kat-e Skrevet 9. april 2022 #1 Del Skrevet 9. april 2022 Mange av de beste snipere, i Ukraina er kvinner. Kanskje det kan forandre synet på at kvinner faktisk kan være veldig gode soldater. Hva med HV, jeg har en far som var befal i HV, men som sa at forsvarsledelsen mente at de hadde liten militær betydning, de ble faktisk latterligjort. Etter hvert ble de nedlagt. Når Zelensky sier at russerene ble stanset av Sivile både menn og kvinner med våpen, Jegere, HV, skytterlag og andre, burde det ikke få Norge til å tenke annerledes? https://screenshot-media.com/politics/global-politics/ukraine-female-sniper/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gereon Rath Skrevet 9. april 2022 #2 Del Skrevet 9. april 2022 (endret) Det er ikke noe nytt at kvinner ofte er de beste skarpskyttere. Kvinner er generelt sett bedre enn menn til å skyte lengre distanser. Fordi kvinner ofte er roligere og mer tålmodige enn menn, noe som gjør dem ofte til bedre skarpskyttere. Det er også ofte lettere å lære kvinner å skyte enn menn, siden kvinner ofte er mer villige til å lære og høre etter, mens menn ofte har for mye ego. Ego er det som vil gjøre at noen menn som leser det jeg skrev her, nekte for å tro at det er sant, Siden en del menn har problemer med å akseptere at det er ting kvinner gjør bedre enn menn Jeg tviler på at Ukraina krigen vil forandre synet på kvinner i forsvaret. Endret 9. april 2022 av Gereon Rath 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicathv Skrevet 9. april 2022 #3 Del Skrevet 9. april 2022 Neh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pantoten Skrevet 12. april 2022 #4 Del Skrevet 12. april 2022 Gereon Rath skrev (På 9.4.2022 den 15.27): Det er ikke noe nytt at kvinner ofte er de beste skarpskyttere. Kvinner er generelt sett bedre enn menn til å skyte lengre distanser. Fordi kvinner ofte er roligere og mer tålmodige enn menn, noe som gjør dem ofte til bedre skarpskyttere. Det er også ofte lettere å lære kvinner å skyte enn menn, siden kvinner ofte er mer villige til å lære og høre etter, mens menn ofte har for mye ego. Ego er det som vil gjøre at noen menn som leser det jeg skrev her, nekte for å tro at det er sant, Siden en del menn har problemer med å akseptere at det er ting kvinner gjør bedre enn menn Jeg tviler på at Ukraina krigen vil forandre synet på kvinner i forsvaret. Det samme fikk jeg høre (og observerte jeg) da jeg tok jegerprøven. At jentene ofte blir fort gode fordi de er åpne for instruksjon på hvordan man bør sitte/ligge, hvordan bruke pusten, ta seg tida, osv. Mens gutta har tendens til å være litt mer "pew pew, hvor vanskelig kan det være?" 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 13. april 2022 #5 Del Skrevet 13. april 2022 Får håpe det vil forandre synet til folk som ser negativt på kvinner i forsvaret. Kvinner er gode soldater de også. Det er bevist. Noen flinkere enn andre. Det er ikke kjønn som avgjør hvem som er flinkest. Det er personen, og hvor interessert og gira man er i det man driver med. Hvor seriøst man tar det. Det nytter ikke å bare tenke «æsj det er jo bare barnemat å skyte med et våpen» Det er tross alt ikke et videospill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 13. april 2022 #6 Del Skrevet 13. april 2022 Gereon Rath skrev (På 9.4.2022 den 15.27): Det er ikke noe nytt at kvinner ofte er de beste skarpskyttere. Kvinner er generelt sett bedre enn menn til å skyte lengre distanser. Fordi kvinner ofte er roligere og mer tålmodige enn menn, noe som gjør dem ofte til bedre skarpskyttere. Det er også ofte lettere å lære kvinner å skyte enn menn, siden kvinner ofte er mer villige til å lære og høre etter, mens menn ofte har for mye ego. Ego er det som vil gjøre at noen menn som leser det jeg skrev her, nekte for å tro at det er sant, Siden en del menn har problemer med å akseptere at det er ting kvinner gjør bedre enn menn Jeg tviler på at Ukraina krigen vil forandre synet på kvinner i forsvaret. Kan ikke du komme med en link eller to som dokumenterer påstandene dine om kjønn og skyteferdigheter? Studier i feltet viser nemlig at i den grad det er en forskjell på noe som helst så er den neglisjerbar. Har du noen linker til studier som viser noe annet? "Regarding the shooting performance comparison between men and women, Mon-López, Tejero-González and Calero [3] revealed that men obtain better results in pistol shooting than women; however, there were no performance differences between men and women in rifle shooting. Similarly, Goldschmied and Kowalczyk [4] found no differences between gender in Olympic rifle events (air rifle and small-bore rifle), and Kemnitz et al. [5] found no differences in military rifle shooting. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå