Gå til innhold

Norske menn som finner seg ei fra utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid lurt på hvorfor de fleste norske menn som finner seg ei fra utlandet alltid drar til Sør-øst Asia men ikke f.eks Øst- Europa? Øst Europa er både nærmere, de har mer lik kultur og det er et stort kvinneoverskudd der. Så dere menn som har funnet ei fra Thailand, Vietnam, Filippinene osv, hvorfor ikke Øst- Europa?

Anonymkode: d1d56...2c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I følge KG er det fordi de er tapere.

Anonymkode: 2425f...9a1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har alltid lurt på hvorfor de fleste norske menn som finner seg ei fra utlandet alltid drar til Sør-øst Asia men ikke f.eks Øst- Europa? Øst Europa er både nærmere, de har mer lik kultur og det er et stort kvinneoverskudd der. Så dere menn som har funnet ei fra Thailand, Vietnam, Filippinene osv, hvorfor ikke Øst- Europa?

Fordi smaken er som baken?

Anonymkode: 24fc2...0c1

• Liker 5
Skrevet

Er vi virkelig ikke ferdig med slike tråder snart?

• Liker 6
Gjest MullahDadullah
Skrevet

Har øst europa så lik kultur som Norge? De har også mer tradisjonelle kjønnsroller enn oss. Uansett, dette er deres sak, ikke noe for deg ts å bry deg om.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi kvinner fra Øst-Europa gjerne er sure og kravstore? 

Anonymkode: 5dd9f...189

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MullahDadullah skrev (6 minutter siden):

Har øst europa så lik kultur som Norge? De har også mer tradisjonelle kjønnsroller enn oss. Uansett, dette er deres sak, ikke noe for deg ts å bry deg om.

Nei de har ikke det.

Med mindre det er snakk om Ukraina, de har vist identisk kultur med Norge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Øst Europa er både nærmere, de har mer lik kultur og det er et stort kvinneoverskudd der.

Hvorfor er det kvinne overskudd der?
For å svare på spørsmålet ditt, så er det fordi de er lette å dominere

Anonymkode: 170e0...a25

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo flest eldre menn 45+ som henter seg damer fra Asia.  Yngre menn har som oftest norske eller europeiske damer til de selv blir eldre og henter seg damer fra Asia.

Anonymkode: 36301...bfd

AnonymBruker
Skrevet

Østeuropeiske damer har ofte høyutdanning og måtte gud forby, ei dame som er smartere enn dem!

Anonymkode: ae182...2a4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de damene fra øst-europa blir hentet av bedre menn enn disse avkommene fra distriktet som ikke har sett dagens lys før, og drar til Thailand for å hente hjem noen når de har passert 40 og innser at ingen på hjemstedet med 350 innbyggere vil ha de.

Anonymkode: 4cdee...e6b

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 19.10):

Hvorfor dra utenlands overhodet? Det er jo en million kvinner ledig i Norge! 

AnonymBruker
Skrevet

Eldre menn som er 50+ og finner seg en ung kone fra Thailand, det er trist hvordan de utnytter fattige kvinner slik. 

Anonymkode: 6eb61...9ad

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eldre menn som er 50+ og finner seg en ung kone fra Thailand, det er trist hvordan de utnytter fattige kvinner slik. 

Det er ikke helt svart-hvitt. I Thailand har de et voldsomt problem med konemishandling. Hvis du ser på statistikken over hvor mange Thai-koner som sier de har blitt slått av sine Thai-menn så er det det høyeste jeg noensinne har sett (Jeg vet ikke hvordan det er i Saudia Arabia og Afghanistan? De fører vel heller statistikk over koner som IKKE har blitt slått).

Thai'er har også en annen holdning til dette med bekvemmelighet. Så er der en slags praktisk ordning hvor de både får litt muligheter og de unngår - eller har en større sjanse for å unngå - en del ting som er vanlig i hjemlandet. I bytte mot dette godtar de kanskje en mann som på tross av alder eller litt slitt utseende kanskje er en snill mann. Det er altså lokale grunner til at enkelte damer gjør dette. Er det så galt? Hvis man ønsker å endre dette, må man be Thailand ta tak i disse tingene. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Michaelhe skrev (7 minutter siden):

Det er ikke helt svart-hvitt. I Thailand har de et voldsomt problem med konemishandling. Hvis du ser på statistikken over hvor mange Thai-koner som sier de har blitt slått av sine Thai-menn så er det det høyeste jeg noensinne har sett (Jeg vet ikke hvordan det er i Saudia Arabia og Afghanistan? De fører vel heller statistikk over koner som IKKE har blitt slått).

Thai'er har også en annen holdning til dette med bekvemmelighet. Så er der en slags praktisk ordning hvor de både får litt muligheter og de unngår - eller har en større sjanse for å unngå - en del ting som er vanlig i hjemlandet. I bytte mot dette godtar de kanskje en mann som på tross av alder eller litt slitt utseende kanskje er en snill mann. Det er altså lokale grunner til at enkelte damer gjør dette. Er det så galt? Hvis man ønsker å endre dette, må man be Thailand ta tak i disse tingene. 

Norsk mann er ikke synonymt med snill mann. Vet om et tilfelle hvor kvinnen var fra et østeuropeisk land og den norske mannen mishandlet henne og skjøt kjæledyret hennes… Det er trist…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de vil ha en som lever for å gjøre mannen til lags. Som er oppdratt med at kvinnen er den som skal vaske, lage mat og ta vare på barna.

Anonymkode: 825e9...fdd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mange kvinner på dette forumet som har et veldig nedverdigende syn på kvinner fra utlandet.

Direkte rasistisk.

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 20.35):

Kanskje fordi kvinner fra Øst-Europa gjerne er sure og kravstore? 

Anonymkode: 5dd9f...189

Dette. Vet om flere menn(og ja, flesteparten av de er faktisk oppegående menn med god jobb som klarer å opprettholde normal hygiene og renhold) som har koner fra Asia og spesielt Fillipinene. De er jo så blide og imøtekommende! Ikke rart at man ønsker seg slike personlighetstrekk i en partner.

Anonymkode: 0c289...e7c

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Norsk mann er ikke synonymt med snill mann. Vet om et tilfelle hvor kvinnen var fra et østeuropeisk land og den norske mannen mishandlet henne og skjøt kjæledyret hennes… Det er trist…

Jeg snakker om statistikk, ikke enkeltpersoner. Det er klart at mange norske menn er drittsekker. Men i Norge er holdningen til kvinner mye bedre, og mennene - uansett om de er mindre attraktive - har tilpasset seg dette i større grad enn thai-menn. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Violence_against_women_in_Thailand

Sitat:

1 av 6 Thai kvinner har opplevd vold fra partneren, og av disse: 

"In 2017, 29% of women who are victims of domestic violence reported that they were hospitalized as consequence of domestic violence. 26.1% were forced to have sexual intercourse after fighting/arguing with their partner."

Det er bare et par år siden det ble forbudt for en mann i Thailand å voldta sin kone. 

Endret av Michaelhe
  • Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, ABM said:

Hvorfor dra utenlands overhodet? Det er jo en million kvinner ledig i Norge! 

Det betyr ikke at at alle menn har sjans på en av disse likevel. Kvinner er mer kresne enn menn, og går naturligvis heller single enn å involvere seg med en mann de ikke tenner på.

Jeg er selv høy, slank, empatisk, humoristisk anlagt, har jobb og leilighet – altså et visst minimum av det man kan forvente. Første gang jeg var på date med en etnisk norsk kvinne var jeg 34 år gammel, og det har virkelig ikke stått på meg. Utover henne har alle jeg har vært på date eller sammen med vært født i utlandet, og de har ikke vært lett å finne. Jeg synes ikke det er så rart at noen gir opp og drar utenlands, for det er rimelig trist å være alene med mindre man ønsker det selv. Jeg tror ikke folk flest skjønner hvor lite drag det er mulig å ha, og man trenger ikke ha noe til felles med stereotypene for å slite på dette området.

Anonymkode: a01b3...1dc

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...