har hatt avstandsforhold i snart 1 år, og hadde bare 2 mnd i samme by før han flyttet da vi ble sammen, men det har fungert. Men jeg er mer usikker på om det vil funke for meg hvis han skal bo i utlandet, og har sagt det også…. Anonymkode: 3bec5...d6e
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Oi, det der er jo diametralt ulike livsstiler. Jeg hadde ikke sett lyst på å få det til. Skal du ta over gård og drifte den alene mens han lever bylivet, også møtes dere innimellom? Anonymkode: d183a...4c9 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Like naturlig å spørre, er han viktig for deg? Velger du gården eller han, eller er du villig til å fortsette med avstandsforhold? Anonymkode: e5322...c80 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 Hvorfor er dere sammen? Dette kommer ikke til å gå. Han kommer ikke til å flytte til en kjip og isolert bygd for å være med deg. Ikke med den utdannelsen Anonymkode: a039a...0ab 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Hvor viktig er gården for deg, og hvor viktig er HAM for deg? Tror det er lettere for deg å være villig til å bo i storby enn for ham å bo i gokk. Spesielt med tanke på jobbmuligheter for begge to, er det bedre i storbyen. Anonymkode: b46dc...31f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #6 Skrevet 10. april 2022 Kanskje på tide du spør deg hvorfor i guds navn du vil flytte tilbake til bygda? Når du har muligheten til å bo i utlandet og leve et interessant liv fullt av muligheter. Så vil du heller bo i distriktet, handle middag på Joker og kanskje reise til Kreta en gang i året? Forstår typen din godt. Det paradoksale er at det er jo drøssevis med damer han kan erstatte deg med om han flytter. Større byer er fylt av interessante og attraktive jenter som vil ha noen av hans kaliber. Så sannheten er at om du vil være darry å flytte hjem på bygda så har han nok null problemer med å takke for seg. Han har ingenting å tape - du har. Anonymkode: 675a9...d8b 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Du er altfor ung til å gi opp din drøm om gården, og kjæresten din må også få følge sine drømmer. Anonymkode: c719a...76f 2 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Har dere noen felles verdier og livsmål? Anonymkode: 8fd57...319 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det paradoksale er at det er jo drøssevis med damer han kan erstatte deg med om han flytter. Større byer er fylt av interessante og attraktive jenter som vil ha noen av hans kaliber. Anonymkode: 675a9...d8b Hvis det viktige for ham er å date en spennende person, er det jo rart å date ei odelsjente som skal ta over familiegården. Anonymkode: 8fd57...319 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #10 Skrevet 10. april 2022 Dere har jo samme problemstilling begge to. Dere har en karriere dere ikke vil gi opp for partneren. Han i utlandet og du på gården. Er du sikker på at du vil ofre karrieren for en kjæreste som du kanskje kommer til å dumpe om 2,5 år uansett? Og så står du der i utlandet og gården er solgt til fremmede som har latt gården forfalle? Anonymkode: b34f1...82f 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #11 Skrevet 10. april 2022 Man må først og fremst velge seg selv i livet. Om jeg ikke hadde fått prioritere egen utvikling, karriere, utenlandsopphold.. Da ville jeg følt at jeg manglet en stor del av meg selv. Så hadde aldri bundet meg til et sted tidlig i livet, uansett hvor glad jeg var i en mann. Heldigvis traff jeg en mann som følte likt. Det er ikke slik at det kun finnes en som er "den rette", men det finnes ofte bare en ting som er riktig når det gjelder karriere, og hvor stedbundet man er. Anonymkode: 0db23...41b 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #12 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): vil du heller bo i distriktet, handle middag på Joker og kanskje reise til Kreta en gang i året? Anonymkode: 675a9...d8b Livet i utlandet består også av middager og lite ferie. Spesielt i et internasjonalt selskap er det mye jobb og lite ferie. Sikkert god overtidsmat på restsuranten men. Ts kan jo uansett ikke bare flytte til utlandet, de er ikke gift. Anonymkode: 8fd57...319 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #13 Skrevet 10. april 2022 Dette handler ikke om at du er viktig eller ikke viktig for han. Dette handler om at dere ikke passer sammen, fordi dere ønsker forskjellige ting her i livet. Noen ganger er det slik at man må gi slipp på noe man elsker. Høres ut som at du er i en slik situasjon. Lykke til! Anonymkode: dcc88...c8e 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #14 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Livet i utlandet består også av middager og lite ferie. Spesielt i et internasjonalt selskap er det mye jobb og lite ferie. Sikkert god overtidsmat på restsuranten men. Ts kan jo uansett ikke bare flytte til utlandet, de er ikke gift. Anonymkode: 8fd57...319 Jeg og mannen (den gang samboeren/kjæresten) flyttet sammen ut noen ganger, og reiste mye på lange besøk. 1) man har mye fleksibilitet i ledende stillinger, også i utlandet.Det er typisk Norsk å tru at alt er mye bedre her. 2) som norsk er det ganske uproblematisk å reise ut og bo et annet sted. Det er en del steder som krever visum eller tilsvarende, men det får man veldig enkelt, nesten uansett situasjon. Anonymkode: 0db23...41b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #15 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og så står du der i utlandet og gården er solgt til fremmede som har latt gården forfalle? Helvetes odel ! Jeg er så glad for at min far overlot odelen til sin bror, at jeg kan ikke få sagt det. Anonymkode: 2f2d3...4da
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #16 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg og mannen (den gang samboeren/kjæresten) flyttet sammen ut noen ganger, og reiste mye på lange besøk. 1) man har mye fleksibilitet i ledende stillinger, også i utlandet.Det er typisk Norsk å tru at alt er mye bedre her. 2) som norsk er det ganske uproblematisk å reise ut og bo et annet sted. Det er en del steder som krever visum eller tilsvarende, men det får man veldig enkelt, nesten uansett situasjon. Anonymkode: 0db23...41b Det kommer helt an på typen jobb, og landet. Alt er ikke bedre i Norge, men mange steder ser man på ferie som luksus, og det er lange arbeidsdager. Umulig å si. Visum på inntil 3 mnd får man til nesten hvor som helst, ja, men ikke for et år uten en jobb eller å være gift med en som har jobb. Anonymkode: 8fd57...319
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå