Gå til innhold

Barnevognmafiaen og mennesker som krever at barnløse føyer seg: Skjerp dere!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det slik at de som har barn, alltid skal kreve noe?

De krever juleferie, sommerferie og påskeferie, gjerne høstferie også. Det var visst ikke så farlig med oss barnløse.

På restauranter og kafeer tar de mye mer plass, uavhengig av hvor mange, eller få, som sitter ved bordene de okkuperer.

Se på flytråden: Dere er det flere som krever at de har rett til å sitte ved siden av barna sine, slik at de som har betalt for et sete må flytte seg !?

Hvor snever tankegang går det an å ha? Det er du som har valgt å få barn - Du får ta konsekvensene av det.

Har ei kollega som såvidt sier hei til meg nå, fordi hun ikke fikk fri de første dagene i påsken nå, fordi det nå var min tur. Hun spurte så pent om ikke jeg kunne jobbe de dagene siden jeg jo hverken skulle bort, eller hadde kjæreste og barn. Dette er over en måned siden og hun sier så vidt hei lenger. Jeg gliser alltid når jeg ser vedkommende nå.

Anonymkode: 69ab5...3ae

Skadefro much??

Anonymkode: 20f60...53f

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De forventer fordi folk aksepterer det, fordi folk føyer seg. Det gjør ikke jeg, så de vet at det ikke hjelper å spørre. 

Anonymkode: 4402d...12e

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man har da behov for å slappe av, selv om man er barnløs. Siden du ser reaksjonen til den kjerringa av en kollega du har nå, kan du bare være glad du sa nei. Hun hadde sikkert ikke gjengjelt tjenesten senere heller.

Personlig hadde jeg tatt de dagene hvis det hadde vært til min fordel, da påsken er kjedelig uansett. Det hadde jeg selvfølgelig holdt kjeft om, men hadde ikke tatt dem, om jeg hadde lyst til noe annet. Uavhengig om jeg kunne eller ikke. At andre har barn, får de ta ansvar for selv.

Anonymkode: f1f6b...9d1

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel, de som ikke har barn kan vel like gjerne ta ferie når skoler og barnehager ikke er stengt? :klo: Mens de som har barn da ikke får ferie sammen med barna sine med mindre de følger skole/barnehageruta. Da jeg ikke hadde barn jobbet jeg hver bidige julaften og tok sommerferie når skolene hadde startet opp igjen. Det var jo en fordel for meg for da fikk jeg (langt) billigere reise i sommerferien min :) 

Men å bli sur eller kreve noe er jo en uting. Og når det gjelder flybillettene så bør jo barnefamilier som vil sitte sammen betale for å reservere seter. 🤷‍♀️

Anonymkode: abf83...765

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mener du at man ikke skal få sitte ved siden av barna sine på flyet? Hva om det er en toåring må han sitte alene bare for at du ikke gidder av prinsipp å flytte deg? 😂 

Skal samfunnet kun være enslige uten barnevogn? 

Hvorfor mener du at noen ikke har rett til å ta den plassen de tar? 

Så med en gsng man har barnevogn, så er man barnevognmafia? 

Anonymkode: 1cbe1...4a9

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ta vare på fleksibiliteten som barnløs, det forsvinner med barn.  Derfor ønsker de med barn å løse utfordringer med at skoler/barnehager har flere fridaher enn man får som ansatt. 

Anonymkode: ba651...14b

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som en del av barnevognmafiaen kan jeg melde at jeg; 

Alltid jobber mine påsker og juler, selv om jeg selvsagt (som alle andre) kunne tenkt meg å være hjemme. Jeg har selv valgt et yrke med turnus, og jeg ønsker ikke å bytte jobb fordi jeg elsker jobben min. De vaktene er konsekvensen.

Alltid reserverer seter på både fly og tog. Det gjør jeg også når jeg reiser alene. 

Forsøker å begrense hvor mye plass jeg tar opp og hvor mye støy vi lager når vi er ute i offentlig rom. Ja, ei barnevogn tar plass, og jeg har like mye rett til å være der som deg, men jeg går aldri på favorittkafeen min med barnevogn fordi det er for trangt der til å kunne forsvare den, og jeg forsøker alltid å velge et bord som gjør at barnevogna kan plasseres slik at den ikke lager trøbbel for andre. 

Alle som har barn er ikke drittfolk. Det er nok kjipe folk uten barn til at man kan anta at de som krever og tar seg til rette var helt like før de fikk barn.. 

Anonymkode: 5a220...5d0

• Liker 38
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Din kollega har barn som er hjemme fra stengt skole/barnehage de dagene. Mens du kan fint ta deg fri når som helst. Dersom du noen gang får barn, regner jeg med at du kommer til å forstå hvor ufattelig smålig, egoistisk og navlebeskuende du framstår i dag.

Anonymkode: 5dc6a...a9d

Å få barn er et valg man tar 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi barnløse flest vil gjerne ta fri når andre (Les: Våre familier og venner) Også tar seg fri. Det tenker dere ikke på, fordi dere tenker kun på dere selv

Anonymkode: 69ab5...3ae

Skolen er gjerne stengt, 8 uker på sommer, 1 uke på høsten, 2 uker til jul, 1 uke vinter og 1 uke påske samt noen dager innimellom.  Gjelder dine ønsker om fri alle disse ukene ???     Jeg har to barn, skal love deg at min mann og jeg ALDRI har kunnet ta fri alt dette eller hele sommeren sammen….  

Anonymkode: ba651...14b

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes man skal være litt rause. Om en kollega med småbarn spør ydmykt og ikke forventer/krever - og man selv faktisk ikke har planer, så synes jeg man kan stille opp. Men det må settes pris på og man kan selvfølgelig si nei om man ikke har lyst! 

Ellers enig i at små barn ikke har noe på fin restaurant å gjøre på kveldstid. Har sett mammaer i bobla som skifter bleie på baby på bordet!! Ikke greit!

• Liker 17
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Irrit Abel skrev (33 minutter siden):

Synes man skal være litt rause. Om en kollega med småbarn spør ydmykt og ikke forventer/krever - og man selv faktisk ikke har planer, så synes jeg man kan stille opp. Men det må settes pris på og man kan selvfølgelig si nei om man ikke har lyst! 

Ellers enig i at små barn ikke har noe på fin restaurant å gjøre på kveldstid. Har sett mammaer i bobla som skifter bleie på baby på bordet!! Ikke greit!

Spørs hvor ofte hun spør? Én gang - ok. Flere ganger - NEI. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs hvor ofte hun spør? Én gang - ok. Flere ganger - NEI. 

Dette. Jeg har vel en eller to ganger spurt om det har vært greit, men jeg forventer absolutt ikke at de barnløse på jobben min skal ta alle vaktene i helligdagene. Som en på forrige side sa så har jo de også familie og venner de har lyst til å ha ferie med.

Søsknene mine er barnløse, men har lyst til å være med meg og ungene i fellesferien og påsken. Da er det ikke rettferdig at de skal jobbe hver eneste gang fordi mødrene på jobben deres blir fornærmet over at de må jobbe ubekvemt i et yrke de har valgt selv.

Anonymkode: 20b6a...918

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...