Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som ikke vil betale for å reservere seter må jo selv ta konsekvensen av det. Hadde takket nei.

Jeg reserverer aldri, men har ingen problemer med utfallet av det. Normalt fikser jo det seg lett ved å sjekke inn når innsjekking åpner.

• Liker 45
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har betalt reservasjon. De valgte å ikke gjøre det og sjanser at noen andre som har betalt bare gir dem sin plass. Det er ikke greit. Du kan 1) si nei. 2) si ja, mot at de betaler det du har betalt pluss en kompensasjon. 600 kr bør være riktig sum

Anonymkode: dd61b...89d

• Liker 20
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg forventer ikke at folk flytter seg på flight der man får tilbud om å booke seter når man kjøper billetter. Når jeg reiser med barn så kjøper jeg alltid plasser.

Men på Widerøe der man ikke får bestille seter så anser jeg det som normal folkeskikk å la folk som reiser sammen få sitte sammen. Hvis ikke så får de ta seg av underholdningen av mine barn mens jeg får noen timer fri 🤣

• Liker 32
Skrevet

Nei. Du skal absolutt ikke flytte deg uansett hva andre måtte mene. Spesielt når du har betalt for seteplassering og i tillegg sliter med flyskrekk.

Hilsen en som har barn og har null respekt for folk som skal tvinge seg sammen på andres bekostning.

• Liker 28
Skrevet

Selvsagt skal du ikke flytte deg. Familier som ønsker å sitte sammen, kan betale for det. På samme måte som du har betalt ekstra for å sitte der du ønsker.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg har betalt for å få en spesiell plass så flytter jeg meg ikke, må i så fall få tilbake pengene mine med en gang og den andre plassen må være minst like bra.

Flyttet meg en gang for mange år siden, da var det en småbarnsmor som ønsket at sønnen skulle få sitte ved vinduet så han kunne se ut. Jeg ble sittende ytterst, problemet var at denne ungen satt å tømte ned brus og vann i ett sett så han måtte på do hele tiden og moren var av den typen som ikke skjønte at det var plagsomt å måtte flytte på seg hele tiden.

Endte med at jeg flyttet meg innerst igjen når de begge flyttet på seg, ble jo sutring fra gullungen men det ble mor sitt problem.

Tror det er mange som rett og slett ikke gidder å betale for å få sitte sammen så de gambler heller på at noen andre skal ta hensyn og flytte seg, blir litt som barnevognmafiaen der det forventes at hele verden skal innrette etter dem fordi de har prestert å klemme ut en unge.   

Anonymkode: 52908...776

• Liker 27
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tre av de sju siste gangene jeg har flydd, har jeg blitt spurt om å flytte meg for å la foreldre og barn sitte sammen. To ganger har jeg gjort det, men jeg føler at det har gått vel langt. Jeg har mild flyskrekk og føler at jeg må sitte ved et vindu, helst så langt fremme i flyet som mulig, og betaler ekstra for det.

Da jeg ble bedt om det på nytt igår spurte jeg om de kunne spørre noen andre. Det eneste som var tilgjengelig var et midtsete bak i flyet. Ingen andre ville flytte seg heller, forståelig nok.

Jeg tenker at disse foreldrene kan vel reservere seter og planlegge reisen sin som alle oss andre? Å måtte flytte seg ca annenhver gang man reiser synes jeg er litt drøyt.

Anonymkode: ceec1...61c

Var dette SAS? Vet flere som har bestilt billetter for 2 voksne og 2 barn og fikk 4 plasser fra hverandre. Barn på 3-5 år kan ikke sitte alene 

Anonymkode: eec43...b55

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg bestiller og betaler for en bestemt plass. Så hvis noen skal bytte med meg må de tilby en BEDRE plass enn den jeg har. Men det er bare å spørre, sannsynligheten for at jeg svarer ja er nærmest lik null.

Er man avhengig av å sitte samlet som familie på flyet ja da gjør man som jeg og betaler for bestemt seteplass. 

Og du TS bør begynne å si nei.

AnonymBruker
Skrevet

Det får være grenser til tilpasning. Selvsagt skal du ikke flytte deg. 

Vi har barn og betaler alltid for reservasjon for å sikre plass. 

Anonymkode: fc35f...c10

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Sier bare at jeg har betalt for sete, og spør hvorfor de ikke har gjort det samme om det er så viktig å sitte sammen. 

Frekkeste jeg opplevde var da flyvertinnen spurte meg om jeg (som hadde betalt for å sitte på første rad) kunne flytte meg bak i flyet, da en mann på 2m hadde spurt... Hun kunne selvfølgelig komme bak med mat og vin. Svaret var fortsatt: nei. 

Anonymkode: 9925b...2a3

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Folk får reservere plass om det er viktig å sitte sammen. 

Anonymkode: a91b8...26c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Var dette SAS? Vet flere som har bestilt billetter for 2 voksne og 2 barn og fikk 4 plasser fra hverandre. Barn på 3-5 år kan ikke sitte alene 

Tydeligvis mener foreldrene de kan det, siden de ikke reserverer seter sammen.

Anonymkode: 0f392...5be

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg flyr med barnet mitt på 4, forventer jeg at flyselskapet gir oss seter sammen uten at jeg skal betale ekstra for det. 

Noe annet om barnet var 10, eller om vi var en hel familie etc. men et barn under 6-7, må få ha en forelder ved siden av seg. Og dette bør flyselskapet fikse ved innsjekk. 

Anonymkode: ddbfc...1d4

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg betaler som regel ekstra pga benplass så jeg sier konsekvent nei,og sier at dessverre jeg har betalt for å sitte her pga lange bein. En gang har jeg og venninna mi flyttet oss når vi var på tur og det var for ei dame med en psykisk utviklingshemmed sønn som laget så mye styr og mas, fordi de ikke kunne sitte på hver sin rad (de satt ytterst bak hverandre), i sånne tilfeller mener jeg at man bør bestille sete på forhånd for at de skal være sikre på å sitte sammen. 

Anonymkode: eef0f...164

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, flytter meg ikke når jeg har reservert og betalt for plass, skulle bare mangle. Da har de andre også hatt muligheten til det. Mange gambler nok bare på at andre ikke tør å si nei, dermed er de pengene spart. Enslige reisende er spesielt utsatt for fenomenet, som nettopp er grunnen til at vi pleier reservere. Men det er ikke en gang alle som spør, opplever også at det allerede sitter folk godt plantet i setet mitt når jeg kommer. Også på tog, når jeg alltid bestiller sete i reiseretningen, og andre med dårligere plass allerede har satt seg der og gjerne sovnet i mellomtiden. Også opplevd på konsert, at noen sitter i setet mitt på første rad og peker blidt langt bakover i salen og sier at jeg kan heller sitte der så de får sitte sammen. I det tilfellet jentegjeng, så ikke noe snakk om barn som ikke kunne sitte alene heller. Folk eier ikke skam.

Anonymkode: 887d3...53b

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Nei, flytter meg ikke når jeg har reservert og betalt for plass, skulle bare mangle. Da har de andre også hatt muligheten til det. Mange gambler nok bare på at andre ikke tør å si nei, dermed er de pengene spart. Enslige reisende er spesielt utsatt for fenomenet, som nettopp er grunnen til at vi pleier reservere. Men det er ikke en gang alle som spør, opplever også at det allerede sitter folk godt plantet i setet mitt når jeg kommer. Også på tog, når jeg alltid bestiller sete i reiseretningen, og andre med dårligere plass allerede har satt seg der og gjerne sovnet i mellomtiden. Også opplevd på konsert, at noen sitter i setet mitt på første rad og peker blidt langt bakover i salen og sier at jeg kan heller sitte der så de får sitte sammen. I det tilfellet jentegjeng, så ikke noe snakk om barn som ikke kunne sitte alene heller. Folk eier ikke skam.

Anonymkode: 887d3...53b

Det stemmer. På flyet, på konserten, også på restaurant. Man må liksom forvente en dårligere behandling bare fordi man kom alene 

Anonymkode: 6fb48...0fe

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Da må de jo betale for setereservasjon, da. Vurderer foreldre det slik at barn ikke kan sitte alene må man betale for å slippe. Så enkelt. Vil de ikke betale? Ok. Da får de enten ta annen transport eller la være å reise. Det er ikke sas sitt ansvar å vurdere slikt, og ikke andre passasjerers ansvar at barnas mor og far ikke gidder betale.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når jeg flyr med barnet mitt på 4, forventer jeg at flyselskapet gir oss seter sammen uten at jeg skal betale ekstra for det. 

Noe annet om barnet var 10, eller om vi var en hel familie etc. men et barn under 6-7, må få ha en forelder ved siden av seg. Og dette bør flyselskapet fikse ved innsjekk. 

Anonymkode: ddbfc...1d4

Ja, da får du ringe kundeservice og si det, da. Hjelper ikke klage til de andre betalende kundene. Det forstår jo du også. 
Og hva tenker du gjøre om de trekker på skuldrene og sier «nah»? Nekte å boarde?

Anonymkode: fa15a...723

• Liker 30
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...