Gå til innhold

Du som har opplevd at samboer har blitt fengslet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble du i forholdet eller brøt du?

Anonymkode: 2b237...00f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ble. Han ble fengslet for forhold som skjedde før vi møttes og han sonet bare 21 dager. Et dusin år senere er jeg under politibeskyttelse på grunn av han. 

Anonymkode: 97968...38c

• Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte i utgangspunktet å bli, men etter et halvt år klarte jeg ikke mer.  Det skurret fra tidligere av også. 

Har alltid vært den som tenker « jeg kommer aldri til å finne noen bedre». Men joda, nå, etter et år sitter jeg her med verdens beste mann, og er lykkeligere enn noensinne!

Anonymkode: b02de...681

Skrevet

Jeg ble,men det skjedde før vi ble sammen og han sonet 45 dager like etter. Ble slutt ca.et år etterpå,men det var ikke på grunn av det han hadde gjort.

Skrevet

Jeg hadde aldri vært sammen med en fengselsfugl.
Jeg hadde aldri blitt sammen med en som har sonet i fengsel eller skal inn i fengsel for soning. 
Det spiller ingen rolle for meg hva årsaken til fengslingen er, en fengsling tilsier at ett lovbrudd er begått.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han jeg var sammen med gikk bare samfunnsstraff. Jeg ble en stund, så gjorde han det samme mot meg som han ble straffet for den gangen. 

Anonymkode: 54efd...b9c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ei jeg kjenner  ble da mannen ble fengslet. Ventet hele soningen (flere år) og de er sammen enda.

Og ja forresten. Han ble fengslet for gjentakende seksuelle overgrep mot hennes barn.

Jeg kjenner ikke henne lenger 🤮

Anonymkode: 9c9fe...5c9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble, skulle dratt. Nå har han besøksforbud mot meg og har virkelig vist hvorfor noen havner i fengsel.

Anonymkode: d24e9...b50

AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS, stikk så fort du kan!!! 

Anonymkode: b707d...636

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ei jeg kjenner  ble da mannen ble fengslet. Ventet hele soningen (flere år) og de er sammen enda.

Og ja forresten. Han ble fengslet for gjentakende seksuelle overgrep mot hennes barn.

Dette her klarer jeg ikke å fatte at folk gjør, da er jo hun faktisk delaktig i overgrepene mot sine barn.Burde ikke få beholdt de 🤬

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Kommer helt ann på hvorfor han blir fengslet! Skulle vært gale det han gjorde da!

Anonymkode: 1e7de...15c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

ALDRI I LIVET !!!!! H##### Folk er syke i huet!

Anonymkode: 1e7de...15c

AnonymBruker
Skrevet

Brøt 

Var en av alle de dråpene som gjorde at begret rant over.

Han hadde rulleblad før vi ble sammen - kom frem etterhvert. Men ingenting var hans feil, kun dumme purkens feil.

Anonymkode: 2ffbc...f9a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært snakk om en «Anne-Cath»-fyllekjøring, type litt for tidlig dagen derpå med restpromille hadde jeg sett an situasjonen og om det var et uheldig engangstilfelle. Sånn ca absolutt alt annet hadde vært dumpegrunn på flekken. Ikke selve soningen altså, men lovbruddet. Så hadde ikke ventet på noen rettssak om jeg visste at lovbruddet var begått.

Anonymkode: 6cc09...b9e

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvorfor han satt i fengsel.

Nå har ikke mannen min vært i fengsel, men jeg har hatt to andre familiemedlemmer som har sonet korte dommer.
Den ene for fyllekjøring i en nødsituasjon, den andre for småskala økonomisk kriminalitet.
Begge har innrømmet at de utviste dårlig dømmekraft i situasjonen de havnet i, begge angret, begge gjorde opp for seg, og begges ektefeller ble værende. 
Etter å ha lest alle sakspapirene ser jeg at jeg mest sannsynlig ville gjort samme vurderingen som ektefellene, og blitt.

Men hadde det vært andre omstendigheter, og annen type kriminalitet, ville jeg mest sannsynlig tatt et annet valg, og gått.
Jeg har for eksempel nulltoleranse for vold, overgrep, voldtekt osv, i slike tilfeller ville jeg gått umiddelbart.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hadde det vært snakk om en «Anne-Cath»-fyllekjøring, type litt for tidlig dagen derpå med restpromille hadde jeg sett an situasjonen og om det var et uheldig engangstilfelle. Sånn ca absolutt alt annet hadde vært dumpegrunn på flekken. Ikke selve soningen altså, men lovbruddet. Så hadde ikke ventet på noen rettssak om jeg visste at lovbruddet var begått.

Anonymkode: 6cc09...b9e

Dette er et veldig godt poeng.

Soning i seg selv ville ikke vært dumpegrunn for min del, men hvilket lovbrudd som lå til grunn for soningen kunne vært det.

Anonymkode: 0e4b7...13a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...