Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 Populært innlegg #1 Del Skrevet 9. april 2022 Hvorfor er det slik at de som har barn, alltid skal kreve noe? De krever juleferie, sommerferie og påskeferie, gjerne høstferie også. Det var visst ikke så farlig med oss barnløse. På restauranter og kafeer tar de mye mer plass, uavhengig av hvor mange, eller få, som sitter ved bordene de okkuperer. Se på flytråden: Dere er det flere som krever at de har rett til å sitte ved siden av barna sine, slik at de som har betalt for et sete må flytte seg !? Hvor snever tankegang går det an å ha? Det er du som har valgt å få barn - Du får ta konsekvensene av det. Har ei kollega som såvidt sier hei til meg nå, fordi hun ikke fikk fri de første dagene i påsken nå, fordi det nå var min tur. Hun spurte så pent om ikke jeg kunne jobbe de dagene siden jeg jo hverken skulle bort, eller hadde kjæreste og barn. Dette er over en måned siden og hun sier så vidt hei lenger. Jeg gliser alltid når jeg ser vedkommende nå. Anonymkode: 69ab5...3ae 66 3 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 Populært innlegg #2 Del Skrevet 9. april 2022 Virker som om du har stor glede av å gi det inn i hvertfall. Anonymkode: 61b56...963 50 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #3 Del Skrevet 9. april 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det slik at de som har barn, alltid skal kreve noe? De krever juleferie, sommerferie og påskeferie, gjerne høstferie også. Det var visst ikke så farlig med oss barnløse. På restauranter og kafeer tar de mye mer plass, uavhengig av hvor mange, eller få, som sitter ved bordene de okkuperer. Se på flytråden: Dere er det flere som krever at de har rett til å sitte ved siden av barna sine, slik at de som har betalt for et sete må flytte seg !? Hvor snever tankegang går det an å ha? Det er du som har valgt å få barn - Du får ta konsekvensene av det. Har ei kollega som såvidt sier hei til meg nå, fordi hun ikke fikk fri de første dagene i påsken nå, fordi det nå var min tur. Hun spurte så pent om ikke jeg kunne jobbe de dagene siden jeg jo hverken skulle bort, eller hadde kjæreste og barn. Dette er over en måned siden og hun sier så vidt hei lenger. Jeg gliser alltid når jeg ser vedkommende nå. Anonymkode: 69ab5...3ae Skadefro much?? Anonymkode: 20f60...53f 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #4 Del Skrevet 9. april 2022 De forventer fordi folk aksepterer det, fordi folk føyer seg. Det gjør ikke jeg, så de vet at det ikke hjelper å spørre. Anonymkode: 4402d...12e 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 Populært innlegg #5 Del Skrevet 9. april 2022 Jeg er helt enig i at det er en uting med kolleger med barn som mener de skal ha fri alle rød dager og alle ganger de ønsker pga barna. Man har selv valgt å få barn, noen ganger får man fri, andre ganger ikke. Etter å ha fått slengt i meg flere ganger at "du kan vel jobbe du som ikke har barn" enten det er påske, jul eller sommer, uten tanke for at jeg ønsker å tilbringe tid med min storfamilie, så har jeg for lengst sluttet å ta mer en min andel av disse dagene. Et år deg, ett år meg. Hdde de spurt på en mer høflig måte så kanskje, men når det er frekkhet og krav så må du bare jobbe og grine over at ungene må være på fjellet uten mor. Anonymkode: e9a30...a69 48 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #6 Del Skrevet 9. april 2022 Man har da behov for å slappe av, selv om man er barnløs. Siden du ser reaksjonen til den kjerringa av en kollega du har nå, kan du bare være glad du sa nei. Hun hadde sikkert ikke gjengjelt tjenesten senere heller. Personlig hadde jeg tatt de dagene hvis det hadde vært til min fordel, da påsken er kjedelig uansett. Det hadde jeg selvfølgelig holdt kjeft om, men hadde ikke tatt dem, om jeg hadde lyst til noe annet. Uavhengig om jeg kunne eller ikke. At andre har barn, får de ta ansvar for selv. Anonymkode: f1f6b...9d1 13 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #7 Del Skrevet 9. april 2022 Vel, de som ikke har barn kan vel like gjerne ta ferie når skoler og barnehager ikke er stengt? Mens de som har barn da ikke får ferie sammen med barna sine med mindre de følger skole/barnehageruta. Da jeg ikke hadde barn jobbet jeg hver bidige julaften og tok sommerferie når skolene hadde startet opp igjen. Det var jo en fordel for meg for da fikk jeg (langt) billigere reise i sommerferien min Men å bli sur eller kreve noe er jo en uting. Og når det gjelder flybillettene så bør jo barnefamilier som vil sitte sammen betale for å reservere seter. 🤷♀️ Anonymkode: abf83...765 26 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #8 Del Skrevet 9. april 2022 Mener du at man ikke skal få sitte ved siden av barna sine på flyet? Hva om det er en toåring må han sitte alene bare for at du ikke gidder av prinsipp å flytte deg? 😂 Skal samfunnet kun være enslige uten barnevogn? Hvorfor mener du at noen ikke har rett til å ta den plassen de tar? Så med en gsng man har barnevogn, så er man barnevognmafia? Anonymkode: 1cbe1...4a9 27 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 Populært innlegg #9 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 16.33): Hvorfor er det slik at de som har barn, alltid skal kreve noe? De krever juleferie, sommerferie og påskeferie, gjerne høstferie også. Det var visst ikke så farlig med oss barnløse. På restauranter og kafeer tar de mye mer plass, uavhengig av hvor mange, eller få, som sitter ved bordene de okkuperer. Se på flytråden: Dere er det flere som krever at de har rett til å sitte ved siden av barna sine, slik at de som har betalt for et sete må flytte seg !? Hvor snever tankegang går det an å ha? Det er du som har valgt å få barn - Du får ta konsekvensene av det. Har ei kollega som såvidt sier hei til meg nå, fordi hun ikke fikk fri de første dagene i påsken nå, fordi det nå var min tur. Hun spurte så pent om ikke jeg kunne jobbe de dagene siden jeg jo hverken skulle bort, eller hadde kjæreste og barn. Dette er over en måned siden og hun sier så vidt hei lenger. Jeg gliser alltid når jeg ser vedkommende nå. Anonymkode: 69ab5...3ae Din kollega har barn som er hjemme fra stengt skole/barnehage de dagene. Mens du kan fint ta deg fri når som helst. Dersom du noen gang får barn, regner jeg med at du kommer til å forstå hvor ufattelig smålig, egoistisk og navlebeskuende du framstår i dag. AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 16.49): Man har da behov for å slappe av, selv om man er barnløs. Siden du ser reaksjonen til den kjerringa av en kollega du har nå, kan du bare være glad du sa nei. Hun hadde sikkert ikke gjengjelt tjenesten senere heller. Personlig hadde jeg tatt de dagene hvis det hadde vært til min fordel, da påsken er kjedelig uansett. Det hadde jeg selvfølgelig holdt kjeft om, men hadde ikke tatt dem, om jeg hadde lyst til noe annet. Uavhengig om jeg kunne eller ikke. At andre har barn, får de ta ansvar for selv. Anonymkode: f1f6b...9d1 Er man barnløs kan man ta fri når som helst, mens vi med barn nesten må ta fri når skole og barnehage er stengt. Utrolig at det skal være så vanskelig å forstå. Anonymkode: 5dc6a...a9d 43 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #10 Del Skrevet 9. april 2022 Ta vare på fleksibiliteten som barnløs, det forsvinner med barn. Derfor ønsker de med barn å løse utfordringer med at skoler/barnehager har flere fridaher enn man får som ansatt. Anonymkode: ba651...14b 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #11 Del Skrevet 9. april 2022 Som en del av barnevognmafiaen kan jeg melde at jeg; Alltid jobber mine påsker og juler, selv om jeg selvsagt (som alle andre) kunne tenkt meg å være hjemme. Jeg har selv valgt et yrke med turnus, og jeg ønsker ikke å bytte jobb fordi jeg elsker jobben min. De vaktene er konsekvensen. Alltid reserverer seter på både fly og tog. Det gjør jeg også når jeg reiser alene. Forsøker å begrense hvor mye plass jeg tar opp og hvor mye støy vi lager når vi er ute i offentlig rom. Ja, ei barnevogn tar plass, og jeg har like mye rett til å være der som deg, men jeg går aldri på favorittkafeen min med barnevogn fordi det er for trangt der til å kunne forsvare den, og jeg forsøker alltid å velge et bord som gjør at barnevogna kan plasseres slik at den ikke lager trøbbel for andre. Alle som har barn er ikke drittfolk. Det er nok kjipe folk uten barn til at man kan anta at de som krever og tar seg til rette var helt like før de fikk barn.. Anonymkode: 5a220...5d0 38 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 Populært innlegg #12 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 17.06): Din kollega har barn som er hjemme fra stengt skole/barnehage de dagene. Mens du kan fint ta deg fri når som helst. Dersom du noen gang får barn, regner jeg med at du kommer til å forstå hvor ufattelig smålig, egoistisk og navlebeskuende du framstår i dag. Anonymkode: 5dc6a...a9d Det er da virkelig IKKE mitt problem! ts AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 17.07): Er man barnløs kan man ta fri når som helst, mens vi med barn nesten må ta fri når skole og barnehage er stengt. Utrolig at det skal være så vanskelig å forstå. Anonymkode: 5dc6a...a9d Vi barnløse flest vil gjerne ta fri når andre (Les: Våre familier og venner) Også tar seg fri. Det tenker dere ikke på, fordi dere tenker kun på dere selv Anonymkode: 69ab5...3ae 73 3 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #13 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Din kollega har barn som er hjemme fra stengt skole/barnehage de dagene. Mens du kan fint ta deg fri når som helst. Dersom du noen gang får barn, regner jeg med at du kommer til å forstå hvor ufattelig smålig, egoistisk og navlebeskuende du framstår i dag. Anonymkode: 5dc6a...a9d Å få barn er et valg man tar Anonymkode: 4402d...12e 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #14 Del Skrevet 9. april 2022 Irriterer meg grenseløst også! Anonymkode: 5ef1b...231 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #15 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi barnløse flest vil gjerne ta fri når andre (Les: Våre familier og venner) Også tar seg fri. Det tenker dere ikke på, fordi dere tenker kun på dere selv Anonymkode: 69ab5...3ae Skolen er gjerne stengt, 8 uker på sommer, 1 uke på høsten, 2 uker til jul, 1 uke vinter og 1 uke påske samt noen dager innimellom. Gjelder dine ønsker om fri alle disse ukene ??? Jeg har to barn, skal love deg at min mann og jeg ALDRI har kunnet ta fri alt dette eller hele sommeren sammen…. Anonymkode: ba651...14b 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 Populært innlegg #16 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vel, de som ikke har barn kan vel like gjerne ta ferie når skoler og barnehager ikke er stengt? Mens de som har barn da ikke får ferie sammen med barna sine med mindre de følger skole/barnehageruta. Da jeg ikke hadde barn jobbet jeg hver bidige julaften og tok sommerferie når skolene hadde startet opp igjen. Det var jo en fordel for meg for da fikk jeg (langt) billigere reise i sommerferien min Men å bli sur eller kreve noe er jo en uting. Og når det gjelder flybillettene så bør jo barnefamilier som vil sitte sammen betale for å reservere seter. 🤷♀️ Anonymkode: abf83...765 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Din kollega har barn som er hjemme fra stengt skole/barnehage de dagene. Mens du kan fint ta deg fri når som helst. Dersom du noen gang får barn, regner jeg med at du kommer til å forstå hvor ufattelig smålig, egoistisk og navlebeskuende du framstår i dag. Anonymkode: 5dc6a...a9d Jeg vil gjerne tilbringe tid med familien i jul, påske og pinse når de har fri, ikke ha all ferien min lagt til tider der ingen andre har fri. Jeg vil gjerne kose meg med søsken, svigersøsken, foreldre og tantebarn i høytiden selv om jeg ikke har mine egne barn, så da kan jeg ikke ta fri når som helst. Tenke seg til så forferdelig å kreve det som barnløs. Anonymkode: e9a30...a69 59 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irrit Abel Skrevet 9. april 2022 #17 Del Skrevet 9. april 2022 Synes man skal være litt rause. Om en kollega med småbarn spør ydmykt og ikke forventer/krever - og man selv faktisk ikke har planer, så synes jeg man kan stille opp. Men det må settes pris på og man kan selvfølgelig si nei om man ikke har lyst! Ellers enig i at små barn ikke har noe på fin restaurant å gjøre på kveldstid. Har sett mammaer i bobla som skifter bleie på baby på bordet!! Ikke greit! 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 Populært innlegg #18 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Mener du at man ikke skal få sitte ved siden av barna sine på flyet? Hva om det er en toåring må han sitte alene bare for at du ikke gidder av prinsipp å flytte deg? 😂 Skal samfunnet kun være enslige uten barnevogn? Hvorfor mener du at noen ikke har rett til å ta den plassen de tar? Så med en gsng man har barnevogn, så er man barnevognmafia? Anonymkode: 1cbe1...4a9 Da får du betale for å sitte ved siden av sønnen din. Om du ikke har det så kan du ikke klage på at dere har fått udelt forskjellige plasser. Ja, jeg har barn, og jeg forhåndsbetaler alltid for å få valgt seter så ungene sitter med meg eller far. Anonymkode: 20b6a...918 53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #19 Del Skrevet 9. april 2022 Irrit Abel skrev (33 minutter siden): Synes man skal være litt rause. Om en kollega med småbarn spør ydmykt og ikke forventer/krever - og man selv faktisk ikke har planer, så synes jeg man kan stille opp. Men det må settes pris på og man kan selvfølgelig si nei om man ikke har lyst! Ellers enig i at små barn ikke har noe på fin restaurant å gjøre på kveldstid. Har sett mammaer i bobla som skifter bleie på baby på bordet!! Ikke greit! Spørs hvor ofte hun spør? Én gang - ok. Flere ganger - NEI. Anonymkode: 4402d...12e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #20 Del Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørs hvor ofte hun spør? Én gang - ok. Flere ganger - NEI. Anonymkode: 4402d...12e Dette. Jeg har vel en eller to ganger spurt om det har vært greit, men jeg forventer absolutt ikke at de barnløse på jobben min skal ta alle vaktene i helligdagene. Som en på forrige side sa så har jo de også familie og venner de har lyst til å ha ferie med. Søsknene mine er barnløse, men har lyst til å være med meg og ungene i fellesferien og påsken. Da er det ikke rettferdig at de skal jobbe hver eneste gang fordi mødrene på jobben deres blir fornærmet over at de må jobbe ubekvemt i et yrke de har valgt selv. Anonymkode: 20b6a...918 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg