AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Jeg bor i en høyblokk med en bom noen hundre meter unna døren min. Ingen kommer inn der med bilen med mindre de har nøkkel, eller så må de gå. Jeg bestilte fodoora, og budet ringer meg da han er med bomen og ber meg komme bort. Jeg har bestilt på døren sier jeg? "Javell, så jeg skal gå??!" "Ja jeg har jo bestilt mat på døren?" sa han og ble dritsur. Er det så urimelig? Anonymkode: 48dcf...803
Million Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 Det er ikke urimelig. Det er bestilt og betalt for levering på døren. Da forventer man å få den på døren, ja. Bor i blokk selv, og enkelte ganger har bud som skal levere mat ringt på ute/nede og bedt meg komme ned og hente maten, så de slipper å gå tre etasjer opp (ikke heis). Det synes jeg er ganske frekt, for jeg har faktisk betalt for dørleveranse. 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 Poenget med Foodora og lignende er jo å slippe å gå ut. Måtte jeg hent maten noen hundre meter unna kunne jeg like så godt ha satt meg i bilen og hentet fra restauranten selv....og spart leveransekostnaden. Anonymkode: 79538...6ed 12 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 Foodora ansetter som ønsker å jobbe for dem, null kvalitetssikring. Jeg fraråder deg på det sterkeste å bruke Foodora med levering, Ofte stjeler budet deler eller hele orderen eller så kommer den mange timer forsinket. Råder deg til å sjekke foodora på trustpilot o.l sider Anonymkode: 9a371...aee
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Vi bor i vanlig enebolig, men har inngang opp en trapp. Har skrevet leveringsinstruks om at de ikke skal ringe, men sette maten utenfor døra opp trappen, men de ringer absolutt hver eneste gang og skal ha meg til å komme ut og ned og hente det rett fra bilen. Har nå sluttet å svare når de ringer, tilslutt så må de jo sette maten der. Anonymkode: 71898...092 5 1
Djungelvrål Skrevet 9. april 2022 #6 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi bor i vanlig enebolig, men har inngang opp en trapp. Har skrevet leveringsinstruks om at de ikke skal ringe, men sette maten utenfor døra opp trappen, men de ringer absolutt hver eneste gang og skal ha meg til å komme ut og ned og hente det rett fra bilen. Har nå sluttet å svare når de ringer, tilslutt så må de jo sette maten der. Anonymkode: 71898...092 Hvorfor vil du ikke at de skal ringe?? 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #7 Skrevet 9. april 2022 2 minutter siden, Djungelvrål said: Hvorfor vil du ikke at de skal ringe?? Det står i innlegget du siterte - når de ringer, så går de ikke opp til døra med maten. Anonymkode: 33c1d...546 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #8 Skrevet 9. april 2022 Jeg trodde foodora bare syklet, jeg. Men levering på døren er levering på døren! Anonymkode: 24d0a...70b
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #9 Skrevet 9. april 2022 8 hours ago, AnonymBruker said: Foodora ansetter som ønsker å jobbe for dem, null kvalitetssikring. Jeg fraråder deg på det sterkeste å bruke Foodora med levering, Ofte stjeler budet deler eller hele orderen eller så kommer den mange timer forsinket. Råder deg til å sjekke foodora på trustpilot o.l sider Anonymkode: 9a371...aee Aldri opplevd Anonymkode: 4c690...27b 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #10 Skrevet 9. april 2022 7 hours ago, AnonymBruker said: Jeg trodde foodora bare syklet, jeg. Men levering på døren er levering på døren! Anonymkode: 24d0a...70b De bruker både bil og sykkel, spørs hvor det er Anonymkode: 4c690...27b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #11 Skrevet 10. april 2022 Jeg jobber som møtebooker og forholder meg til Foodora flere ganger hver eneste dag. Har aldri opplevd sure bud, men har opplevd utrolig mange sløve bud og jeg vil anslå at godt under halvparten faktisk leser leveringsinstruksene. Må sette ting i jobbtelefonnummeret, men ofte er det møter på kvelden hvor det ikke er jeg som tar i mot mat, da skriver jeg hvor man skal ringe i instruksene. Likevel blir jeg ofte oppringt 3-4 ganger hver kveld, det er helt håpløst. Gleder meg til den dagen en reell konkurrent dukker opp på markedet. Anonymkode: 2f56b...24f 1
applestories Skrevet 10. april 2022 #12 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 17.22): Vi bor i vanlig enebolig, men har inngang opp en trapp. Har skrevet leveringsinstruks om at de ikke skal ringe, men sette maten utenfor døra opp trappen, men de ringer absolutt hver eneste gang og skal ha meg til å komme ut og ned og hente det rett fra bilen. Har nå sluttet å svare når de ringer, tilslutt så må de jo sette maten der. Anonymkode: 71898...092 Jeg skjønner godt at de ikke vil sette fra seg varene utendørs, eller innendørs for den del, uten å ha direkte kontakt med kunden. Ser for meg mange klager på mat som ikke var der, og bud som ikke har noe å forsvare seg med når de ikke har møtt kunden. 2
Million Skrevet 14. desember 2024 #13 Skrevet 14. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 10.4.2022 den 1.27): Aldri opplevd Anonymkode: 4c690...27b Det har jeg. Sto i appen "levert", selv om vi satt hjemme og ventet og ingen bud hadde verken ringt på tlf eller på døren. Ingen levering. Budet forsvant med maten. Gudene vet hvor han gjorde av den eller om han spiste den selv. Vi klagde, og måtte gjennom et par lange episoder med chatten på deres kundeservice for å få tilbake pengene, som var over en tusenlapp. Men fikk det heldigvis tilbake til slutt. Har ikke brukt Foodora siden. De har mye negativt på Trustpilot, selv om man må regne med at de fleste som er fornøyde, ikke gir tilbakemelding, det er det stort sett de misfornøyde som legger igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #14 Skrevet 14. desember 2024 applestories skrev (På 10.4.2022 den 20.04): Jeg skjønner godt at de ikke vil sette fra seg varene utendørs, eller innendørs for den del, uten å ha direkte kontakt med kunden. Ser for meg mange klager på mat som ikke var der, og bud som ikke har noe å forsvare seg med når de ikke har møtt kunden. De tar bilde. Eller når de gidder og følge instruksen da, det er det de skal på « kontaktløs levering «. De fulgte det greit under covid , da var de vel mer oppmerksomme. Anonymkode: 879b2...823
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #15 Skrevet 14. desember 2024 Million skrev (6 minutter siden): Det har jeg. Sto i appen "levert", selv om vi satt hjemme og ventet og ingen bud hadde verken ringt på tlf eller på døren. Ingen levering. Budet forsvant med maten. Gudene vet hvor han gjorde av den eller om han spiste den selv. Vi klagde, og måtte gjennom et par lange episoder med chatten på deres kundeservice for å få tilbake pengene, som var over en tusenlapp. Men fikk det heldigvis tilbake til slutt. Har ikke brukt Foodora siden. De har mye negativt på Trustpilot, selv om man må regne med at de fleste som er fornøyde, ikke gir tilbakemelding, det er det stort sett de misfornøyde som legger igjen. Jeg har og opplevd det en gang. Så skal jo budet ta bilde når de har satt fra seg maten, så når jeg klagde fikk jeg først et bilde av posen stående i en veikant. Så sendte bilde av hvordan det ser ut utenfor meg og fikk pengene igjen til slutt. jeg bruker foodora innimellom fortsatt, men de budene irriterer meg voldsomt dessverre. Konseptet er bra , men de budene ødelegger. Anonymkode: 879b2...823
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #16 Skrevet 14. desember 2024 Enig. Budet ødelegger ALT. Anonymkode: 5378f...d01
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2024 #17 Skrevet 14. desember 2024 Klag. Tjenester som foodora, wolt, uber osv lar alle prøve seg og er helt avhengig av kunders tilbakemelding for å sile ut det verste. Eller bestill fra mer profesjonelle leverandører. Og ja, hele poenget med å bestille på døra er å slippe å gå ut, det er det du har betalt for. Jeg har kjørt pizza i Oslo og den gruppen som bestilte oftest var de som bor i fjerde uten heis. Det var en selvsagt del av jobben og ikke noe man prøver å sluntre unna. Anonymkode: b4601...55d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå