Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har invitert et vennepar 4 ganger til bursdag og dåp men de har aldri kommet. De har skyldt på jobb, sykdom, og alt annet. 

Nå skal de ha dåp og de forventer at vi skal komme fordi deres barn er jo så spesielt og fortjener oppmerksomhet fra alle. De skal ha dåpen langt unna, og vi må kjøre bil i flere timer. 

De sa ifra samme dag sist at de ikke kom i bursdagen til datteren vår og vi ble veldig lei oss. Det var nesten ingen som kom i bursdagen.. De visste også at vår familie er bitteliten!
Kan jeg si ifra til de samme dag at jeg må jobbe..

Anonymkode: 9a113...115

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker tråden din. Synes ikke ettårsdag er sidestilt med dåp. Og omgangssyke er virkelig gyldig fravær. Men for all del, bare å avlyse om det er det du ønsker!

Anonymkode: 63289...cfb

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Du igjen ja. 
Dere kan selvsagt takke nei til dåpen. Det er langt å kjøre 6 timer hver vei, mye å forlange. 
Men du bør ikke si fra samme dag at dere ikke kommer, det er barnslig. Si fra i god tid. 

Anonymkode: 0edc7...f0c

• Liker 11
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det er helt innenfor jeg. De har jo avlyst til deg 4 ganger👍

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk nei og legg dette bak deg.

Anonymkode: a1561...323

• Liker 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har invitert et vennepar 4 ganger til bursdag og dåp men de har aldri kommet. De har skyldt på jobb, sykdom, og alt annet. 

Nå skal de ha dåp og de forventer at vi skal komme fordi deres barn er jo så spesielt og fortjener oppmerksomhet fra alle. De skal ha dåpen langt unna, og vi må kjøre bil i flere timer. 

De sa ifra samme dag sist at de ikke kom i bursdagen til datteren vår og vi ble veldig lei oss. Det var nesten ingen som kom i bursdagen.. De visste også at vår familie er bitteliten!

Jeg husker den forrige tråden din og den gang som nå reagerer jeg på formuleringen din som jeg har uthevet over. Den kommuniserer veldig mye. 

Endret av Fabienne
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest tullerikke
Skrevet

Hvorfor enda en tråd? Selvsagt kan dere si nei.

Skrevet

... og hvorfor si fra samme dag? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og forøvrig virker det som om du bruker veldig mye energi på dette. Det er jo kanskje en grunn til at de kommer? 
Du virker jo veldig spydig i måten du omtaler dem.

Anonymkode: a1561...323

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva får du ut av vennskapet med dette venneparet ts? Er det noe å ta vare på? 

Anonymkode: 0edc7...f0c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke veldig glad i hevngjerrighet, men man skal heller ikke være noen dørmatte.

Syns du skal si ifra i god tid. Jeg syns også du skal være ærlig om hvorfor dere ikke kommer og ikke skylde på noe annet. Da blir det mulig for begge parter å reflektere over om man vil gjøre noe for å forbedre relasjonen eller om man dropper den. 

Anonymkode: 91cf9...05d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor skriver du ikke at de så seg nødt til å avlyse pga omgangssyke? Det er jo faktisk ganske vesentlig informasjon. Ville du ha dem til å troppe opp med spyende, feberhete unger på døra di, bare så du kunne få vist frem de flotte kakene du hadde kjøpt? 
Og hvorfor skriver du at dere ble veldig lei dere? DU ble veldig lei deg. DU påsto i den andre tråden at ettåringens bursdag ble ødelagt. Men jeg er sikker på at ettåringen har hatt en strålende dag, uavhengig av hvor stor festen var.

Anonymkode: b50e5...1b5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Bare si fra nå. Si dere ikke gidder å kjøre så langt. Hadde hatt null problem med å si nøyaktig det selv.

Anonymkode: fad4b...676

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De kan ikke forvente at dere kjører 6 timer så bare si at dere ikke har anledning. Deretter slutter dere å invitere dem til dere dersom dette forholdet tærer så mye på deg. Da er det bedre å ha litt mer avstand. 

Anonymkode: 92ea1...851

• Liker 3
Skrevet

Nå igjen? 
Du virker bitter og selvopptatt. Meld fra om at dere ikke kommer i dåpen, og gå videre. Ærlig talt, du har barn, du skal liksom være en voksen. Dette minner mer om drama fra barneskolen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger har man gyldig grunn til å avslå. Og de kan jeg lett se for meg med så lang avstand mellom dere. 

For meg ville 6 timer kjøring med barn gjort invitasjonen helt uaktuell. Dåp er 5-6 timer pluss kjøringen på 6 timer. En forferdelig slitsom dag

Anonymkode: c62fe...fc2

• Liker 2
Skrevet

Syns du skal la være å dra.

Si fra i god tid.

Og slutt kalle de "vennepar".

Er jo tydelig fra begges side her at dere ikke er venner.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
MizzVic skrev (56 minutter siden):

Syns du skal la være å dra.

Si fra i god tid.

Og slutt kalle de "vennepar".

Er jo tydelig fra begges side her at dere ikke er venner.

Du har rett. De er ingen vennepar.. 

Men samboer ønsker å dra.. Han får dra alene

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men samboer ønsker å dra.. Han får dra alene

Ønsker han å dra, så la ham endelig dra alene. 

Det er helt legitimt at du føler deg ferdig med disse folkene etter de har avlyst så mange ganger. 

Anonymkode: 00fdc...d5e

AnonymBruker
Skrevet

Du igjen??

Er jo en del her du ikke gir informasjon om som du har gitt tidligere, og måten du formulerer deg på får deg til å se bitter ut. At mannen vil dra er vel et nederlag for deg tenker jeg. Men la han dra du, så slutter du å invitere. 

Anonymkode: 1a75a...dbd

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...