Gå til innhold

Krangling om sparkesykkel på playdate, hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herre Gud, prøver igjen🙄🙄🙄

Vi avtalte for første gang en playdate med en gutt fra barnehagen. Guttene er snart 4 år, og jeg hadde knapt snakket med denne moren før, men barnehagen sier guttene leker mye sammen. Vi ble enige om å møtes i en barnehage for å leke. Det andre barnet har plutselig med seg en sparkesykkel, og hele playdaten går med på å krangle om den. Hennes sønn vil ikke dele (forståelig nok) og min sønn syntes det er superspennende med en ny sparkesykkel (forståelig nok.) 

Jeg blir litt sånn matt. Kunne hun ikke driti i å ta med den sparkesykkelen, eller sende en melding om at de tar den med, slik at vi kunne tatt med vår. Hvordan trodde hun dette skulle gå liksom? 

Anonymkode: 14197...11e

Anonymkode: 7c8ab...0df

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor dere langt unna barnehagen? Hente sparkesykkelen?

Anonymkode: 89958...2b2

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herre Gud, prøver igjen🙄🙄🙄

Vi avtalte for første gang en playdate med en gutt fra barnehagen. Guttene er snart 4 år, og jeg hadde knapt snakket med denne moren før, men barnehagen sier guttene leker mye sammen. Vi ble enige om å møtes i en barnehage for å leke. Det andre barnet har plutselig med seg en sparkesykkel, og hele playdaten går med på å krangle om den. Hennes sønn vil ikke dele (forståelig nok) og min sønn syntes det er superspennende med en ny sparkesykkel (forståelig nok.) 

Jeg blir litt sånn matt. Kunne hun ikke driti i å ta med den sparkesykkelen, eller sende en melding om at de tar den med, slik at vi kunne tatt med vår. Hvordan trodde hun dette skulle gå liksom? 

Anonymkode: 14197...11e

Barna kan jo lære å vente på tur da 😂

Anonymkode: 5a3f2...494

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette burde da ikke vært noen stor sak. Barnet brukte vel sparkesykkel som fremkomstmiddel. Hvorfor skulle moren si fra om det? 
Dere voksne burde håndtert dette på stedet. 

Anonymkode: 528d5...34a

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet, tenker du at denne moren skulle ha kontaktet deg med beskjed om hver bidige lille ting de tok med, i tilfelle ditt barn ble lei seg fordi han ikke hadde tilsvarende, eller hva? :klo: 🙄🤦‍♀️

Her er det dere voksnes ansvar å gripe inn, og sørge for at enten blir leken delt mellom begge, ellers fjernes den. 

Anonymkode: 431e2...366

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bor dere langt unna barnehagen? Hente sparkesykkelen?

Anonymkode: 89958...2b2

Ja, vi måtte kjøre, det var ikke mulig for meg å hente den. Hadde hun bare sagt fra, så kunne de jo sparkesykkel sammen. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Her burde vel dere voksne grepet inn og enten sagt at de må dele på leken eller at dere voksne passer på leken så lenge så de kan leke med noe sammen..

Anonymkode: b0530...a02

HUN burde hjort det ha. Jeg kan ikke si til hennes barn at han må dele på sykkelen sin, ellers så setter jeg den bort. Det er det jeg ville gjort. Det er hennes barn og hans sparkesykkel, så jeg kan jo ikke gå inn og bestemme det. 

Barna kan jo lære å vente på tur da 😂

Anonymkode: 5a3f2...494

MÅ de lære det på sin aller første playdate? Dessuten ville han ikke dele i den hele tatt. Og det er jo forsåvidt greit, noen barn er slik, man må få lov til å ikke ville dele tingene sine, men da burde hun sagt fra. Man kjenner jo barnet sitt, så hun burde jo ha skjønt at det ble sånn. 

Dette burde da ikke vært noen stor sak. Barnet brukte vel sparkesykkel som fremkomstmiddel. Hvorfor skulle moren si fra om det? 
Dere voksne burde håndtert dette på stedet. 

Anonymkode: 528d5...34a

Det ble en stor sak fordi han ikke ville dele den i det hele tatt. Det ble sånn at han ble så opptatt av å passe på at ikke min sønn tok på sparkesykkelen hans selv da han ikke brukte den selv, at gan ikke fikk gjort noe annet. 

De kunne de satt den fra seg utenfor gjerdet, selv om det var hans fremkomstmiddel, måtte jo ikke ta den med inn for å la de krangle om den. 

Herlighet, tenker du at denne moren skulle ha kontaktet deg med beskjed om hver bidige lille ting de tok med, i tilfelle ditt barn ble lei seg fordi han ikke hadde tilsvarende, eller hva? :klo: 🙄🤦‍♀️

Her er det dere voksnes ansvar å gripe inn, og sørge for at enten blir leken delt mellom begge, ellers fjernes den. 

Anonymkode: 431e2...366

Tenker at om man har et barn som ikke vil dele på tingene sine, så ja, da sier man fra. «Per er ikke så glad i å dele, så vil bare si fra at vi tar med …»

Dette er jo bare hun som kan gjøre, eller tenker du at jeg skulle drevet å sagt til hennes barn at han må dele eller sette den bort? 

ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja ja, barnet konmer til å bli mye skuffet i livet sitt, dette er ikke så ille, får ta med sparkesykkel neste gang.

Anonymkode: 6e8d5...f2a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det ble en stor sak fordi han ikke ville dele den i det hele tatt. Det ble sånn at han ble så opptatt av å passe på at ikke min sønn tok på sparkesykkelen hans selv da han ikke brukte den selv, at gan ikke fikk gjort noe annet. 

De kunne de satt den fra seg utenfor gjerdet, selv om det var hans fremkomstmiddel, måtte jo ikke ta den med inn for å la de krangle om den. 

ts

Du kunne vel sagt til sønnen din at han ikke må røre sparkesykkelen, så slapp den andre gutten å passe på den.

Anonymkode: 58745...a51

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

ts

Du kan ikke gjøre noe med det andre barnet, kun med deg selv og ditt barn. Lær av at andre ikke gjør akkurat som du vil.  Krangelen kom når DIN sønn ville ha HANS (ikke billige) ting.

Anonymkode: 5a55d...a71

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja ja, barnet konmer til å bli mye skuffet i livet sitt, dette er ikke så ille, får ta med sparkesykkel neste gang.

Anonymkode: 6e8d5...f2a

Selvsagt er det ikke «ille», men det som kunne vært en hyggelig playdate ble en kort kranglestund i steden. Hva tenkte hun med liksom? Jeg ventet og ventet på at hun skulle si, da tar vi bort sparkesykkelen, men nei da. Hun syntes tydeligvis det var greit. 

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her får du bare lære barnet ditt at andre kan velge om de vil dele sine ting eller ikke. Sånn er livet. 

Anonymkode: 19822...409

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke gjøre noe med det andre barnet, kun med deg selv og ditt barn. Lær av at andre ikke gjør akkurat som du vil.  Krangelen kom når DIN sønn ville ha HANS (ikke billige) ting.

Anonymkode: 5a55d...a71

Yep, og det var det jeg gjorde da jeg til slutt skjønte at hun ikke hadde tenkt å fjerne sparkesykkelen. Da takket vi for oss og dro. Det var jo ikke noe poeng å bli værende der og krangle. 

Jeg skjønner som sagt godt at han ikke ville dele, men hvorfor måtte han ha den der? Hvorfor ikke bare parkere den utenfor? 

Du kunne vel sagt til sønnen din at han ikke må røre sparkesykkelen, så slapp den andre gutten å passe på den.

Det er like umulig som å få han til å dele. Begge var helt fokusert på den, så da bør den jo fjernes. Han kan jo leke med sparkesykkelen sin 24/7 når vi ikke er der, hvorfor måtte han ha den med in akkurat da? 

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Her får du bare lære barnet ditt at andre kan velge om de vil dele sine ting eller ikke. Sånn er livet. 

Anonymkode: 19822...409

Selvsagt, det er jo en fin lærdom det, men det gjør jo også at det som kunne vært en hyggelig playdate bare blir kjipt, og at vi må dra. Jeg må si jeg ikke hadde følt meg trygg nok på denne moren, etter i dag, til at jeg hadde latt sønnen min besøke de hjemme. 

ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, vi måtte kjøre, det var ikke mulig for meg å hente den. Hadde hun bare sagt fra, så kunne de jo sparkesykkel sammen. 

ts

Sikker på at de ikke brukte den som fremkomstmiddel til playdaten?

Anonymkode: 41be2...6c6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sikker på at de ikke brukte den som fremkomstmiddel til playdaten?

Anonymkode: 41be2...6c6

Jo, men hvorfor satt de den ikke utenfor porten, eller at moren passet på den?  Det at man bruker den som fremkomstmiddel gjør jo ikke at man må leke med den inne i barnehagen. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt :

enten så får gutt 1 dele med gutt 2 eller så tar man bort sparkesykkelen. 

Hvorfor lot dere de krangle om den hele tiden?

Anonymkode: 3f52e...aa2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Han lekte jo ikke med sykkelen.

Sitat

Det ble sånn at han ble så opptatt av å passe på at ikke min sønn tok på sparkesykkelen hans selv da han ikke brukte den selv, at gan ikke fikk gjort noe annet. 

Han hadde bare tatt den med inn. Fullt forståelig det, ettersom en sparkesykkel er dyr og man bør ha den et sted man kan holde øye med den så ingen stjeler den. Det er uansett ikke din business hvor den andre ungen setter tingene sine. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jo, men hvorfor satt de den ikke utenfor porten, eller at moren passet på den?  Det at man bruker den som fremkomstmiddel gjør jo ikke at man må leke med den inne i barnehagen. 

ts

Denne mora var ko helt dust. Ikke ork.

min fireåring har også ei jente hun leker mye med i barnehagen, men faren er ufyselig og min datter kommer aldri inn i det huset før hun er voksen nok til å vurdere ting selv. 
desverre er det mange slike idiotiske foreldre der ute. 

Anonymkode: 23dd3...843

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enkelt :

enten så får gutt 1 dele med gutt 2 eller så tar man bort sparkesykkelen. 

Hvorfor lot dere de krangle om den hele tiden?

Anonymkode: 3f52e...aa2

HELT enig, men dette må jo den andre moren initiere!? JEG kan jo ikke bestemme at HENNES sønn skal dele eller sette bort SIN sparkesykkel. Jeg ventet og ventet på at moren skulle si «men da tar vi den bare bort», men det skjedde aldri. Jeg prøvde å avlede, dra i gang annen lek, men begge guttene var helt fiksert. 

ts

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...