AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Jeg har noen krystallglass hjemme som er umerket, har sikkert vært noen klistremerker på de… jeg har googlet i evigheter men jeg har ikke funnet noen som ser like ut.. noen som har peiling? Anonymkode: d916c...5a7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 Nachtmann glass, kanskje? De har sånne knotter på seg. Anonymkode: cfb53...afd
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nachtmann glass, kanskje? De har sånne knotter på seg. Anonymkode: cfb53...afd Ja det er en mulighet, men kan heller ikke finne like på Google 😅 Anonymkode: d916c...5a7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #4 Skrevet 9. april 2022 Er det RCR Oasis glass? Mamma hadde disse før vet jeg. Anonymkode: e5654...12f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 Ser nå at de ikke har samme runde kulen på settet som dine. Lungby Melodia ligner også, men der svinger glasset ut på toppen. Anonymkode: e5654...12f
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #6 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser nå at de ikke har samme runde kulen på settet som dine. Lungby Melodia ligner også, men der svinger glasset ut på toppen. Anonymkode: e5654...12f Jeg aner ikke, synes de ligner på mange typer men klarer ikke finne noen som er eksakt like.. eneste grunn til at jeg lurer er fordi jeg tenker å selge de og lurer på om de er verdt noe😅 Anonymkode: d916c...5a7
Gjest Adobyen Skrevet 9. april 2022 #7 Skrevet 9. april 2022 Ligner litt, men ikke helt https://www.lagerhaus.no/kjokken-servering/glass-porselen/glas/vinglas-melodia-27-cl
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #8 Skrevet 9. april 2022 Adobyen skrev (40 minutter siden): Ligner litt, men ikke helt https://www.lagerhaus.no/kjokken-servering/glass-porselen/glas/vinglas-melodia-27-cl Ja de ligner jo veldig utenom at de svinger mer ut Anonymkode: d916c...5a7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #9 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg aner ikke, synes de ligner på mange typer men klarer ikke finne noen som er eksakt like.. eneste grunn til at jeg lurer er fordi jeg tenker å selge de og lurer på om de er verdt noe😅 Anonymkode: d916c...5a7 Lungby er Dansk design og RCR er Italiensk, men de lager nesten eksakt samme glass med noen av de samme navnene. Lungby startet opp i 1936 og RCR i 1967. Glassene dine vil jeg nok gjette er en eldre versjon av Lungby sine. Tror ikke de er verdt så mye (uten å vite 100%), sett de ganske ofte opp igjennom hos familie og slekt. Så de er ikke sjelden i hvertfall. Anonymkode: e5654...12f 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #11 Skrevet 10. april 2022 Jeg har noen slike glass og de er fra Firkløveren. Anonymkode: 04684...4ce 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #12 Skrevet 10. april 2022 mereo skrev (46 minutter siden): Hadeland? Finn eller Marie? Absolutt ikke. AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg har noen slike glass og de er fra Firkløveren. Anonymkode: 04684...4ce Jeg finner ingen på nettsiden deres nå som likner. Anonymkode: 270ab...910
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #13 Skrevet 10. april 2022 Trådstarter her. Jeg tror ikke det er Hadeland for jeg har sjekket mye rundt de glassene, men jeg lurer på om det kan være Deauville, J.P Durand? hva tenker dere? For de er helt like som på dette bildet som jeg fant fra Google: Anonymkode: d916c...5a7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #14 Skrevet 10. april 2022 mereo skrev (1 time siden): Hadeland? Finn eller Marie? Nei. Da er alltid logoen til Hadeland Glassverk frest inn i glassene. Stetten er helt ulik også. Anonymkode: 9dc37...77b 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #15 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Trådstarter her. Jeg tror ikke det er Hadeland for jeg har sjekket mye rundt de glassene, men jeg lurer på om det kan være Deauville, J.P Durand? hva tenker dere? For de er helt like som på dette bildet som jeg fant fra Google: Anonymkode: d916c...5a7 Der tror jeg du har dem! Jeg fant i alle fall ingen synlige forskjeller. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei. Da er alltid logoen til Hadeland Glassverk frest inn i glassene. Stetten er helt ulik også. Anonymkode: 9dc37...77b Det eneste de hadde felles var vel egentlig at mønsteret hadde en viss overfladisk likhet. Jeg synes ikke selve glasset, stetten, fasongen m.m. liknet så mye. Glassene fra Hadeland er vel også i en litt annen pris- og kvalitetsklasse. Jeg mener absolutt ikke at TS sine er "dårlige" på noe vis, men Hadeland sine er munnblåst og håndslipt, og dermed et hakk eller to over selv de fineste glass i maskinlaget krystall, som disse ser ut til å være. Anonymkode: 270ab...910
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå