Gå til innhold

Barnevognmafiaen og mennesker som krever at barnløse føyer seg: Skjerp dere!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Vel, de som ikke har barn kan vel like gjerne ta ferie når skoler og barnehager ikke er stengt? :klo: Mens de som har barn da ikke får ferie sammen med barna sine med mindre de følger skole/barnehageruta. Da jeg ikke hadde barn jobbet jeg hver bidige julaften og tok sommerferie når skolene hadde startet opp igjen. Det var jo en fordel for meg for da fikk jeg (langt) billigere reise i sommerferien min :) 

Men å bli sur eller kreve noe er jo en uting. Og når det gjelder flybillettene så bør jo barnefamilier som vil sitte sammen betale for å reservere seter. 🤷‍♀️

Anonymkode: abf83...765

Jeg kan ha planer å gjennomføre de ukene det er skolefri fordi om jeg ikke har småbarn selv. Jeg kan ha tantebarn som jeg ser kun en gang i året eller jeg kan ha annen familie med barn som jeg vil treffe når de har ferie. Uansett skal ikke jeg måtte betale fordi du har barn, den floka får du løse selv. 

Anonymkode: 8c198...174

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når det gjelder dette med fly, så burde det være en SELVFØLGE at de som bestiller billetter sammen får sitte ved siden av hverandre, og hvis noen må splittes opp så splitter man ikke foreldre med små barn. Herregud. 

Men ellers sier det seg selv at foreldre ikke skal ha førsterett på alle ferier gjennom året, har aldri opplevd noe slikt på de stedene jeg har jobbet ihvertfall. 

Anonymkode: ced4d...1e4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men ellers sier det seg selv at foreldre ikke skal ha førsterett på alle ferier gjennom året, har aldri opplevd noe slikt på de stedene jeg har jobbet ihvertfall. 

Gleder meg til å høre med hun som unngår meg, hvordan påsken  var når vi kommer tilbake på jobb etter påske. Skal bli så deilig å fortelle om min rolige, avslappende påske. ts

Anonymkode: 69ab5...3ae

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før jeg fikk barn tok jeg helst ferie utenfor skoleferiene da det var billigere å reise. Nå når jeg har barn så forventer jeg ikke at noen andre skal ta mine vakter selv om skolen er stengt. Når der gjelder flyreiser så har jeg spurt en gang om noen kunne bytte sete. Da hadde vi reservert seter, men ble likevel flyttet på (tar aldri Norwegian igjen med barn). Verden blir litt bedre om man er litt rause med hverandre. Dette sagt, jeg tror at ts bare er ute etter å provosere 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 5d319...3e1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 16.33):

Hvorfor er det slik at de som har barn, alltid skal kreve noe?

De krever juleferie, sommerferie og påskeferie, gjerne høstferie også. Det var visst ikke så farlig med oss barnløse.

På restauranter og kafeer tar de mye mer plass, uavhengig av hvor mange, eller få, som sitter ved bordene de okkuperer.

Se på flytråden: Dere er det flere som krever at de har rett til å sitte ved siden av barna sine, slik at de som har betalt for et sete må flytte seg !?

Hvor snever tankegang går det an å ha? Det er du som har valgt å få barn - Du får ta konsekvensene av det.

Har ei kollega som såvidt sier hei til meg nå, fordi hun ikke fikk fri de første dagene i påsken nå, fordi det nå var min tur. Hun spurte så pent om ikke jeg kunne jobbe de dagene siden jeg jo hverken skulle bort, eller hadde kjæreste og barn. Dette er over en måned siden og hun sier så vidt hei lenger. Jeg gliser alltid når jeg ser vedkommende nå.

Er i grunn enig med deg, spesielt når det kommer til jobb. Det er ikke rettferdig at de som har barn skal ha dibs på fri i alle høytider eller bli prioritert ift ønsket ferieavvikling eller arbeidstid. At de har satt barn til verden er som du sier deres eget valg og det skal ikke gå utover de som er i en annen livssituasjon. Jeg hadde ikke akseptert det, og har heldigvis en arbeidsplass som ikke diskriminerer på denne måten heller. Min fritid er like mye verdt som deres selv om vi bruker den på vidt forskjellige ting.

Jeg er også enig i at en del foreldre virker til selv å mene at de er i en særstilling og bør prioriteres både i arbeidslivet og ellers. Egentlig litt merkelig - spesielt i arbeidslivet - ettersom folk med barn sett fra arbeidsgivers ståsted stort sett er en belastning ift mindre fleksibilitet og økt fravær = økonomisk tap. 

AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 17.07):

Er man barnløs kan man ta fri når som helst, mens vi med barn nesten må ta fri når skole og barnehage er stengt. Utrolig at det skal være så vanskelig å forstå.

Anonymkode: 5dc6a...a9d

Navlebeskuende. Andre skal ikke måtte lide fordi at du har valgt å få barn. Utrolig at det skal være så vanskelig å forstå.

At bhg/skole er stengt til faste tider hvert år er noe man vet før man får barn, og da får man finne en løsning på det på egenhånd enten det betyr å dumpe de hos familiemedlemmer eller å betale for barnepass. Det er ikke arbeidsgiver eller dine kollegers ansvar at du ikke klarer å legge opp et opplegg for barna dine, det er bare ditt.

Anonymkode: 55740...3dd

• Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å få barn er et valg man tar 

Anonymkode: 4402d...12e

Å ha en jobb er også et valg man tar.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De krever juleferie, sommerferie og påskeferie, gjerne høstferie også. Det var visst ikke så farlig med oss barnløse.

På restauranter og kafeer tar de mye mer plass, uavhengig av hvor mange, eller få, som sitter ved bordene de okkuperer.

Se på flytråden: Dere er det flere som krever at de har rett til å sitte ved siden av barna sine, slik at de som har betalt for et sete må flytte seg !?

Hvor snever tankegang går det an å ha? Det er du som har valgt å få barn - Du får ta konsekvensene av det.

Har ei kollega som såvidt sier hei til meg nå, fordi hun ikke fikk fri de første dagene i påsken nå, fordi det nå var min tur. Hun spurte så pent om ikke jeg kunne jobbe de dagene siden jeg jo hverken skulle bort, eller hadde kjæreste og barn. Dette er over en måned siden og hun sier så vidt hei lenger. Jeg gliser alltid når jeg ser vedkommende nå.

Du k godt få sitte ved siden av mine barn på fly. Så kan jeg tatt meg en hvil. Den ene blir flysyk, men du fikser vel det? Siden du ikke ønsker å bytte plass mener jeg.  

Anonymkode: e1980...cec

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er man barnløs kan man ta fri når som helst, mens vi med barn nesten må ta fri når skole og barnehage er stengt. Utrolig at det skal være så vanskelig å forstå.

Jeg har en bror som er lærer som ikke kan ta fri når som helst og som bor på en annen kant av landet. Jeg har lyst til å ha kontakt med ham og da må det skje i skoleferiene.

Anonymkode: 21b94...2c9

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Meaning...? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnehysteriet minner meg litt om hundehysteriet. Men enig i HI!

Jeg bor i et borretslag, og flyttet inn for et par mnd siden. Ene naboen var sååå begeistrert for å bli kjent med meg, og prøvde å få meg til å bli trygg på hunden hennes. Hver gang vi møtes i gangen slo vi alltid av en prat. Etter at hun spurte meg om å passe på hunden hennes, og jeg sa nei. Så har hun så vidt snakket til meg. 

Altså jeg er ikke trygg på hunder generelt, og var redd som barn. At jeg skulle da sitte hundepass i 6 timer, mens hun var på jobb - og jeg ikke fikk en krone for det. Nei takk, har da bedre ting å bruke tiden på. 

Anonymkode: 0434b...b31

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Meaning...? 

Det ble hevdet at det å få barn er et «valg» - og at man dermed bare må slite seg ut med stengt skole/bhg-kabalen.   Så da sier jeg til dere barnløse som har angst for å la kollegaer med foreldre få fri når skolen er stengt, at det er et «valg» dere også tar å jobbe.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har barn, jobber _alltid_ julaften F.eks (vi åpner 25 så trenger ikke fri 24) 

Jobber gjerne røde dager. Har lagt merke til at de barnløse ofte er mystisk egenmelding syke når det er nydelig vær ute

Anonymkode: 0dddd...1cc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du k godt få sitte ved siden av mine barn på fly. Så kan jeg tatt meg en hvil. Den ene blir flysyk, men du fikser vel det? Siden du ikke ønsker å bytte plass mener jeg.  

Anonymkode: e1980...cec

En bestiller da seter ved siden av hverandre om en reiser med barn

Anonymkode: 0dddd...1cc

• Liker 18
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og poenget ditt er...?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vel, de som ikke har barn kan vel like gjerne ta ferie når skoler og barnehager ikke er stengt? :klo: Mens de som har barn da ikke får ferie sammen med barna sine med mindre de følger skole/barnehageruta. Da jeg ikke hadde barn jobbet jeg hver bidige julaften og tok sommerferie når skolene hadde startet opp igjen. Det var jo en fordel for meg for da fikk jeg (langt) billigere reise i sommerferien min :) 

Men å bli sur eller kreve noe er jo en uting. Og når det gjelder flybillettene så bør jo barnefamilier som vil sitte sammen betale for å reservere seter. 🤷‍♀️

Anonymkode: abf83...765

noen barbløse har da lyst gjerne til å reise til foreldre å feire jul kanskje?

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det ble hevdet at det å få barn er et «valg» - og at man dermed bare må slite seg ut med stengt skole/bhg-kabalen.   Så da sier jeg til dere barnløse som har angst for å la kollegaer med foreldre få fri når skolen er stengt, at det er et «valg» dere også tar å jobbe.

Hevdet? Å få barn er et valg!

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner ikke logikken her.

Fordi jeg har "valgt" å jobbe så skal jeg jobbe når skolene har fri for at de med barn skal få fri? 

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg har "valgt" å jobbe så skal jeg jobbe når skolene har fri for at de med barn skal få fri? 

de fleste foreldre klarer å ordne seg her. Msn er gjerne to foreldre som kan bytte på fri disse dagene. Fatter ikke de som mener at foreldrene alltid skal få fri alle ferier. Man har jo bare 5 ukers ferie. Synd heller de kunne droppa høst og vinterferie i skolen. Bare tull

Endret av Maleficenta
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du at man ikke skal få sitte ved siden av barna sine på flyet? Hva om det er en toåring må han sitte alene bare for at du ikke gidder av prinsipp å flytte deg? 😂 

Skal samfunnet kun være enslige uten barnevogn? 

Hvorfor mener du at noen ikke har rett til å ta den plassen de tar? 

Så med en gsng man har barnevogn, så er man barnevognmafia? 

Anonymkode: 1cbe1...4a9

Når jeg har betalt ekstra for å reservere et sete på fly og du ikke har så er det ditt problem og jeg skal ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke gidder å flytte meg.

Anonymkode: 801f8...2d9

• Liker 28
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De med barn har ikke fri ALLE ferier, ikke engang om foreldre deler på all ferie.

Min jobb er ekstremt fleksibel, kan jobbe mye hjemmefra, tar ikke syke barndager, men klarer likevel ikke dekke hele sommerferien.  Jeg valgte fleksibel jobb. Det kunne du som barnløs også om du synes det er så ille. 

Anonymkode: ba651...14b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...