Gå til innhold

Skolestartere og ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Dere som har skolestartere når må de ha ferie fra barnehagen?

Anonymkode: 4b47e...33e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er iallefall 3 uker i juli...men nå husker jeg ikke hvordan det var ned sønnen min ..om han hadde ferie helt til skolen begynte eller om han gikk tilbake til barnehagen...

Men mener han gikk tilbake til barnehagen i noen uker for skolestart

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (54 minutter siden):

Det er iallefall 3 uker i juli...men nå husker jeg ikke hvordan det var ned sønnen min ..om han hadde ferie helt til skolen begynte eller om han gikk tilbake til barnehagen...

Men mener han gikk tilbake til barnehagen i noen uker for skolestart

Nei. Da er det sfo. 

Anonymkode: 89d46...1b0

• Liker 3
Gjest tullerikke
Skrevet

Her har de bare plassen sin til 1.aug og de må ha 3 uker sammenhengende ferie  før det. Etter det er det SFO til skolestart

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei. Da er det sfo. 

Anonymkode: 89d46...1b0

Sant .... 4 år siden sist he he

AnonymBruker
Skrevet

Hele juli- starter på SFO i begynnelsen av SFO. Kjent ingen på skolen så var helt gull å få tid til å bli kjent med arealene og mange av de andre

Anonymkode: 22516...ef1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hele juli- starter på SFO i begynnelsen av SFO. Kjent ingen på skolen så var helt gull å få tid til å bli kjent med arealene og mange av de andre

Begynnelsen av August mente jeg…

AnonymBruker
Skrevet

Skolestartere har plassen t.o.m 31.07 det året drt begynner på skolen. Sfo er fra 01.08. Anbefaler sterkr å starte på Sfo før skolestart.  Gull verdt å bli kjent med noen barn, litt av skolens områder ute og inne, det gjør skolestarten bedre. Snakker av egen erfaring som mamma og som bhg ansatt 

Anonymkode: aa745...dc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I vår kommune har også skolestarterne plass i barnehagen t.o.m 31. juli. De må avvikle fire ukers ferie før den tid, 3 av de fra 1/6 til 31/7. Barnehagen er stengt i uke 29 og 30. 

Anonymkode: fd4e9...4b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her har også skolestarterne plassen sin til 31.07. Hvis de ikke har avviklet fire ukers ferie innen 31.07, må de også betale for i alle fall deler av august. 

Anonymkode: 4d6ed...a98

AnonymBruker
Skrevet

Og vil bare skyte inn at det er ikke alle steder SFO starter før skolen starter. 

Hos oss er SFO stengt i ALLE skoleferier. 

Anonymkode: 42742...22f

AnonymBruker
Skrevet

Her blir det 4 uker ferie juli pluss litt august. Så blir det en uke i barnehagen før skolen begynner. Har dårlig erfaring med hel uke med kun sfo før skolen så har ungen heller i barnehagen den uken. 

Anonymkode: 7087f...e97

AnonymBruker
Skrevet

Anonym over

hos oss beholder skolestarterne barnehageplassen tom 12. aug. Og SFO har kun stent i juli.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Skolestartere har plassen t.o.m 31.07 det året drt begynner på skolen. Sfo er fra 01.08. Anbefaler sterkr å starte på Sfo før skolestart.  Gull verdt å bli kjent med noen barn, litt av skolens områder ute og inne, det gjør skolestarten bedre. Snakker av egen erfaring som mamma og som bhg ansatt 

Anonymkode: aa745...dc3

Det er ikke sånn i alle kommuner. Her har de barnehageplassen helt til skolestart. SFO starter ikke før det for skolestarterne.

Anonymkode: d1038...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om at man tar ferie, kommer tilbake til bhg og SÅ begynner på SFO. Det er hvertfall ikke vanlig praksis over alt. Har jobbet i bhg, og her tror jeg ikke det var lov. Man slutter til ferien, og nye barn starter i bhg fra 01.08. Så det er SFO fram til skolestart. (SFO er stengt 4 uker). Min erfaring med å la barnet starte tidlig på SFO var knallgod. Hun fikk bli kjent med andre, fikk tid med de ansatte, ble kjent med bygget og skolegården, noe som gjorde at hun ble varmere i trøya og litt tryggere til skolestart. Få barn var det også, mest 1.klassinger. 

Anonymkode: de3fe...250

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her blir det 4 uker ferie juli pluss litt august. Så blir det en uke i barnehagen før skolen begynner. Har dårlig erfaring med hel uke med kun sfo før skolen så har ungen heller i barnehagen den uken. 

Du har ikke barnehageplass til skolestarter i august - det er oppstart for nye barn da.

Det å være på SFO/AKS noen uker før skolestart anbefales sterkt - det er en myk overgang fra barnehagen og gjør at barna blir kjent med mange andre barn på tvers av klasseinndeling. 

Anonymkode: d76e0...57e

AnonymBruker
Skrevet

SFO her er stengt helt frem til skolestart. Barnet skal ha ferie 4 uker i juli, ha 2 uker i barnehagen igjen og så 1 uke fri før skolestart 

Anonymkode: 94871...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde skolestarter i fjor. Han hadde feire fra slutten av juni og ut juli. Begynte på SFO i august og var der et par uker før skolestart. Det ble en veldig fin overgang. 

Anonymkode: 9a717...c8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...