AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Vi avtalte for første gang en playdate med en gutt fra barnehagen. Guttene er snart 4 år, og jeg hadde knapt snakket med denne moren før, men barnehagen sier guttene leker mye sammen. Vi ble enige om å møtes i en barnehage for å leke. Det andre barnet har plutselig med seg en sparkesykkel, og hele playdaten går med på å krangle om den. Hennes sønn vil ikke dele (forståelig nok) og min sønn syntes det er superspennende med en ny sparkesykkel (forståelig nok.) Jeg blir litt sånn matt. Kunne hun ikke driti i å ta med den sparkesykkelen, eller sende en melding om at de tar den med, slik at vi kunne tatt med vår. Hvordan trodde hun dette skulle gå liksom? Anonymkode: 14197...11e
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 Det teite her er jo at dere lot ungene krangle i stedet for å leke. Sparkesykkelen var vel sikkert fremkomstmiddelet til ungen? Dere kunne jo tatt den fra dem og så hadde de til slutt funnet på noe annet. Anonymkode: 1828b...6a3 2 1 1
Sirinna Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 For å svare på trådtittelen din; nei, jeg hadde ikke reagert på dette. 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 Man vet ikke alltid med barn, noen ganger deler de, andre ganger ikke. Noen ganger leker de sammen, andre ganger ved siden av hverandre. Skulle jeg møtt noen og har litt avstand hadde sikkert jeg også hatt med sparkesykkel til barnet. Det er ikke mer hennes skyld. Anonymkode: 7a405...55d 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Her er det nok du som overreagerer. Unger må lære både å dele og å se at andre har noe de selv ikke har akkurat der og da; dette er lærdom som gjør ungene klokere og som foreldre må tåle å se at ungene erfarer😊 så slapp av, ungene tok nok ingen «skade» av denne situasjonen og da trenger ikke du heller gjøre det til noe større😊 Anonymkode: c7af6...6f6 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #6 Skrevet 9. april 2022 Og, forståelig om 4-åringen ikke vil låne bort sparkesykkelen, jeg ville ikke forventet at et eldre barn skulle lånt bort si sparkesykkel/sykkel fordi et annet barn vil ha det, så hvorfor en 4-åring. Anonymkode: 7a405...55d
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #7 Skrevet 9. april 2022 Som om den andre moren skulle klaget på at du ikke tok med en vehicle til din unge. Anonymkode: bba9b...719 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #8 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det teite her er jo at dere lot ungene krangle i stedet for å leke. Sparkesykkelen var vel sikkert fremkomstmiddelet til ungen? Dere kunne jo tatt den fra dem og så hadde de til slutt funnet på noe annet. Anonymkode: 1828b...6a3 Da måtte jo HUN tatt initiativet til. Jeg kan ikke stå å bestemme at hennes barn skal sette bort sparkesykkelen sin. Men ja, hadde det vært mitt barn hadde jeg gjort det. ts Anonymkode: 14197...11e
Rhodiola Skrevet 9. april 2022 #9 Skrevet 9. april 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Med vennlig hilsen Rhodiola, mod.
Anbefalte innlegg