Gå til innhold

Flere som skal rydde og ordne opp hjemme i påska?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Her i huset skal det ryddes, det vil også si å kvitte seg med ting. I tillegg skal sånne småting som bare blir utsatt ordnes opp. Flere som skal gjøre litt sånt i påsken? Tenkte det kunne være hyggelig med en liten motivasjonstråd, der man også kan pushe seg selv litt ved å fortelle hva man skal gjøre. (Sjansen for at det utsettes minimerers av å ha sagt noe til noen her i alle fall😆

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er med her og i tillegg til i tråden med 30 dagers rydde utfordringen

AnonymBruker
Skrevet

Her er huset vasket til påske iallefall.

Anonymkode: b1040...edd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal selge leiligheten til sommeren, og skal rydde MYE. Tar imot tips til gode måter å rydde på, og smarte triks når jeg allikevel skal flytte (uten å måtte føle at jeg bor i kasser). 

Anonymkode: 64c42...9a8

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg skal selge leiligheten til sommeren, og skal rydde MYE. Tar imot tips til gode måter å rydde på, og smarte triks når jeg allikevel skal flytte (uten å måtte føle at jeg bor i kasser). 

Jeg ville gått gjennom alt som ikke skal brukes før flytting, pakket det du vil ha med videre i kasser, og kvitt deg med det du ikke bryr deg så mye om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! I hvert fall litt 😅

Mål er:

- fikse ompotting av planter (stor jobb, ops)

- tømme, vaske ned og rydde i kjøkkenskapene

- få ut minst en eske med rot fra loftet 

- liste og male ferdig et soverom

Anonymkode: defb5...6a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Veldig inspirert av ryddeprogreammet på tv2, så skal kvitte meg med mye. Skal også kjøpe en mindre leilighet, så må fikse litt.

FÅtt så mye energi etter den avgjørelsen!

Anonymkode: 93754...f2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Pakk det du ikke trenger før flyttingen, sånn som julepynt, vinterklær (avhengig av hvor i landet du bor da) og ting som du sjelden bruker i kjøkkenskapene, boden, loftet eller lignende. Merk kassene med nr f.eks og lag en oversikt på pcen, iPaden eller det du har og hva som er i hver enkelt kasse, da kan du lett finne det om du skulle få behov for det før du pakker😊

Anonymkode: 57c7f...be3

• Liker 2
Skrevet

Blir litt lett oppussing og rydding.

Legge nytt gulv på enkelte rom. 

Skrevet

Supert initiativ! En ryddesjau er sårt tiltrengt her og. Rommene til ungene bugner av leker, tror jeg begynner der siden det stort sett forplanter seg videre i huset. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada, det er slik det pleier å bli her i påsken. Noen late dager, og så blir det husvask, rydding i bodene, i skap, kasting av gammelt og ødelagt og kanskje litt putling i hagen. 

Anonymkode: 6665a...cab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada, det er slik det pleier å bli her i påsken. Noen late dager, og så blir det husvask, rydding i bodene, i skap, kasting av gammelt og ødelagt og kanskje litt putling i hagen. 

Jeg leste først puling i hagen, og tenkte joda, det går sikkert an det også🤣🤣

Anonymkode: bccc8...ca6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg leste først puling i hagen, og tenkte joda, det går sikkert an det også🤣🤣

Anonymkode: bccc8...ca6

Hehehe 😁😆🤣 Ja, det gjør det sikkert, men det er nok ikke noe for meg.😁 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har en liste. 

Skal; rydde tørrvarer på kjøkkenet, og merke alt godt. Ta ut alle klær av ene skapet (hjemmeklær og treningsklær), sortere, og kaste. Vaske alle innerdører. Ta ut alt av alle skap og skuffer på badet, sortere, kaste, vaske. Ta ut alt av skap og skuffer på vaskerom, sortere, kaste, vaske. Gå over alle glasslamper med silikonvask. Gå gjennom alle sokker og kaste alt av enslige sokker, og alt som er slitt. Dampvaske fugene badet. Gå over alle overflater på kjøkken og bad som ellers ikke blir vasket. Rense kaffemaskiner, varmepumpe, stekeovner, filtre vaskemaskin/tørketrommel. 

Ønsker og å rydde garasje og garasjebod og kaste MYE. Samt rydde i hage. Men det gjør vi ikke før temperaturene er over 10 grader. 

Så får vi se hva jeg har strøket ut om en ukes tid.. 

Anonymkode: 6d70e...52d

• Liker 2
Gjest Geitis
Skrevet

Ja, jeg tenker alltid at NÅ skal jeg rydde hele huset når jeg har fri noen dager😅 men vi får se da, hvor langt jeg egentlig kommer. Enn så lengre har jeg ikke kommet lengre enn vindusvasken 🤷‍♀️

Skrevet
Geitis skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg tenker alltid at NÅ skal jeg rydde hele huset når jeg har fri noen dager😅 men vi får se da, hvor langt jeg egentlig kommer. Enn så lengre har jeg ikke kommet lengre enn vindusvasken 🤷‍♀️

Det er jo kjempebra. Jeg har fortsatt ikke kommet meg ut av senga. 😅

• Liker 1
Gjest Geitis
Skrevet
badevakta skrev (19 minutter siden):

Det er jo kjempebra. Jeg har fortsatt ikke kommet meg ut av senga. 😅

Glemte jeg å si at jeg bare er ferdig med ett vindu før jeg begynte å prokrastinere på KG😬🙈😅 så ja… kan ta litt tid😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville startet med å finne noen metoder og tips som passer deg, dine behov og din tid på Instagram og sosiale medier. Det er så mange folk som er flinke på dette med å minimere, rydde og organisere. Selv startet jeg hos Ryddbortrotet.no. Hun har en liste med 100 ting du kan kvitte deg med I DAG. Andre er minimalist.spiren, ryddeglede_, litt.mindre og ryddetid. Det er masse der ute! Så slipper man å stå i det alene og gape over for mye og til slutt ikke orke likevel. 

Anonymkode: e2556...4f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Begynner å nærme seg temperaturer til å bruke verandaen, så kommer nok til å vaske den og gjøre klart det som skal ut senere. 
Så skal jeg få ryddet hagen litt, vaske og rydde inne…mer enn hva jeg vanligvis gjør altså. Vaske vinduene. Tømme og gjøre ren peisen da jeg tviler på at jeg kommer til å bruke den noe mer før til høsten igjen. 
Skal gå gjennom noen gamle flytteesker i kjelleren. Prøve å få sortert det over i skikkelige esker med lokk, sesongting og andre ting. Bytte ut litt klær i klesskapet på soverommet og pakke bort flere av vinterklærne

Anonymkode: 9efa3...09f

• Liker 1
Skrevet

Jeg har i alle fall fått til en start i dag🥳 Alt er bedre enn ingenting 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...