Gå til innhold

Han ser ingen problemer i at en mann på 50 har et forhold til ei på 18

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en samtale med samboeren min i dag angående saken med Enoksen som etterhvert utviklet seg til en diskusjon. Selve saken er vi enige om, den ser ikke bra ut og det at han tar hatten og går er greit. Men til min overraskelse så stopper enigheten vår der og det kom frem at han ikke ser problemet i at en 50 år gammel mann har et forhold til ei jente på 18 så fremt de begge er single. Jeg var et brent barn skyr ilden kasus da jeg møtte han for 12 år siden og har flere relasjoner bak meg som helt klart har satt sitt preg på meg der både utroskap og manipulasjon har vært inne i bilde. Det kan være årsaken til at jeg reagerer som jeg gjør, men jeg ble skikkelig sint på han og utrolig skuffet. Når man finner den man håper å leve livet sitt sammen med så tror man jo gjerne at denne mannen ikke er "helt som alle andre". Men akkurat nå føler jeg rett og slett at en illusjon om mannen min er brutt og det gjør sjukt vondt. Det blir kanskje ikke bedre av at vi nå er i begynnelsen av 40 årene og jeg vet han kjenner på den berømte midtlivskrisa. Å vite at jeg potensielt kan bli byttet ut om 10 år med en 18 åring fordi hun jo "etter loven er myndig" var rett og slett et slag i tryne. 

Er det jeg som overreagerer? 

Anonymkode: 1050f...aaa

• Liker 14
  • Hjerte 15
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg kjenner på liknende følelser. At selv om mannen min er veldig god mot meg, en flott pappa, en god og raus nabo/venn/bror/sønn, så er han fortsatt en mann med en del slike holdninger som mange menn har. Det er kjipt, men jeg tror ikke jeg kan finne noen mann som ikke er sånn så jeg prøver å bare ikke tenke så mye på det. Og diskutere sånt minst mulig.

Anonymkode: 969b5...311

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er klart en overreaksjon. Mannen mener noe annet enn deg, og det er greit. Det er ikke greit å bli sint og lage en stor sak av det.

Anonymkode: 3f054...bed

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Meget spesielt å synes det er helt uproblematisk, men det har da ingenting med at han skal svikte og bytte ut deg å gjøre😊

Anonymkode: 0038f...ec2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, synes det er sjukt ekkelt med en sånn holdning.

Anonymkode: 44bdc...cac

• Liker 33
  • Nyttig 1
Skrevet

Skjønner du blir skuffet, man skulle jo håpet at det satt i ryggmargsrefleksen til en godt voksen mann at en jente på 18 var helt uaktuelt.

Samtidig overreagerer du kanskje litt når du tenker du potensielt kan bli byttet ut med en 18-åring? Sa han virkelig at han gjerne kunne vært sammen med ei på 18, eller bare at andre kunne det siden de etter hans mening er voksne?

• Liker 13
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Foreslår at neste gang dere ser en åtteåring, spør du ham om han synes det er greit å bli sammen med henne om ti år 🤮 Verden er dessverre full av ufyselige mannfolk! 

Anonymkode: 80455...28f

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I følge loven er det ikke et problem.

AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 20.19):

Foreslår at neste gang dere ser en åtteåring, spør du ham om han synes det er greit å bli sammen med henne om ti år 🤮 Verden er dessverre full av ufyselige mannfolk! 

Anonymkode: 80455...28f

Er like mange ufyselige kvinnfolk i verden.

Men for all del, la oss late som at det bare er mannfolk som er ufyselige.

Anonymkode: 7b96d...cbe

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne, og ser heller ikke noen problemer med at en mann på 50 har et forhold til en kvinne på 18. Det forutsetter selvsagt at begge samtykker.

Hadde selv et romantisk og seksuelt forhold til en mann på 49 da jeg selv var 18, var min første store forelskelse og har mange gode minner fra den tiden.

Folk må slutte å dømme andres samtykkende forhold. Denne jenta var myndig og kunne sagt nei, men virker som hun prøvde å bruke han til å få seg sommerjobb bla. Så hvem som utnyttet hvem her kan vel diskuteres.

Anonymkode: c3b02...318

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker dette er bare tull. Ja, han var eldre, og ja han hadde vel en form av "makt", men mye pga aldersforskjellen. Tro meg, en 50 år gammel mann er ikke nødvendigvis 50 år gammel i hodet sitt. 😅 Selv sammen med en 50åring nå, og han hadde nok IKKE tenkt aldersforskjell hadde han fått oppmerksomhet fra en 18åring. Dessverre, men det er sånn mange menn er. Og, en 18åring ER voksen, om enn uerfaren, og har det ansvaret en voksen har for seg selv. At man i ettertid ANGRER på valget man tok er ikke uvanlig, men jeg synes det er ille at karrieren til andre folk blir ødelagt fordi man var ung og dum..

Anonymkode: fb5dd...ec6

• Liker 7
Skrevet

Du overreagerer ikke.  Den type skjevhet i alder og makt er ikke greit.  Den som ikke forstår det, har virkelig ikke fått med seg at verden har forandret seg til det bedre etter Metoo.  

Når Enoksen forsøkte å forklare forholdet til 18-åringen som utroskap og en privatsak, så har han ikke forstått.  Selvfølgelig var det som skjedde hans ansvar alene.  Han var 50 år og utnyttet henne. Hvilken 18-åring trenger en sex mentor på 50 år!?  
Kvinnen har gitt VG innsyn i helseopplysninger fra både lege og psykolog.  Også sms-er og e-post mellom Enoksen og henne.  Hun har tidd i 20 år.  Først da det første varselet fra en tidligere partikollega ble offentliggjort, turte hun å stå fram.  Det er bra!  

På VG ligger en veldig god kommentar som du kan be mannen din om å lese.  Min mann ble i alle fall stille da han hadde lest den.  

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo egentlig helt greit å være uenig… Det er mange som syns det er helt greit at 18-åringer er sammen med 50-åringer, og det er ikke helt ukjent fenomen i kjendismiljøet heller. Det betyr jo derimot ikke at din samboer selv kunne tenke seg en 18-åring når han er 50..

Anonymkode: 45e08...bb4

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det blir kanskje ikke bedre av at vi nå er i begynnelsen av 40 årene og jeg vet han kjenner på den berømte midtlivskrisa. Å vite at jeg potensielt kan bli byttet ut om 10 år med en 18 åring fordi hun jo "etter loven er myndig" var rett og slett et slag i tryne. 

Er det jeg som overreagerer? 

Anonymkode: 1050f...aaa

Dette er nok årsaken til at så mange eldre kvinner (30+) reagerer så sterkt på denne saken. Innerst inne så føler de vel en viss frykt for å bli byttet ut.

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
matsats skrev (1 minutt siden):

Dette er nok årsaken til at så mange eldre kvinner (30+) reagerer så sterkt på denne saken. Innerst inne så føler de vel en viss frykt for å bli byttet ut.

Nei, vi bare ønsker oss kloke forstandige menn som også greier å tenke med hodet og ikke bare pikken. 

Anonymkode: 7376f...eef

• Liker 33
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei, vi bare ønsker oss kloke forstandige menn som også greier å tenke med hodet og ikke bare pikken. 

Så det er ren moralisering? Er du svært religiøs?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
matsats skrev (Akkurat nå):

Så det er ren moralisering? Er du svært religiøs?

Overhodet ikke. Men foretrekker menn med selvinnsikt nok til å forstå at jenter på alder med egne barn ikke nødvendigvis er aktuelle sexpartnere.

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Overhodet ikke. Men foretrekker menn med selvinnsikt nok til å forstå at jenter på alder med egne barn ikke nødvendigvis er aktuelle sexpartnere.

Hva begrunner du dette med dersom det ikke er på grunn av moral da?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med flertallet her. En på 50 bør holde seg unna 18 åringer. Men denne saken er snart 20 år gammel, hvorfor nå etter så lang tid?
Samtidig innser jeg at jeg ikke helt forstår dette med at unge jenter blir star struckt av (eldre politikere) Hva er greia liksom?

Hun var voksen, myndig og gjorde egne valg, at han var en tufs og pågående er bare ekkelt. Men det må være mer til denne historien siden hun ble så traumatisert at hun trengte behandling etterpå.

Anonymkode: a4bf3...761

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om VI synes det er ekkelt, betyr ikke at det er FEIL at ikke alle andre synes det er ekkelt.

Og at han synes det er greit, betyr ikke at han kommer til å bytte deg ut med en 18-åring når han blir 50. Hva hvis han IKKE hadde synes det var greit. Tror du han ville byttet deg ut uansett, da? Bare med en 45-50-åring? Du må ikke legge så mye følelser i en overfladisk "se&hør-diskusjon"

Anonymkode: f4f22...320

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
matsats skrev (2 minutter siden):

Hva begrunner du dette med dersom det ikke er på grunn av moral da?

Når ble moral en dårlig ting? 
Du spurte om jeg var religiøs. 

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...