Gå til innhold

Bestilte fra fodoora - budet ble sur da jeg var han gå til døren


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i en høyblokk med en bom noen hundre meter unna døren min. Ingen kommer inn der med bilen med mindre de har nøkkel, eller så må de gå.

Jeg bestilte fodoora, og budet ringer meg da han er med bomen og ber meg komme bort.

Jeg har bestilt på døren sier jeg? "Javell, så jeg skal gå??!" "Ja jeg har jo bestilt mat på døren?" sa han og ble dritsur. 

 

Er det så urimelig? 

Anonymkode: 48dcf...803

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke urimelig. Det er bestilt og betalt for levering på døren. Da forventer man å få den på døren, ja.

Bor i blokk selv, og enkelte ganger har bud som skal levere mat ringt på ute/nede og bedt meg komme ned og hente maten, så de slipper å gå tre etasjer opp (ikke heis). Det synes jeg er ganske frekt, for jeg har faktisk betalt for dørleveranse. 

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget med Foodora og lignende er jo å slippe å gå ut. Måtte jeg hent maten noen hundre meter unna kunne jeg like så godt ha satt meg i bilen og hentet fra restauranten selv....og spart leveransekostnaden.

Anonymkode: 79538...6ed

  • Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Foodora ansetter som ønsker å jobbe for dem, null kvalitetssikring. Jeg fraråder deg på det sterkeste å bruke Foodora med levering, Ofte stjeler budet deler eller hele orderen eller så kommer den mange timer forsinket. 

Råder deg til å sjekke foodora på trustpilot o.l sider

Anonymkode: 9a371...aee

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i vanlig enebolig, men har inngang opp en trapp. Har skrevet leveringsinstruks om at de ikke skal ringe, men sette maten utenfor døra opp trappen, men de ringer absolutt hver eneste gang og skal ha meg til å komme ut og ned og hente det rett fra bilen. Har nå sluttet å svare når de ringer, tilslutt så må de jo sette maten der.

Anonymkode: 71898...092

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi bor i vanlig enebolig, men har inngang opp en trapp. Har skrevet leveringsinstruks om at de ikke skal ringe, men sette maten utenfor døra opp trappen, men de ringer absolutt hver eneste gang og skal ha meg til å komme ut og ned og hente det rett fra bilen. Har nå sluttet å svare når de ringer, tilslutt så må de jo sette maten der.

Anonymkode: 71898...092

Hvorfor vil du ikke at de skal ringe??

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Djungelvrål said:

Hvorfor vil du ikke at de skal ringe??

Det står i innlegget du siterte - når de ringer, så går de ikke opp til døra med maten.

Anonymkode: 33c1d...546

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde foodora bare syklet, jeg. Men levering på døren er levering på døren! 

Anonymkode: 24d0a...70b

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Foodora ansetter som ønsker å jobbe for dem, null kvalitetssikring. Jeg fraråder deg på det sterkeste å bruke Foodora med levering, Ofte stjeler budet deler eller hele orderen eller så kommer den mange timer forsinket. 

Råder deg til å sjekke foodora på trustpilot o.l sider

Anonymkode: 9a371...aee

Aldri opplevd

Anonymkode: 4c690...27b

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg trodde foodora bare syklet, jeg. Men levering på døren er levering på døren! 

Anonymkode: 24d0a...70b

De bruker både bil og sykkel, spørs hvor det er

Anonymkode: 4c690...27b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som møtebooker og forholder meg til Foodora flere ganger hver eneste dag. Har aldri opplevd sure bud, men har opplevd utrolig mange sløve bud og jeg vil anslå at godt under halvparten faktisk leser leveringsinstruksene. Må sette ting i jobbtelefonnummeret, men ofte er det møter på kvelden hvor det ikke er jeg som tar i mot mat, da skriver jeg hvor man skal ringe i instruksene. Likevel blir jeg ofte oppringt 3-4 ganger hver kveld, det er helt håpløst. Gleder meg til den dagen en reell konkurrent dukker opp på markedet. 

Anonymkode: 2f56b...24f

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 17.22):

Vi bor i vanlig enebolig, men har inngang opp en trapp. Har skrevet leveringsinstruks om at de ikke skal ringe, men sette maten utenfor døra opp trappen, men de ringer absolutt hver eneste gang og skal ha meg til å komme ut og ned og hente det rett fra bilen. Har nå sluttet å svare når de ringer, tilslutt så må de jo sette maten der.

Anonymkode: 71898...092

Jeg skjønner godt at de ikke vil sette fra seg varene utendørs, eller innendørs for den del, uten å ha direkte kontakt med kunden. Ser for meg mange klager på mat som ikke var der, og bud som ikke har noe å forsvare seg med når de ikke har møtt kunden.

  • Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2022 den 1.27):

Aldri opplevd

Anonymkode: 4c690...27b

Det har jeg. Sto i appen "levert", selv om vi satt hjemme og ventet og ingen bud hadde verken ringt på tlf eller på døren. Ingen levering. Budet forsvant med maten. Gudene vet hvor han gjorde av den eller om han spiste den selv.

Vi klagde, og måtte gjennom et par lange episoder med chatten på deres kundeservice for å få tilbake pengene, som var over en tusenlapp. Men fikk det heldigvis tilbake til slutt. Har ikke brukt Foodora siden. De har mye negativt på Trustpilot, selv om man må regne med at de fleste som er fornøyde, ikke gir tilbakemelding, det er det stort sett de misfornøyde som legger igjen.

  • Liker 1
Skrevet
applestories skrev (På 10.4.2022 den 20.04):

Jeg skjønner godt at de ikke vil sette fra seg varene utendørs, eller innendørs for den del, uten å ha direkte kontakt med kunden. Ser for meg mange klager på mat som ikke var der, og bud som ikke har noe å forsvare seg med når de ikke har møtt kunden.

De tar bilde. Eller når de gidder og følge instruksen da, det er det de skal på « kontaktløs levering «. De fulgte det greit under covid , da var de vel mer oppmerksomme. 

Anonymkode: 879b2...823

Skrevet
Million skrev (6 minutter siden):

Det har jeg. Sto i appen "levert", selv om vi satt hjemme og ventet og ingen bud hadde verken ringt på tlf eller på døren. Ingen levering. Budet forsvant med maten. Gudene vet hvor han gjorde av den eller om han spiste den selv.

Vi klagde, og måtte gjennom et par lange episoder med chatten på deres kundeservice for å få tilbake pengene, som var over en tusenlapp. Men fikk det heldigvis tilbake til slutt. Har ikke brukt Foodora siden. De har mye negativt på Trustpilot, selv om man må regne med at de fleste som er fornøyde, ikke gir tilbakemelding, det er det stort sett de misfornøyde som legger igjen.

Jeg har og opplevd det en gang. Så skal jo budet ta bilde når de har satt fra seg maten, så når jeg klagde fikk jeg først et bilde av posen stående i en veikant. Så sendte bilde av hvordan det ser ut utenfor meg og fikk pengene igjen til slutt. 
 

jeg bruker foodora innimellom fortsatt, men de budene irriterer meg voldsomt dessverre. Konseptet er bra , men de budene ødelegger. 

Anonymkode: 879b2...823

Skrevet

Enig. Budet ødelegger ALT. 

Anonymkode: 5378f...d01

Skrevet

Klag. Tjenester som foodora, wolt, uber osv lar alle prøve seg og er helt avhengig av kunders tilbakemelding for å sile ut det verste. Eller bestill fra mer profesjonelle leverandører. 

Og ja, hele poenget med å bestille på døra er å slippe å gå ut, det er det du har betalt for. Jeg har kjørt pizza i Oslo og den gruppen som bestilte oftest var de som bor i fjerde uten heis. Det var en selvsagt del av jobben og ikke noe man prøver å sluntre unna.

Anonymkode: b4601...55d

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...