AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #1 Skrevet 10. april 2022 Har en skolestarter, og her er SFO åpen fra 1. aug. Jeg er så usikker på om frøkna bør begynne på SFO før skolestart eller ikke. Jobber nemlig som lærer selv, så har jo absolutt mulighet til å la henne være hjemme. Men så er det det med å bli kjent med skolen og klassen før skolestart da (hun kjenner 3-4 fra før fra barnehagen). Jeg jobber forøvrig på samme skole, har hatt førsteklasse flere ganger og ser viktigheten av å gå litt på SFO i førsteklasse, men vet jo også hvordan det blir sett på for lærere å ha barn i sfo/bhg i ferier. Anonymkode: 19a7e...ac6
Semydfe Skrevet 10. april 2022 #2 Skrevet 10. april 2022 Ville absolutt latt skolestarteren vært litt på SFO før skolestart. Det er så godt for barnet å få bli litt kjent med både skolen og de andre barna i lek først. Trenger jo ikke å være fulle dager eller hver dag. 1
tangent Skrevet 10. april 2022 #3 Skrevet 10. april 2022 Hvis du vil hun skal bli litt kjent før skolehverdagen ville jeg sendt henne. Det at du gjør det før førsteklasse betyr jo ikke at hun må gå på Sfo de to ukene før andre klasse begynner. Da er hun jo kjent med barna allerede. Og begynn å gi f i ting andre tenker. Eller ting du tror alle andre tenker. Jeg har aldri tenkt en dømmende tanke om foreldre som har barn på Sfo i ferier uavhengig av yrke. Jeg tenker folk gjør det som er best for deres familie. Og det gjør alle de andre hyggelige folka rundt meg og. Finn deg hyggelige folk. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #4 Skrevet 10. april 2022 På vår skole gir de klar anbefaling om at førsteklassinger skal på SFO ukene før skolestart. Nå blir det jo tre uker i år (kontra to til vanlig), så det holder kanskje med to uker. 😊 Anonymkode: 3a8b6...439
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #5 Skrevet 10. april 2022 Vi sendte begge våre 1.klassinger på SFO noen dager før oppstart, de kjente ingen og ble heller ikke særlig kjent med noen på SFO. Jeg tenker det handler om en kombinasjon av barnas personlighet og SFO sin tilrettelegging for å hjelpe de nye barna. Hos oss var det bare frilek og frislipp, det hjalp de som kjente noen fra før. Du jobber jo selv på skolen, og vet sikkert litt om hvordan SFO er hos dere. Jeg er selv lærer, og har 5 planleggingsdager før skoleåret begynner, så de ble sendt på SFO disse dagene. Mine barn trives best hjemme, med ferie, og da har de hatt alle ferier hjemme når jeg er hjemme. Hadde de trivdes godt i barnehage/SFO så hadde jeg sendt dem dit hvis de selv ville. Så hør med barnet? De blir uansett godt kjent med de andre når skolen starter opp. 🙂 Anonymkode: 3286f...b07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå