AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Har nå gjemt meg på badet, men tør ikke gå ut. Tenk om han gutten har gjemt seg utenfor her og er ute etter å slå meg? Vet det høres sykt ut men jeg er livredd guttebarn. Har PTSD etter grov mishandling/mobbing på skolen, og jeg gråter helt hysterisk her nå. Er helt jævlig. Han ringte først på døra mi utenfra (jeg bor i blokk), så har noen andre naboer sluppet han inn og han stod i kanskje 5 min å ringte på min dør, ingen andres (jeg så fordi jeg har kikkhull i døra). Hva gjør jeg om han prøver å ta meg? Gutten er kanskje 9-10 år. Jeg har så angst, skjelver og måtte kaste opp også. Trenger bare noen trøstende ord. Angst er jævlig. Her ser dere hva mobbing kan føre til av ille traumer i voksen alder. Jeg er en dame på 40 som er livredd barn liksom.. Og dette er ingen trolletråd for de som tror det. Jeg har panikkanfall av en annen verden og vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Så hvis noen bare har noen triks for å roe seg ned så blir jeg takknemlig ❤️ Anonymkode: 7fce6...cc8 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 Inviter han inn. Kanskje han er hyggelig? Mohahahahaha!!!!!! Anonymkode: 1f9bb...4a2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 Ring politiet for guds skyld. Et guttebarn som ringer på er jo livsfarlig... Eller gå til naboen din Anonymkode: 06531...17d
Apis Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har nå gjemt meg på badet, men tør ikke gå ut. Tenk om han gutten har gjemt seg utenfor her og er ute etter å slå meg? Vet det høres sykt ut men jeg er livredd guttebarn. Har PTSD etter grov mishandling/mobbing på skolen, og jeg gråter helt hysterisk her nå. Er helt jævlig. Han ringte først på døra mi utenfra (jeg bor i blokk), så har noen andre naboer sluppet han inn og han stod i kanskje 5 min å ringte på min dør, ingen andres (jeg så fordi jeg har kikkhull i døra). Hva gjør jeg om han prøver å ta meg? Gutten er kanskje 9-10 år. Jeg har så angst, skjelver og måtte kaste opp også. Trenger bare noen trøstende ord. Angst er jævlig. Her ser dere hva mobbing kan føre til av ille traumer i voksen alder. Jeg er en dame på 40 som er livredd barn liksom.. Og dette er ingen trolletråd for de som tror det. Jeg har panikkanfall av en annen verden og vet ikke hvordan jeg skal håndtere det. Så hvis noen bare har noen triks for å roe seg ned så blir jeg takknemlig ❤️ Anonymkode: 7fce6...cc8 Er det mange 40 år gamle damer som er mishandlet av 10 år gamle gutter i Norge? Pust med magen, så tenker jeg det er en helt logisk forklaring på at denne gutten ringer på dørene til naboene. 8 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Eksponeringsterapi. Utsett deg selv for å møte frykten din. Jeg råder deg til å søke hjelp til problemene dine. Angst er ikke nødvendigvis rasjonelt men fremdeles helt reelt for den det angår. Anonymkode: 55803...e3d 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #6 Skrevet 9. april 2022 Spørsmålet her er hvorfor i alle dager står det et barn å ringer på/sparker på akkurat din dør i fem minutter? Først ringer han på til spesifikt deg fra gateplan, og så ringer/sparker han på døra di? Kjenner du gutten, har du sett ham før? Dette her må du jo ta tak i! Anonymkode: 155a9...b4e 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #7 Skrevet 9. april 2022 Er du hun samme som var så redd for venninnens gutt? Anonymkode: fe3e7...873 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #8 Skrevet 9. april 2022 Jeg tror nok eksponeringsterapi som nevnt over er veien å gå her. Angsten er irrasjonell, men jeg har full forståelse for at det føles som å være fanget i helvete mens det står på. PTSD og minner fra fortiden er neppe lett å skulle hanskes med alene, og jeg håper du finner noen/ noe som hjelper, selv om det kan være vanskelig. Tråden er nå 4 timer gammel. Hvordan går det med deg nå? Anonymkode: 21e11...9d5 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #9 Skrevet 9. april 2022 Du vet det er like lett å skremme ett gutteBARN som det er å skremme en spurv? Anonymkode: 30ce9...84a 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #10 Skrevet 9. april 2022 En 9 åring klarer hvertfall ikke bryte seg inn. Det er mange år til han er så sterk og smart. Innen det så har han funnet mer spennende ting å gjøre. Anonymkode: 8eebf...b40
Lorieen Skrevet 9. april 2022 #11 Skrevet 9. april 2022 Ti år gamle gutter er ikke farlige. Kanskje han trengte hjelp til noe? Å bli mobbet er forferdelig, men nå er du voksen og det er på tide å ta grep så ikke traumene du har tar fra deg alt av livskvalitet. Oppsøk en god terapeut og få hjelp til å jobbe med angsten din. Som andre nevner kan kanskje eksponeringsterapi være til hjelp. 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #12 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du vet det er like lett å skremme ett gutteBARN som det er å skremme en spurv? Anonymkode: 30ce9...84a Du vet det ikke er så enkelt å bare bli kvitt PTSD og angst, eller? Tror neppe så mange hadde slitt om det bare var å «ta seg sammen». Anonymkode: fe3e7...873 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #13 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vet det ikke er så enkelt å bare bli kvitt PTSD og angst, eller? Tror neppe så mange hadde slitt om det bare var å «ta seg sammen». Anonymkode: fe3e7...873 Jeg ba ikke TS om å "ta seg sammen". Hun ba om hjelp til å takle noe. Hun VET jo at barn ikke er farlige. Så da trenger hun kanskje bare minnes på det? Hva annet kan vi gjøre på ett forum? Anonymkode: 30ce9...84a 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #14 Skrevet 9. april 2022 Akkurat her og nå: Ring en nabo som kan hjelpe deg, eventuelt ring politiet. Eksponeringsterapi er ikke noe man gjør i en slik situasjon som du er i nå. Det må du jobbe med på lang sikt. Klem ❤️ Anonymkode: 666b9...9e0 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #15 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): samme som var så redd for venninnens gutt jeg skulle til å kommentere noe lignende: Det har vært flusst av disse "jeg er så redd"-trådene synes jeg .. Anonymkode: 53470...622
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #16 Skrevet 9. april 2022 Hvordan er livet ditt ellers TS? Trener du? Isåfall burde jo dette være en god grunn til å komme i bedre form. Om du føler noe så smått kan takle deg. Anonymkode: 30ce9...84a
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #17 Skrevet 9. april 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Akkurat her og nå: Ring en nabo som kan hjelpe deg, eventuelt ring politiet. Eksponeringsterapi er ikke noe man gjør i en slik situasjon som du er i nå. Det må du jobbe med på lang sikt. Klem ❤️ Anonymkode: 666b9...9e0 Politiet er ikke rette instansen her, det høres mer ut som en jobb for helsevesenet. Man kan ikke ringe politiet fordi en gutt banker på døra, jeg tror alle, inkl. TS, ser at problemet egentlig ikke er gutten, men heller angsten. Anonymkode: 284b0...bac 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #18 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ba ikke TS om å "ta seg sammen". Hun ba om hjelp til å takle noe. Hun VET jo at barn ikke er farlige. Så da trenger hun kanskje bare minnes på det? Hva annet kan vi gjøre på ett forum? Anonymkode: 30ce9...84a Du skrev og skriver det ikke direkte, men det å be noen om å tenke logisk blir det samme som å be de ta seg sammen. Tror du ikke hun er klar over at et barn ikke er farlig? At hun ikke vet at dette er en irrasjonell frykt? Hun sier jo selv hun vet det. Problemet her er ikke at hun er dum. Anonymkode: fe3e7...873 3 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #19 Skrevet 9. april 2022 Finn ti ting rundt deg og si høyt to ting om det du ser. Jeg ser en do. Den er hvit. Den ser glatt ut. osv. Gjenta. Så burde du øve på ulike grunnings- og reguleringsøvelser og gå i behandling. Anonymkode: 0bc7a...5cd 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #20 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du skrev og skriver det ikke direkte, men det å be noen om å tenke logisk blir det samme som å be de ta seg sammen. Tror du ikke hun er klar over at et barn ikke er farlig? At hun ikke vet at dette er en irrasjonell frykt? Hun sier jo selv hun vet det. Problemet her er ikke at hun er dum. Anonymkode: fe3e7...873 Herremin hvor du tillegger andre mennesker meninger,og lager historier. Anonymkode: 8aa52...9eb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå