Gå til innhold

Passer ikke med babys sovetid. Hvordan løser dere det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må ha med babyen min på 9 måneder kl 12.30 på mandag et sted uten grei soveplass. Men han pleier å sove fra 12 til 14. 

Hvordan ville dere løst dette? Vekke ham tidligere på morgenen, og "lure" ham til å ta seg en lur tidligere? 

Og ja, jeg må ha ham med meg. 

Anonymkode: 296a9...dea

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å stå opp tidligere enn normalt kan være et alternativ, ja. Det har jeg gjort noen ganger med min pga avtaler. Du kan ikke ta med vogn dit? 

Anonymkode: 03be8...962

AnonymBruker
Skrevet

Kan han ikke bare sove i vogna? 

Anonymkode: 12a95...800

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare hatt baby i vogna og dratt i god tid, så han sover seg gjennom avtalen

Anonymkode: 6369b...c32

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dra litt før og ha baby i vogn eller bæresele?

Anonymkode: 81040...1ad

AnonymBruker
Skrevet

Vogn?🤔

Anonymkode: bbe7f...60d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg må ha med babyen min på 9 måneder kl 12.30 på mandag et sted uten grei soveplass. Men han pleier å sove fra 12 til 14. 

Hvordan ville dere løst dette? Vekke ham tidligere på morgenen, og "lure" ham til å ta seg en lur tidligere? 

Og ja, jeg må ha ham med meg. 

Anonymkode: 296a9...dea

Bruker ikke babyen din vogn? Kan han ikke sove i vogna? 

Anonymkode: 3d65a...31d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har måttet gjort det noen ganger ja. Altså atå opp tidligere for å få tidligere lur

Anonymkode: a9878...f57

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vekket tidligere hvis jeg visste at det ble mye krøll om det ble tull med sovetidene.

Ellers vet jeg våre to har vært ulike på dette området. Den første sovnet ikke i vogn, så med henne tror jeg ikke det hadde vært noe alternativ. Men jeg tenkte sjelden på det fordi det ikke pleide å bli noe problem om hun sov til litt ulike tider. Hun kunne sove i bæretøy på ryggen min, men det er jo ikke alltid det er like praktisk. Det var bare om å gjøre at hun ikke sov for lenge for sent på ettermiddagen, fordi hun kunne ende med å være våken til langt på natt da.

Nr. to blir veldig trøtt, utilpass og i dårlig humør hvis hun ikke sover nok på dagtid. Men hun sovner ganske raskt i vogn. Så om din er slik, hadde jeg gått for at han skulle sovne der, hvis det ikke var helt umulig å få med vogna dit du skal. Vi skal på en legeundersøkelse som tar litt tid midt i vanlig sovetid etter påske, og da satser jeg på at hun sovner i bilen på vei dit selv om det er tidligere enn vanlig. Hun pleier å bli trøtt i bil. Og ellers så får det jo bare gå som det går. I såfall sovner hun garantert når vi skal hjem igjen i hvert fall. Hun sovner senere, men i rimelig tid på kvelden selv om hun har sovet i bilen på ettermiddagen. Babyer og barn er ulike. 

Anonymkode: ecbc6...8ea

Skrevet

Det spørs helt hva avtalen er og om det er mulig å sove i vogn eller bil på vei til/fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...