Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ettåringen vil plutselig ikke sove! Han har gått fra to til en lur nå de siste to månedene, og har en lur fra 1130 til ca 13. Han står opp mellom 7 og 8, og legger seg ca 1930. Noen ganger har jeg måtte legge tidligere eller senere, alt ettersom..

Men.. Vanligvis har han lagt seg ned og prøvd å sove. Han har hatt roen. 

Men nå er det litt pupp og så er det good to go, han kan ha gjespet og vist tegn til trøtthet og når han faktisk skal legge seg så skal han herje og holde på i senga 😅 han har ikke ro i baken til å ligge rolig lenger! 

Hva kan jeg gjøre for at leggetiden ikke blir bomtur? Jeg lar meg "lure" hver gang, tror han er trøtt og går for å legge, men så viser det seg at han har andre planer.. 

Kan det være en fase eller er det noe jeg plutselig gjør feil? Har noen erfaring med å gå fra sovebaby til aktivbaby på en uke? 

Anonymkode: ccdc3...4a6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke amme før lur, kan være at han får en Power nap av det. Og være litt mer tålmodig. Vi som ikke Har hatt sovebabyer må hjerne gjerne holde på 1-2 timer for å få til en lur

Anonymkode: b878e...fcc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ikke amme før lur, kan være at han får en Power nap av det. Og være litt mer tålmodig. Vi som ikke Har hatt sovebabyer må hjerne gjerne holde på 1-2 timer for å få til en lur

Anonymkode: b878e...fcc

Hmm kanskje gå for ammeslutt etterhvert.. Jeg har vært litt sånn "sovner han ikke innen et kvarter, er han ikke trøtt" og bare latt det gå i sin gang siden det har ordnet seg uansett, samtidig som jeg har vært litt skeptisk til alternativer måter å få ham til å sove som byssing. 

Kanskje legge litt mer energi i det, roe ned før dupp osv.. 

Anonymkode: ccdc3...4a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...