Adonia Skrevet 2. november 2005 #1 Skrevet 2. november 2005 har tenkt til å kjøpe meg et digitalt kamera i løpet av denne måneden. men er jo så mye forskjellig, og mange forskjellige prisklasser. kan jeg få et godt kamera til 2-3000? hvilke funksjoner er viktig å se etter ved kjøp? er dere fornøyd med deres kamera?
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #2 Skrevet 3. november 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=21204 Her står det en del.
Gjest gjest1 Skrevet 3. november 2005 #3 Skrevet 3. november 2005 Kjøp et kamera fra en velrenomert produsent. Hjelper ikke med all verdens oppløsning og funksjoner dersom linser og opptikk kommer fra Nille.
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2005 #4 Skrevet 4. november 2005 Kjøp et kamera fra en velrenomert produsent. Hjelper ikke med all verdens oppløsning og funksjoner dersom linser og opptikk kommer fra Nille. ← Hvilke er velrenomerte produsenter da? Er jo så mange der ute. Jeg er og digitalkamerajomfru på jakt Men blir jo forvirra når jeg leser at det kameraet sluker batterier, det kameraet har dårlig minne etc. Verre enn å kjøpe ny mobil dette
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #5 Skrevet 4. november 2005 Jeg er også på kamerajakt. Jeg tror jeg har funnet ut hvilket jeg skal ha. Nemlig DETTE. Er det noen som har dette kameraet? Er det bra?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2005 #6 Skrevet 4. november 2005 Vi har et canon ixus 400 (?) som vi er veldig fornøyd med. Det har vært ganske mye i bruk, også i semiproff sammenheng. Den nyeste generasjonen heter vel 750 eller noe, og koster nærmere 4000, men det går sikkert an å få tak i en utgående modell til en god pris. Antall megapixler betyr fint lite så lenge du ikke skal lage ting i store plakatstørrelser, dessuten er det en sammenheng mellom utbytte av antall pixler og hva slags minnebrikke kameraet støtter. (det har å gjøre med hvor fort bildet lagres og hvor mye støy det blir i bildet pga hastighet/manglende hastighet, tror jeg), dessuten er det alltid grenser for hvor bra bilder man får med et kompaktkamera. Dette har sammenheng med optikken først og fremst. Casiokameraet som beskrives virker ogsåbra, men jeg ivl anbefale å sjekke flere tester - noen sider virker mer enn rimelig sponset av kameraprodusenten, uten at jeg tror det gjelder siden det er linket til.
Gjest gjest1 Skrevet 4. november 2005 #7 Skrevet 4. november 2005 Kommer litt an på hva du skal bruke kameraet til. Er du interessert i et helautomatisk kamera som det bare er å sikte og trykke på, eller vil du ha mulighetene til å stille inn f.eks. hvitbalanse osv manuelt. Stikk en tur innom www.akamera.no. Der ligger masse tester av digitale kamera samt at forumet der er fullt av "kameranerder".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå