Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal snart på interrail/ferie og skal besøke ulike land og byer. Har planlagt en lørdag, søndag og mandag i Milano. Ser på nettet at det ser ut som at mye av butikker er stengt både søndag og mandag? Stemmer det? Noen som har vært der og/eller har kunnskap om det? Finner ikke helt ut av det over nett.

Takk for hjelpen og god påske :) 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange butikker er søndagsåpne. Noen åpner etter lunsj (15.30/16.00) mandag, men det er snakk om ganske få i forhold til alle butikkene Milano har å by på. 

Lettere å svare på dersom du skriver hvilken type butikker du er interessert i? 

Jeg har vært mye i Milano, og kan vel regnes som lommekjent... 

Anonymkode: 01a56...5a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Mange butikker er søndagsåpne. Noen åpner etter lunsj (15.30/16.00) mandag, men det er snakk om ganske få i forhold til alle butikkene Milano har å by på. 

TS her! 

Tusen takk for svar.
Mest interessert i vintagebutikker/second hand egentlig. Og klesbutikker generelt. Pluss restauranter og kafeer. Har du kanskje noen tips på gøye/gode restauranter, kafeer og/eller barer? Og om du har noen bruktbutikker å anbefale? 

Takk for hjelpen :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS igjen :)

Jeg skal forresten bo ved togstasjonen/Milano Centrale ca. Dersom det er viktig. Ser jo ut som en stor by så rekker ikke å se altfor mye på tre dager.

Takk :) 

Skrevet

Å reise i Italia/Spania i påsken/jula er generelt ikke anbefalt. Alt er jo stengt.

Skrevet
Jalee skrev (4 minutter siden):

Å reise i Italia/Spania i påsken/jula er generelt ikke anbefalt. Alt er jo stengt.

Hei!

Takk for svar - men det gjelder ikke påsken. Skal være der senere i april. 

Mvh TS 

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har bodd i Milano i 15 år. Butikkene i de store gatene rundt Duomo (og via Torino) er oppe søndag og en del av de mandag morgen. Alle restauranter er oppe søndag, en del stengt mandag. 
Lørdag burde du ta deg en tur til Navigli. Der er det mye artige og rare butikker. Det er også mange fine butikker i Corso Garibaldi. Start ved Corso Garibaldi 1 og gå helt opp til T-banestoppet Garibaldi. Der kan du også ta en titt på Bosco Verticale som er artig å ta en titt på. Shopping gaten Corso Buenos Aires er ganske kjent, men den ville jeg bare holdt meg unna egentlig.

Ellers ville jeg dratt til området Arco Della Pace for lunsj eller en aperitivo (happy hour). Sett deg ute på stedet som heter Living.

Området rundt jernbanen er ikke spesielt sjarmerende, så ville ikke brukt noe tid der.

Nå vet jeg ikke når du skal til Milano, men 25 april er helligdag. Da kan det være mye er stengt.

Anonymkode: 9b04c...38d

• Liker 1
Skrevet
Jalee skrev (På 9.4.2022 den 15.37):

Det er tull. I Italia er det kun 2. påskedag (mandagen) som er helligdag. De andre dagene er alt åpent som vanlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...