AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Skal ha praksis i omsorgsbolig etter påske. Har tidligere hatt praksis på sykehjem, og der er hår oppsatt, ingen neglelakk/smykker og lite/ingen sminke. Jeg finner ikke helt om disse reglene gjelder i omsorgsbolig også? Man går jo i privat tøy og det skal føles mer hjemme og at man skal gli i mengden om man feks er ute og handler med dem som bor der. Tenker selvfølgelig at parfyme er noe man ikke bruker. Til vanlig bruker jeg sminke (ikke mye, men concealer, bryn, mattende transparant pudder og maskara, av og til en brun eyeliner). Finner også på å ha på neglelakk av og til. Går for det meste med håret i hale, men er det helt feil å gå med det løst? Kan sikkert ringe praksisplassen og høre, men syntes det er litt teit å spørre om. Så lurte på om noen her kanskje vet eller har erfaring? Anonymkode: 38785...9a3
Kanutten_ Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 (endret) Du er fortsatt på jobb og skal kle deg deretter. Klærne skal ikke fremheve former eller virke støteten . om sommeren er d greit å tenke at kortbukser ikke bør gå lenger opp en knærne. vanlige t skjorter, singleten har ingenting på jobb å gjøre. Korte negler,uten neglakk. Håret oppsatt .dette er pga hygiene , like viktig som på sykehjem Moderat med sminke. Endret 9. april 2022 av Kanutten_ 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 Jeg har jobbet på sykehjem i åresvis og jobber nå i bolig, sminker meg hver dag og har enten shellack eller neglelakk på neglene. Ingen regler her heller om oppsatt hår. Vi går ikke i privattøy og det er jeg glad for fordi det er mye gris i en slik jobb. Anonymkode: 9272c...870 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 De reglene jeg har hørt er at man skal være veldig nøytral. Nøytral og diskre sminke, korte negler med nøytral farge ( lys rosa/fransk) håret vekk fra ansiktet. Diskre små smykker uten religiøse/personlige symboler. (små øredobber, tynt halskjede, og en enkel ring er ok) Anonymkode: c092c...18f 2
Luckyme Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Det hat ikke vært forbud der jeg har jobbet. Tenker at så lenge det er innenfor "normalen" trenger det ikke å være noe problem. Det kan jo være allergier man må ta hensyn til, og evt ved stell bør man ha korte negler. Vær forsiktig med sterk parfyme, og kle deg normalt😉 Jeg har parfymedilla og føler meg som en grå mus uten parfyme. Ene kollegaen min har reagert to ganger på parfymen jeg har hatt på, og da har jeg gått å vasket av😉 Nå er det bare rene dufter som blir brukt på jobb😉 og jeg har lange gelenegler, som ikke har vært til bry i jobben jeg har Lykke til i praksis👍
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #6 Skrevet 9. april 2022 Hvorfor skal der absolutt sminke dere? Spesielt på omsorgsjobber som dette? Anonymkode: 780b1...0e0
Kanutten_ Skrevet 10. april 2022 #7 Skrevet 10. april 2022 Luckyme skrev (8 timer siden): Det hat ikke vært forbud der jeg har jobbet. Tenker at så lenge det er innenfor "normalen" trenger det ikke å være noe problem. Det kan jo være allergier man må ta hensyn til, og evt ved stell bør man ha korte negler. Vær forsiktig med sterk parfyme, og kle deg normalt😉 Jeg har parfymedilla og føler meg som en grå mus uten parfyme. Ene kollegaen min har reagert to ganger på parfymen jeg har hatt på, og da har jeg gått å vasket av😉 Nå er det bare rene dufter som blir brukt på jobb😉 og jeg har lange gelenegler, som ikke har vært til bry i jobben jeg har Lykke til i praksis👍 Lange negler og spesielt m neglakk er en hærlig grobunn for bakterier. Det er årsaken til at du ikke skal ha det på jobb innen helse. Hjelper lite om det er duse farger osv. Selv om du føler deg grå uten parfyme, skal du fortsatt ikke bruke det på jobb . det kan være allergi, eller sjenanse. Feks kan det være en bruker med sykdom, nedsatt matlyst.da kan parfymelukten være med på å gjøre dette verre. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Moren min bor i døgnbemannet omsorgsbolig og der er de ansatte kledd som på sykehjemmet. Kanskje forskjell på omsorgsboliger? Anonymkode: d5b39...716
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 Jeg har jobbet i omsorgsboliger i 12 år, og har aldri vært borti noen form for regler. Har riktignok blitt nevnt at neglelakk ikke er lov, men tro meg, det er det mange som blåser en lang marsj i! Kan sikkert, som med alle andre nye arbeidsplasser, være greit å ikke komme med nysatte negler første dagen. Mye kommer veldig an på brukergruppa også. Er det snakk om 6 relativt oppegående vårkåte mannfolk, så retter man seg selvfølgelig etter det. Anonymkode: 48247...733
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå