AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Jeg var i ett forhold i 8 år med en narcissist. jeg vokste opp med en narcissistisk far. Jeg skjønner nå at jeg har godtatt mye d***t fra partner på grunn av oppveksten min. Jeg er på en måte glad for de årene med mishandling (ikke misforstå meg). Er ikke glad for at jeg ble misshandlet men glad for at jeg har lært mye, lært å sette grenser, lært å lukte en narcissist på lang avstand og det har gjort meg mye sterkere. På en annen side har jeg alltid vært sterk, og jeg er også lei av å være sterk. Jeg er nå 32 år gammel og når jeg ser tilbake så har livet mitt vært preget av vold og misbruk siden jeg kom til denne verden. Men likevel er jeg oppegående, har utdannelse, jobb, venner, røyker ikke, drikker ikke, bruker hvertfall ikke dop. Altså jeg fungerer i samfunnet. Men har vært i noen dype depresjoner, men kommer meg fort tilbake igjen fordi jeg føler at jeg må. På en side er det bra på en annen side kanskje ikke. Min narsissistiske x drev med grov psykisk mishandling, men også fysisk. Kontrollerte, truet meg med kniv, slo, låste meg inne i leiligheten og tok fra meg tlf, nøkler, bankkort, pc og alt. Nå er det 4 år siden det ble slutt og jeg har begynt å date litt. Jeg ble kjent med en kjempe hyggelig fyr. Men så, forrige uke sendte han meg sms og prøvde å få tak i meg på tlf. Jeg svarte han ikke den kvelden. Dagen etter sender han meg en aggressiv sms hvor han skriver «hva gjorde du i går natt siden du ikke svarte meg» jeg fikk angst anfall da jeg leste denne meldingen. Lå i sengen og kroppen ristet i nesten en halvtime hvor jeg hadde null kontroll over kroppen min. Jeg innså at jeg er så traumatisert at jeg reagerer slik av en «kontrollerende» melding av en jeg dater. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg begynner først nå å innse at jeg er skadet og kommer aldri til å bli den jeg var. Det gjør meg nedstemt og jeg vet ikke hvor jeg skal begynne med å fixe meg selv. vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden. Kanskje noen som har noen egne erfaringer å dele. Anonymkode: 7f572...a09
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 Tror i alle fall du vil få bedre og riktigere hjelp hos fagfolk, enn her på KG. Kan du få fastlegen din til å henvise deg til psykologi? Du som alle andre fortjener det beste - tusen ganger lykke til! Anonymkode: c497a...7ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå