Gå til innhold

Ting går aldri etter planen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 100% alenefar og kjenner jeg begynner å bli møkk lei av å hele tiden måtte prioritere alt foran meg selv. At jeg gjør det er en selvfølge men det hadde vært veldig fint å kunne være voksen sosial utenom jobben. I siste tilfellet en date. Å finne seg en date som 100% alenefar er ikke akkurat det enkleste i verden. Å finne tid til det er en enda vanskeligere oppgave.

Barnevakt blant venner og familie ender med svar som kanskje, muligens eller nei. Er jeg så heldig å få et soleklart ja kan jeg garantere at den som sier det finner noe bedre å gjøre like før.

Økonomien gjør at ting må planlegges lenge på forhånd. Jeg gjør mitt aller beste for å legge av en buffer i tilfelle jeg endelig skulle få muligheten til å gjøre noe for meg selv.

Det som aldri slår feil er at enten får jeg ikke barnevakt eller det dukker opp noe uforutsett som gjør at alt går til h.

Sånn har det nå vært hver eneste dag i 10 år. Uten unntak. Jeg gir herved opp alle voksen-sosiale muligheter til datteren flytter ut og jeg er enda mindre aktuell på sjekkemarkedet.

Jeg elsker min datter over alt på denne jord så jeg har i utgangspunktet ingen problemer med det. Men det brennende ønsket hennes om en stemor kan jeg rett og slett ikke innfri.

Anonymkode: fae19...3bc

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det å ha barn. Sorry, ingen sympati fra meg. Du kan betale barnevakt om du ABSOLUTT må

Anonymkode: cabb0...0f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er 100% alenefar og kjenner jeg begynner å bli møkk lei av å hele tiden måtte prioritere alt foran meg selv. At jeg gjør det er en selvfølge men det hadde vært veldig fint å kunne være voksen sosial utenom jobben. I siste tilfellet en date. Å finne seg en date som 100% alenefar er ikke akkurat det enkleste i verden. Å finne tid til det er en enda vanskeligere oppgave.

Barnevakt blant venner og familie ender med svar som kanskje, muligens eller nei. Er jeg så heldig å få et soleklart ja kan jeg garantere at den som sier det finner noe bedre å gjøre like før.

Økonomien gjør at ting må planlegges lenge på forhånd. Jeg gjør mitt aller beste for å legge av en buffer i tilfelle jeg endelig skulle få muligheten til å gjøre noe for meg selv.

Det som aldri slår feil er at enten får jeg ikke barnevakt eller det dukker opp noe uforutsett som gjør at alt går til h.

Sånn har det nå vært hver eneste dag i 10 år. Uten unntak. Jeg gir herved opp alle voksen-sosiale muligheter til datteren flytter ut og jeg er enda mindre aktuell på sjekkemarkedet.

Jeg elsker min datter over alt på denne jord så jeg har i utgangspunktet ingen problemer med det. Men det brennende ønsket hennes om en stemor kan jeg rett og slett ikke innfri.

Føler litt med deg. Er 100% alene med tre barn. Eldste er tenåring og har lett pu.

Han har også epileptisk anfall og skal på medisiner nå. Har fått beskjed om at det skal være noen hos han 24/7. Å finne en kjæreste oppe i dette er bokstavelig umulig. 

Ikke misforstå jeg klager ikke, og elsker å være mamma. Men av og til er det mye når jeg står i full jobb også.

Anonymkode: 4e654...744

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sånn er det å ha barn. Sorry, ingen sympati fra meg. Du kan betale barnevakt om du ABSOLUTT må

Du er tydeligvis ikke i lignende situasjon!

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Man må utnytte tiden man får tilfeldig. Er hun aldri på besøk hos noen? Jeg har hatt ett par dater/møter der vi har gått tur på ettermiddag når barna er hos venner, eller på idrett. 

Det er ikke lett å møte noen, og det tar tid å bli kjent, samtidig er det ikke helt umulig så lenge man er kreativ. 

Anonymkode: deff8...67e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Føler litt med deg. Er 100% alene med tre barn. Eldste er tenåring og har lett pu.

Han har også epileptisk anfall og skal på medisiner nå. Har fått beskjed om at det skal være noen hos han 24/7. Å finne en kjæreste oppe i dette er bokstavelig umulig. 

Ikke misforstå jeg klager ikke, og elsker å være mamma. Men av og til er det mye når jeg står i full jobb også.

Det høres ut som om du virkelig kunne trengt noen timer for deg selv du også. Den bittelille stunden med voksenkontakt ser jeg for meg kan gi enorme mengder overskudd.

AnonymBruker
Skrevet

En 10 åring trenger ikke tilsyn 24/7..

Da jeg var 10 år kunne jeg fint være alene noen få timer. Har ikke hun venninner hun kan overnatte hos i ny og ne?

Anonymkode: 0bc6a...ce5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor gammelt er barnet? Man må utnytte tiden man får tilfeldig. Er hun aldri på besøk hos noen? Jeg har hatt ett par dater/møter der vi har gått tur på ettermiddag når barna er hos venner, eller på idrett. 

Det er ikke lett å møte noen, og det tar tid å bli kjent, samtidig er det ikke helt umulig så lenge man er kreativ. 

Anonymkode: deff8...67e

Barnet er 12. Hun har krevd mye oppfølging grunnet etterfølgene fra mors mangel på sunn fornuft. Hun er selvsagt stor og selvstendig men føler ikke det blir riktig å forlate henne på kvelden alene. Hun elsker å være alene hjemme men kjenner mye på å føle seg forlatt om det er utenfor arbeidstid om du skjønner.

Hun er mye med venner og overnatter titt og ofte både her og der men ikke noe som planlegges uten videre. Det er faktisk ikke bare bare å være spontan i en alder av 40 når alle andre har sin familie og egne planer. Jeg er ikke typen til å dra ut på byen, restaurant muttens alene og ingen tinderdater er villige til å vente til det plutselig dukker opp en mulighet.

Det kommer sikkert en dag en eller annen gang der ting kan gå som planlagt, men nå orker jeg ikke jakte på den mer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

En 10 åring trenger ikke tilsyn 24/7..

Da jeg var 10 år kunne jeg fint være alene noen få timer. Har ikke hun venninner hun kan overnatte hos i ny og ne?

Anonymkode: 0bc6a...ce5

Har skrevet svar på til en annen kommentar. Men så har det heller ikke bare med det å gjøre. Det er Murphys lov som gjelder her. Alt som kan gå galt, går galt. Får jeg barnevakt så er det noe annet som setter kjepper i hjulene. Ikke tro at jeg ikke har prøvd. Jeg har prøvd i massevis. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du kan ha din mening om det. Men betaler jeg en barnevakt skal jeg love deg at det skjer noe med den barnevakten som gjør at h*n må avlyse i siste liten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det høres ut som om du virkelig kunne trengt noen timer for deg selv du også. Den bittelille stunden med voksenkontakt ser jeg for meg kan gi enorme mengder overskudd.

Det kan den. Jeg ser på dette som en periode til ting forhåpentligvis roer seg med medisiner. Det tyngste synes jeg er at jeg selv må finne ut hva jeg har rett på. Legen sa bare "han kan ikke være alene, noen må passe han" så enkelt liksom når en jobber turnus.  Utrolig tungt system en må finne ut av selv. Savner voksen kontakt, samtidig kan jeg ikke dra ifra han. Føler meg som en zombie. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har skrevet svar på til en annen kommentar. Men så har det heller ikke bare med det å gjøre. Det er Murphys lov som gjelder her. Alt som kan gå galt, går galt. Får jeg barnevakt så er det noe annet som setter kjepper i hjulene. Ikke tro at jeg ikke har prøvd. Jeg har prøvd i massevis. 

Og hvis du treffer noen så kan der bli endel barnevakt du trenger også.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...