Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er så slitsomt og meningsløst... Jeg føler vi har problemer i forholdet. Kan kvinnet meg opp og kan ha en lang prat med mannen om dette, og neste dag har han liksom glemt det? Oppfører seg som vanlig, nevner ingenting.. dagene går, kanskje uker, så kommer det opp igjen og jeg kanskje noe sånt som " ja det er jo ikke så rart når vi er i den situasjonen vi er i for tida", hvor han ikke skjønner hva jeg mener? Jeg gjentar hva som er problemet i forholdet, jeg fortalte jo dette for x antall dager/uker siden? Dette kan jo ikke komme som noe sjokk .. nei da vet han ikke, jeg "kan ikke komme dragende med ting som er sagt og gjort for lenge siden"... 

Jeg blir oppgitt og sier at dette får vi åpenbart ikke til sammen, jeg har valgets kvaler om å gå eller ikke, har barn sammen og greier, kanskje vi trenger parterapi? Nei det mener han vi ikke trenger.

Så går dagene/ukene igjen, jeg er lei meg og går med alle følelsene og tankene alene, mens han oppfører seg som vanlig. Til det faller seg naturlig at problemet dukker opp igjen og han som vanlig ikke husker noe om det. Jeg må jo vite at jeg ikke kan komme dragende med ting som er sagt og gjort for lenge sia, han går ikke og husker sånt! 🙄 (Mener han at jeg skal ta opp dette hver eneste dag da, eller...?)

Når jeg sier at det er forferdelig slitsomt å gå med disse tankene alene, og føler det er feil at jeg skal ta avgjørelsen om forholdet vårt alene, og at jeg følger med på leiemarkedet for sikkerhets skyld siden jeg ikke vet hva som skjer, så får jeg beskjed om at jeg kan ikke "true med å gå", at det ikke er greit 🙄

Det skal nevnes at han er glemsk på mye annet også men jeg kan ikke for å tenke at er dette å være ekstremt glemsk eller tar han ikke følelsene mine på alvor 😞

Anonymkode: 7a4b2...3f6

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Feil i overskriften; Mann som glemmer fra dag til dag

AnonymBruker
Skrevet

Det virker jo som han er fornøyd, kanskje det er du som må gå litt i deg selv og gjøre nor med det negative tankemønsteret ditt?

Anonymkode: b1e30...f21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det virker jo som han er fornøyd, kanskje det er du som må gå litt i deg selv og gjøre nor med det negative tankemønsteret ditt?

Anonymkode: b1e30...f21

Jeg kan umulig forstå at han er fornøyd som vi har det ...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan virkelig anbefale familieterapi. Her så sa jeg det samme jeg ikke var fornøyd med så mange ganger, men det gikk virkelig ikke inn. Men i familieterapi, så gikk det mer inn da familieterapeuten sa det. Så det hjalp oss en del.

Og her fikk mannen beskjed om at enten ble det familieterapi, eller skilsmisse. Så da gikk han jo med på familieterapi.

Anonymkode: 5e6c6...2b5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg kan virkelig anbefale familieterapi. Her så sa jeg det samme jeg ikke var fornøyd med så mange ganger, men det gikk virkelig ikke inn. Men i familieterapi, så gikk det mer inn da familieterapeuten sa det. Så det hjalp oss en del.

Og her fikk mannen beskjed om at enten ble det familieterapi, eller skilsmisse. Så da gikk han jo med på familieterapi.

Og han beskyldte deg ikke for trusler da du sa det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Nei, men jeg hadde og gått hvis han ikke ble med i familieterapi. Og det var og første gangen jeg sa at jeg kom til å gå. Hadde aldri truet med det før.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Han kan jo bare kalle det hva han vil. En slags trussel,  eller vekker, skal det jo faktisk være. 

Denne glemsomheten hans, kan faktisk være overlevelsesstrategien,  som gjør at han ikke er misfornøyd med tilstanden.  Hvis han nullstiller fra dag til dag, så er antagelig problemene i forholdet ganske små.

Du kan eventuelt prøve en skriftlig tilnærming. Bli enig om hva som er problemet, hvem skal gjøre hva, med en dato for gjennomføring,  og hvilke konsekvenser det får, når handlingen ikke er gjort. Hardt og kaldt, men det er sjelden prosjekter på jobb blir tatt kun muntlig.  

Anonymkode: 58ed8...eca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 14.18):

Denne glemsomheten hans, kan faktisk være overlevelsesstrategien,  som gjør at han ikke er misfornøyd med tilstanden.  Hvis han nullstiller fra dag til dag, så er antagelig problemene i forholdet ganske små.

Du kan eventuelt prøve en skriftlig tilnærming. Bli enig om hva som er problemet, hvem skal gjøre hva, med en dato for gjennomføring,  og hvilke konsekvenser det får, når handlingen ikke er gjort. Hardt og kaldt, men det er sjelden prosjekter på jobb blir tatt kun muntlig.  

Jeg kan ikke huske sist vi hadde sex, så jeg vil ikke si at problemene i forholdet er ganske små... Jeg vet heller ikke hvordan vi skal bli enige om hva som er problemet, når han ikke en gang husker (anerkjenner?) problemet neste dag. Kan det være at han ikke tar meg på alvor og dermed bagatelliserer det... Konsekvensene blir jo uansett skilsmisse om det ikke går bra med oss. Jeg kommer uansett til å bli hun som dro uten grunn, i så fall

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det ikke fullt så ille som du beskriver, men i samme leia og han ville ikke på samlivskurs eller terapi. Da jeg sa jeg ønsket skilsmisse kom det liksom litt ut av det blå for han. 🙄 Da gjorde han mye for å lytte og endre seg og ville prøve terapi, men det var for sent for min del. I etterkant sier han at det var jeg som ville skilles og hvis jeg forklarer hvorfor så er svaret "sånn husker ikke jeg det" eller "det kjenner jeg meg ikke igjen i". Det gikk utover min mentale helse for å si det slik, men nå noen år etter så er jeg helt avslappet på det. Jeg kjenner sannheten, jeg har fått sagt i fra til han hva jeg mener om det meste og han får nå bare innbille seg det han vil. Jeg blir mer og mer glad for hver uke som går for at jeg tok det valget og gikk den gangen. Det var hardt for ungene og oss voksne i starten, men så utrolig verdt det på sikt. Frihet fra "galskapen". 🎉 😊

Anonymkode: e468a...579

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kan ikke huske sist vi hadde sex, så jeg vil ikke si at problemene i forholdet er ganske små... Jeg vet heller ikke hvordan vi skal bli enige om hva som er problemet, når han ikke en gang husker (anerkjenner?) problemet neste dag. Kan det være at han ikke tar meg på alvor og dermed bagatelliserer det... Konsekvensene blir jo uansett skilsmisse om det ikke går bra med oss. Jeg kommer uansett til å bli hun som dro uten grunn, i så fall

Du trenger ingen grunn, og du vet jo sannheten. Barna kommer til å få høre begges versjon av det til slutt. Time hos fvk eller terapeut, bestiller du på egenhånd. Bare opplys om tid og sted, så får han velge om han møter opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Når han ikke viser hverken vilje eller evne til å anerkjenne dine synspunkter, er det skjønne spilte krefter å diskutere med ham. Så da kan du like godt bytte til et "teflon-argument" som 'dere er vokst fra hverandre'. (Altså som det du forteller hvis noen spør hvorfor det ble skilsmisse). Fordi det kan man ikke angripe på samme måte som (ex) 'Han overkjørte meg, lyttet aldri, og ga blaffen i mine følelser'. Tenk på hvordan det høres ut hvis han skylder på deg etterpå, 'Hun påsto var vokst fra hverandre, men jeg er virkelig uenig!" 

Anonymkode: 1f4fa...8eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kaster bort tid på noe som ikke går an å forandre på. Enten må du godta han, eller skillsmisse.

Anonymkode: 2cd36...2ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...