Blomsterpotta Skrevet 9. april 2022 #1 Skrevet 9. april 2022 Sitter og ser på den akkurat nå og synes Støre virker aggressiv/irritert på spørsmålene han får. Jeg har lagt merke til det ved flere anledninger når han blir intervjuet. Enten får han være høflig eller gå av. Har andre merket noe til denne aggressive/irriterte fremtoningen hans? Forøvrig synes jeg Vedum også kan virke irritert ved enkelte spørsmål. Jeg synes ikke hverken Støre eller Vedum egner seg i politikken. 7
17.11 Skrevet 9. april 2022 #2 Skrevet 9. april 2022 (endret) Støre har like mye sjarm som en gråstein syns jeg. Møtte han en gang da jeg var student, han kom bortom lesesalen der vi satt og jobbet for å si et eller annet svada om fremtidens kloke hodet eller noe sånt. Utstrålingen hans var kald, for å si det mildt. Endret 9. april 2022 av 17.11 3
Fredelig Skrevet 9. april 2022 #3 Skrevet 9. april 2022 Du kan så si... Men jeg har en viss forståelse for at han er irritert. Først måtte AP's kronprinsesse gå av som følge av dårlig skattemoral (mest opptatt av å graske til seg mest mulig penger). Av samme grunn måtte AP' s stortingspresident gå av. Kort tid etter må selveste forsvarsministeren gå av som følge av manglende seksualmoral (i likhet med Giske mest opptatt av å egle inn på unge jenter). 4
Blomsterpotta Skrevet 9. april 2022 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2022 Fredelig skrev (39 minutter siden): Du kan så si... Men jeg har en viss forståelse for at han er irritert. Først måtte AP's kronprinsesse gå av som følge av dårlig skattemoral (mest opptatt av å graske til seg mest mulig penger). Av samme grunn måtte AP' s stortingspresident gå av. Kort tid etter må selveste forsvarsministeren gå av som følge av manglende seksualmoral (i likhet med Giske mest opptatt av å egle inn på unge jenter). Han må jo kunne behandle andre folk på en høflig måte uansett hvor bedritne folk han har under seg. Jeg liker han virkelig ikke. 6
Ctrl Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 (endret) Blomsterpotta skrev (1 time siden): Sitter og ser på den akkurat nå og synes Støre virker aggressiv/irritert på spørsmålene han får. Jeg har lagt merke til det ved flere anledninger når han blir intervjuet. Enten får han være høflig eller gå av. Har andre merket noe til denne aggressive/irriterte fremtoningen hans? Forøvrig synes jeg Vedum også kan virke irritert ved enkelte spørsmål. Jeg synes ikke hverken Støre eller Vedum egner seg i politikken. Ja, dette har jeg lagt merke til flere ganger, og i dag var ingen unntak. Han har det med å avbryte den som stiller spørsmålet midt i spørsmålet med en "eksplosjon" av passiv aggressivitet. Fremtoningen virker arrogant, maktsyk og lite jordnær. Føler at han mener han er bedre enn alle rundt han. "Vanlige folk". Vel, han er iallefall ikke riktig mann for å jobbe på vegne av "vanlige folk". Han aner ikke hva det vil si å være vanlig folk i dag. Vedum har sine gode sider, men synes ikke han klarer å beherske seg godt nok mellom humor og alvor, og virker å ikke ha riktig egnethet for å stå i vanskelige situasjoner. Det skorter på troverdighet. Man kan ikke stole på noen av dem. De bedriver et tydelig spill for galleriet. Jeg er faktisk bekymret for hva dem kommer til å finne på iløpet av deres regjeringstid. Endret 9. april 2022 av Ctrl 5
Blomsterpotta Skrevet 9. april 2022 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2022 Ctrl skrev (1 time siden): Ja, dette har jeg lagt merke til flere ganger, og i dag var ingen unntak. Han har det med å avbryte den som stiller spørsmålet midt i spørsmålet med en "eksplosjon" av passiv aggressivitet. Fremtoningen virker arrogant, maktsyk og lite jordnær. Føler at han mener han er bedre enn alle rundt han. "Vanlige folk". Vel, han er iallefall ikke riktig mann for å jobbe på vegne av "vanlige folk". Han aner ikke hva det vil si å være vanlig folk i dag. Vedum har sine gode sider, men synes ikke han klarer å beherske seg godt nok mellom humor og alvor, og virker å ikke ha riktig egnethet for å stå i vanskelige situasjoner. Det skorter på troverdighet. Man kan ikke stole på noen av dem. De bedriver et tydelig spill for galleriet. Jeg er faktisk bekymret for hva dem kommer til å finne på iløpet av deres regjeringstid. Ja, troverdigheten er totalt fraværende for både Støre og Vedum. Vedum virker falsk tvers igjennom. Jeg er helt enig i alt du skriver og tenker med gru på hva disse kan finne på de neste 3.5 årene. Jeg skulle ønske de som regjerte visste hva det vil si å være vanlig mann i gata. Støre sitter med millioner på bok og merker vel ikke hverken drivstoffprisene eller strømavgifter + alt det andre som blir dyrere og dyrere. Vedum tjener godt nok til at dette ikke plager han heller. 3
lin Skrevet 9. april 2022 #7 Skrevet 9. april 2022 Jeg oppfatter det anderledes, og fikk faktisk mer respekt for Støre etter pressekonferansen. Synes han var klar og tydelig for en gang skyld. Det har vært mange statsråder som har måttet gå de siste årene.. Og flere ganger synes jeg statsministeren har glattet litt vel over. Det gjorde ikke Støre idag. Forstår god han er irritert, og helt sikkert skuffet. Som han sa (om igjen og om igjen) så forventes det at slike ting blir tatt opp før en tiltrår som statsråd, og mtp alt med meetoo de siste årene er det rart at det ikke ble gjort. Både av partiledelsen og ikke minst personen selv. Vedum derimot…. 2
Visma12 Skrevet 10. april 2022 #8 Skrevet 10. april 2022 Enig. Støre fremstår ofte passiv aggressiv. Skinner igjennom at han blir irritert av tabloide spørsmål. Langt i fra folkets mann, men sånn blir det når du bor på Oslos dyreste adresse og har arvet 100 millioner. Han hadde passet bedre som skrivebordsbyråkrat enn politiker. 1
MorTil2 Skrevet 10. april 2022 #9 Skrevet 10. april 2022 (endret) lin skrev (23 timer siden): Jeg oppfatter det anderledes, og fikk faktisk mer respekt for Støre etter pressekonferansen. Synes han var klar og tydelig for en gang skyld. Det har vært mange statsråder som har måttet gå de siste årene.. Og flere ganger synes jeg statsministeren har glattet litt vel over. Det gjorde ikke Støre idag. Forstår god han er irritert, og helt sikkert skuffet. Som han sa (om igjen og om igjen) så forventes det at slike ting blir tatt opp før en tiltrår som statsråd, og mtp alt med meetoo de siste årene er det rart at det ikke ble gjort. Både av partiledelsen og ikke minst personen selv. Vedum derimot…. På den annen side så satt det ganske langt inne for han å innrømme at Hadia Tajik burde trekke seg. Han hadde tillit til henne til tross for hennes "feilgrep" 15 år tidligere. Sett i forhold til relasjonen mellom de, den rollen hun hadde i AP og dermed den avhengigheten han hadde av hennes troverdighet og ærlighet, burde det ha skuffet og opprørt han nesten mer. Vedum - han må være enda en løs kanon for Støre. Han lover ting i nord og sør, og ofte virker han til å gjøre det på eget initiativ. Han egner seg nok mer i opposisjon, der man kan lire av seg "slik burde det gjøres" meninger, enn i posisjon, der ansvaret er en realitet. Han hadde for øvrig, i NRK Debatt helt nylig, full tillit til Enoksen og mente han var rett person på rett sted. Og så er det Støre som må ta støyten for SP sine dårlige undersøkelser og valg. Men alt i alt, så er det forståelig at Støre nå virker irritert, trett og sliten (han ser ganske tynn og grå ut for tiden). Hans etterlengtede rolle som statsminister er nok neppe blitt slik han hadde sett for seg. Det har både interne og eksterne kriser og uroligheter satt en effektiv stopper for. Endret 10. april 2022 av MorTil2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå