AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Noen som har erfaring med å være gravid og jobber på et verksted/verft? Jeg er ikke gravid men vi prøver, er litt redd for at omstendighetene i verkstedet kan gjøre det vanskligere å bli gravid..😅 Fikk du «tilrettelagt» arbeid pga farlige gasser/tungt arbeid? Eller permisjon hele graviditeten? Lurer generelt på alt både før, imenst og etter graviditeten🤗 Anonymkode: 270b3...f55
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 https://www.arbeidstilsynet.no/tema/graviditet-og-arbeidsmiljo/ Bruker du kjemikalier i arbeidet? Dere er sikkert tilknyttet bedriftshelsetjeneste, det går kanskje an å få veiledning av de? Anonymkode: 8715d...149 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 Jeg jobber på gulvet på verft og fødte nettopp vårt første barn. Måtte fortelle at jeg var gravid til personalavdelingen mye tidligere enn jeg var komfortabel med, men hadde ikke akkurat noe valg, for måtte jo ha tilrettelagt arbeid. Arbeidet mitt innebærer mye sveising, slipestøv, røyk og annen elendighet, så det var selvsagt ikke noe problem å få tilrettelagt arbeid. Jobbet hele svangerskapet på lageret, hvor jeg ikke var i kontakt med skumle greier i det hele tatt. Synes det gikk helt fint, men måtte sykmeldes for fullt rundt uke 30 pga. bekkenplager som ikke var forenelig med å stå på beina hele dagen 😊 Anonymkode: 02460...6c4 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 Jobber ikke på verksted men i fabrikk med et par uheldige kjemikalier og her skal man helst si i fra allerede når man begynner å prøve å bli gravide for å tilrettelegge mtp kjemikalier osv. Blir man gravid skal man si i fra med en gang slik at man tas ut av jobber med kjemikalier som ikke er bra. Klarer de ikke å tilrettelegge har du krav på svangerskapspenger. Sjekk om det står noe i personalhåndboken deres, eller kontakt bedriftshelsetjenesten hvis du er bekymret. Anonymkode: f05d2...ef0 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Jeg hadde svangerskapspenger 80% nesten hele svangerskapet. Prøvde lenge å bli gravid, men tror ikke jobben hadde skyld i det. lykke til! Anonymkode: ff40b...d09 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå