Gå til innhold

Når fortelle eksmann at jeg skal flytte sammen med kjæresten? Har barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi ble skilt for 5 år siden og samarbeider fint om ungene. Skal ikke flytte lenger bort.

Jeg ser for meg at det ville være mest ryddig å informere ham før barna ble informert?

Hva tenker dere? Noe spesielt å ta hensyn til?

Anonymkode: c939b...457

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor si det til barnefar? Han har da ingenting med det å gjøre? Si det til barna, det er dem det gjelder.

Anonymkode: 4abcc...ab0

Skrevet

Tenker det kommer an på barnas alder hvor mye man behøver informere den andre forelderen om. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Vi ble skilt for 5 år siden og samarbeider fint om ungene. Skal ikke flytte lenger bort.

Jeg ser for meg at det ville være mest ryddig å informere ham før barna ble informert?

All endring i barns liv som kan gi reaksjoner er lurt å si ifra om. 

Anonymkode: e236f...015

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Barna er i småskolealder. 
Tenkte det var best om far visste om det før barna, så ikke det kommer fra dem?

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ryddig ut å fortelle til far. Du er jo ikke ute etter hans velsignelse, men forteller ham om noe viktig som vil skje i ditt og barna dere deler sitt liv. Lurt å fortelle ham først så dere begge kan møte eventuelle reaksjoner, gode som dårlige, fra barna. Dere er de voksne. Rådet over om at du kun skal fortelle det til barna tror jeg bare vil føre med seg vanskelige følelser for barna der de kan komme i en lojalitetskonflikt. Du tenker klokt. Fortell det til far☀️

Anonymkode: 83f9e...ffd

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns alltid at det er best voksne informerer hverandre først. Da er den andre forelderen også litt forberedt dersom det skulle komme noen reaksjoner. Her har vi foreldre gjort det slik hele veien. Er 10 år siden vi gikk fra hverandre og har fortsatt et godt samarbeid. 

Anonymkode: d83c4...888

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

ts

For å beskytte far? Viss han får reaksjoner eller har formeninger?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

For å beskytte far? Viss han får reaksjoner eller har formeninger?

For å beskytte barna? Så han ikke sitter der og ikke vet hva som skjer men skal prøve å forklare dem om de spør om noe?

Anonymkode: f6e3d...02c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For å beskytte barna? Så han ikke sitter der og ikke vet hva som skjer men skal prøve å forklare dem om de spør om noe?

Anonymkode: f6e3d...02c

Rareste… informere far først, så far ikke får vite det av barna. Itilfelle barna har spørsmål til han om ditt nye samboersksp,  så han vet hva han skal  svare? 

AnonymBruker
Skrevet

Man bør jo alltid informere den andre forelderen om en annen også skal bo der barna er/bor? Trodde det var det normale. Og ja, selvfølgelig er det vel du som bør gi beskjed til pappaen om det - ikke barna. 

Anonymkode: ff8d5...bf6

• Liker 2
Gjest kruspersilletaco
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ville sendt melding: Hei, jeg og Per-Bjørge flytter sammen. Forteller det til barna i dag. Ny adresse er blabla 123, og vi flytter den ente i andre. 

Mer trenger du ikke si, men syns det er riktig å informere ham, slik at han ikke hører det fra barna. Og det har ikke noe med samarbeid heller, bare at han er faren, og bør vite hvor barna skal bo og med hvem. Vanlig høflighet, vil jeg si. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

ts

Du sier det vel til barna mens de er hos deg, så er det bare å sende ham en melding samtidig.

Anonymkode: 40d55...7d8

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er veldig ryddig å informere ham, sånn at han vet det når barna kommer hjem og forteller ham det. Synes absolutt det er mye bedre enn de som sier at "hvorfor skal han vite det?".

Jeg er stemor, og da vi flyttet sammen fortalte min mann selvsagt det til barnas mor. Rent logistikkmessig måtte han jo det, fordi han var på en annen adresse - men han hadde jo fortalt henne det om jeg hadde flyttet inn til ham også! 

Da jeg ble gravid, fortalte vi det til barna mens de var her, og han ringte eksen samme ettermiddag for å fortelle at barna hadde fått vite det. Definitivt ikke noe han måtte, men for oss var det en selvfølge. Det har alltid blitt godt mottatt med informasjon, og går overhodet ikke på at man har informasjonsplikt overfor hverandre! Men rett og slett høflig og gjør det enklere for den andre parten å ta imot barnas informasjon.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...