Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lang historie kort: mannen min er alkoholiker og etter at det sklidde fullstendig ut med alkoholen og han drakk mesteparten av sitt våkne døgn ble det slutt mellom oss. Rett etter han flyttet ut eskalerte også psykisk vold, hensynsløs adferd, trusler, manipulasjon, diskriminering, løgner, trakkasering osv. Det ble så ille at jeg gikk til politiet for å få kontakt og besøksforbud, noe jeg fikk men de brukte en måned på å forkynne dette for han (det er ikke gyldig før det er personlig forkynt). Jeg fikk voldsalarm og politiet tok ut offentlig påtale og startet etterforskning og anmelder han for mishandling i hjemmet/vold i nære relasjoner. Jeg og barnet bodde en del uker på krisesenter og jeg fikk tildelt bistandsadvokat. Vi ble nødt til å flytte til en ny bolig han ikke kjenner adressen til. Kontakt og besøksforbudet ble fornyet etter 3 mnd med 3 nye mnd, det er bare det at politiet nå etter 2 mnd fortsatt ikke har forkynt det nyeste kontakt og besøksforbudet, visstnok på grunn av kapasitetsproblemer. I mellomtiden har eksen sendt mange meldinger og ringt flere ganger. Han har også kommet med direkte drapstrusler mot meg og felles barn via en 3.person som jeg ikke kjenner men som søkte meg opp å kontaktet meg for å advare. Det er snakk om en plan A og en plan B, som innebærer drap på meg, og drap på felles barn pluss selvdrap. Jeg har selvsagt anmeldt dette. Jeg har en egen SARA kontakt i Politiet som jobber med risikovurderinger og forebygging av partnervold.  Samtidig har det skjedd mange partnerdrap i Norge bare de siste ukene og jeg opplever at veldig lite skjer i min sak til tross for omfattende dokumentasjon i form av meldinger og lydopptak samt flere vitner. Er det noen her som har vært gjennom tilsvarende? Jeg er sliten, redd og i konstant beredskap og dette har vedvart over mange måneder... 

Anonymkode: 2f59d...51f

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Burde han ikke bli innlagt? 

Flytt langt unna, på hemmelig adresse 

Anonymkode: 01db0...458

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lang historie kort: mannen min er alkoholiker og etter at det sklidde fullstendig ut med alkoholen og han drakk mesteparten av sitt våkne døgn ble det slutt mellom oss. Rett etter han flyttet ut eskalerte også psykisk vold, hensynsløs adferd, trusler, manipulasjon, diskriminering, løgner, trakkasering osv. Det ble så ille at jeg gikk til politiet for å få kontakt og besøksforbud, noe jeg fikk men de brukte en måned på å forkynne dette for han (det er ikke gyldig før det er personlig forkynt). Jeg fikk voldsalarm og politiet tok ut offentlig påtale og startet etterforskning og anmelder han for mishandling i hjemmet/vold i nære relasjoner. Jeg og barnet bodde en del uker på krisesenter og jeg fikk tildelt bistandsadvokat. Vi ble nødt til å flytte til en ny bolig han ikke kjenner adressen til. Kontakt og besøksforbudet ble fornyet etter 3 mnd med 3 nye mnd, det er bare det at politiet nå etter 2 mnd fortsatt ikke har forkynt det nyeste kontakt og besøksforbudet, visstnok på grunn av kapasitetsproblemer. I mellomtiden har eksen sendt mange meldinger og ringt flere ganger. Han har også kommet med direkte drapstrusler mot meg og felles barn via en 3.person som jeg ikke kjenner men som søkte meg opp å kontaktet meg for å advare. Det er snakk om en plan A og en plan B, som innebærer drap på meg, og drap på felles barn pluss selvdrap. Jeg har selvsagt anmeldt dette. Jeg har en egen SARA kontakt i Politiet som jobber med risikovurderinger og forebygging av partnervold.  Samtidig har det skjedd mange partnerdrap i Norge bare de siste ukene og jeg opplever at veldig lite skjer i min sak til tross for omfattende dokumentasjon i form av meldinger og lydopptak samt flere vitner. Er det noen her som har vært gjennom tilsvarende? Jeg er sliten, redd og i konstant beredskap og dette har vedvart over mange måneder... 

Dette blir tydeligvis ikke prioritert av politiet?

Anonymkode: 671ac...3b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg! Kan du ta kontakt med krisesenteret igjen? Eller kan du flytte videre til enda en ny adresse på noen måte? Har du noen du kan bo hos?

Anonymkode: e0efe...6dc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bo hos noen han vet om. Hadde flyttet på krisesenter til jeg hadde fått hemmelig adresse. Bytt til hemmelig tlf nr asap, dette får du gratis i din situasjon politiet hjelper deg med det.

Personlig hadde jeg flyttet ut av landet.

Anonymkode: 05817...80e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Herregud! Får helt vondt av deg! Dette må jo ha høyeste prioritet. Jeg ville kontaktet krisesenteret igjen, og forhørt meg med dem. Kan du flytte til en annen by? 

Anonymkode: 22e2c...8eb

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager brukes ikke omvendt voldsalarm?? I Norge er det de kriminelle som beskyttes, ikke offeret...

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Innlagt? Hvorfor?

Anonymkode: 1a1f8...33b

• Liker 4
Skrevet

Herregud så jævlig!!

Om du ikke allerede har etablert deg en helt annen plass er nok tiden inne for å gjøre det nå. 

Ta kontakt med krisesenter igjen, og be om hjelp til å få organisert dette.

Har du nettverk i andre byer han ikke er kjent med? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jo, så absolutt. En av de som kontaktet meg for å advare, hadde han tatt kvelertak på og vært skikkelig ufin første kvelden de møttes. Han har visst vært innlagt et par ganger pga rusutløste psykoser. Jeg kontaktet legen hans for å melde bekymring i fjor. Noen andre meldte bekymring til jobben hans da han jobber i psykiatrien selv. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir tydeligvis ikke prioritert av politiet?

Anonymkode: 671ac...3b3

Tydeligvis ikke da, til tross for at Politiet skulle ha familievold som satsningsområde og høyt prioritert

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan familie, venner eller kollegaer hjelpe med dere med noe? 

• Liker 1
Skrevet

Herregud, stakkars dere... For et monster din ex er og at ikke politiet gjør noe konkret er helt håpløst. Han burde hatt en fotlenke 😡

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg! Kan du ta kontakt med krisesenteret igjen? Eller kan du flytte videre til enda en ny adresse på noen måte? Har du noen du kan bo hos?

Jeg har ikke pakket ut halve flyttelasset her jeg er enda engang. Kan ikke flytte hele tiden. Jeg har ingen jeg kan bo hos. Jeg får fortsatt oppfølgingssamtaler med krisesenteret og de er informert. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du er truet på livet bør du vel inn igjen på krisesenter? Flyttelass betyr vel mindre da? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke bo hos noen han vet om. Hadde flyttet på krisesenter til jeg hadde fått hemmelig adresse. Bytt til hemmelig tlf nr asap, dette får du gratis i din situasjon politiet hjelper deg med det.

Personlig hadde jeg flyttet ut av landet.

Anonymkode: 05817...80e

Det som på folkemunne kalles hemmelig adresse heter egentlig kode 6 og 7 og er noe Kripos søker om. Man velger ikke det selv og det skal ekstremt mye til for å få det, i tillegg til at det er ekstremt krevende å leve under kode. Det kommer med en lang kravliste, som at man blir flyttet til en annen kant av landet, ny identitet, ikke kan bestille pakker hjem eller ha folk på besøk osv osv... Dessuten så er det ikke like effektivt som man skulle tro, fordi det skjer glipper i systemet slik at den voldelige part plutselig får greie på adressen. Har ikke kunnet folkeregistere oss på den nye adressen, for jeg må i utgangspunktet ha hans samtykke til å flytte på barnet. Folkeregisteret sa at jeg kunne søke om å få flytte barnet uten hans samtykke siden det er omfattende dokumentasjon (barnevernet har også skrevet en anbefaling om det til folke.reg), men siden han er far så må de utlevere adressen dersom han ringer å spør hvor vi bor..

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Herregud! Får helt vondt av deg! Dette må jo ha høyeste prioritet. Jeg ville kontaktet krisesenteret igjen, og forhørt meg med dem. Kan du flytte til en annen by? 

Anonymkode: 22e2c...8eb

Jeg kan ikke flytte til en annen by. Jeg snakket med krisesenteret på tirsdag og har oppfølgingsamtale den 25. De sa at jeg må melde dette til barnevernet, eller så måtte de gjøre det (BV avsluttet saken uken før drapstruslene). 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvorfor i alle dager brukes ikke omvendt voldsalarm?? I Norge er det de kriminelle som beskyttes, ikke offeret...

Ja det har jeg lurt på også.. Fikk beskjed om at det kunne bli en konsekvens dersom han brøt kontakt og besøksforbudet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Kan familie, venner eller kollegaer hjelpe med dere med noe? 

Egentlig ikke. Vi undersøker om jeg kan folkeregistrere oss på noen jeg kjenner sin adresse. Har ikke egentlig kollegaer da jeg driver egen business

AnonymBruker
Skrevet
Kattugla skrev (14 minutter siden):

Herregud, stakkars dere... For et monster din ex er og at ikke politiet gjør noe konkret er helt håpløst. Han burde hatt en fotlenke 😡

Det har virkelig klikka for han. Flere kvinner han har vært i kontakt med har kontaktet meg og vitnet i min sak, og vi er mange som beskriver han som en tikkende bombe som ikke bare er i stand til å gjennomføre truslene, men også ramme helt uskyldige personer/samfunnet. Enig med deg!

• Liker 3
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...