Gå til innhold

Bli sammen med en som har fertilitetsproblemer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå sammen med en flott mann. Jeg ble gravid med min eks samboer ganske fort og har ikke problemer med fertiliteten min, men han jeg er sammen med hadde problemer med å få eks kona si gravid. De gikk gjennom behandling og ble gravide. Hun var i 40 årene og han 30 år. 
Vi satt å snakket sammen om muligheten om å stifte familie etterhvert. Han åpnet seg opp om hans problemer og sa at sjansen om å gi meg barn var lave. Han ville ikke skuffe meg. 
Jeg sa til han at uansett hvordan vi skaper vår familie så bryr jeg meg ikke. Sa til han at jeg ikke har problemer med å kanskje måtte få litt hjelp og går ikke det så kunne vi få en sæddonor eller adoptere. 
Han ønsker seg sårt flere barn. Han har et barn nå og mistet et. Så satt litt dype sår i han tror jeg. Jeg ser han er en veldig god pappa og han ønsker seg en stor familie. 
Jeg er i begynnelsen av 30 årene, er frisk og har ikke problemer med å bli gravid. Jeg mener han tar sorgene på forskudd. Prøvde å forsikre han om at disse problemene tar vi når vi møter de. Uansett har vi 2 flotte barn som vi elsker. Om vi ikke får barn sammen så har vi allerede en fin liten familie. Sa til han at jeg er ung og det var ikke eks kona di. Det kan være en veldig stor faktor. 

Han ønsket ikke å adoptere eller få sæddonor. Skulle han ha flere barn så var det egne biologiske barn sa han. 

Jeg merker det er et veldig sår tema for han. For jeg snakket om barn og hvor mye jeg koset meg som gravid. Jeg har nok truffet et sårt punkt til han. 

Noen som har erfaringer ? 

Anonymkode: 70ec0...244

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er helt klart et dilemma å ønske seg stor biologisk familie, men ha dårlig sædkvalitet. 

Er han villig til micro needling eller ivf? Hvis han har så lav sædkvalitet, blir dere kanskje ikke gravid sammen med hans sæd uten klinikk. 

Anonymkode: d6c49...bbf

AnonymBruker
Skrevet

Det største problemet her er jo hans unaturlige fokus på at barn er gener. Ens egne barn er de barna en velger seg her i livet. Tanken på at barn er en liten pakke gener som MÅ stamme fra en selv for å ha noen reell verdi synes jeg, personlig, er forkastelig. Så jeg ville droppet han på grunn av det tankegodset. 

Om noen kan eller ikke kan få genetiske barn er meg irrelevant. Verdien til et menneske ligger i dets tanker, handlinger og verdier, ikke i dets reproduktive evne. Vi starter og blir i et forhold fordi å tilbringe tid med vedkommende gir livet vårt merverdi, ikke fordi man ønsker å formere seg. Vi er mennesker, ikke enkle dyr.

Anonymkode: 8ff06...283

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Er helt klart et dilemma å ønske seg stor biologisk familie, men ha dårlig sædkvalitet. 

Er han villig til micro needling eller ivf? Hvis han har så lav sædkvalitet, blir dere kanskje ikke gravid sammen med hans sæd uten klinikk. 

For min del så spiller det ingen rolle om barnet er adoptert eller mitt biologisk. Elsker hans datter som hun er min egen. 

Jeg la diskusjonen død. Jeg er fornøyd med slik ting er nå. Flere barn er bare en bonus ❤️ Jeg tenker at vi bare prøver og går det ikke så får vi hjelp 😊 

men merket jeg reagerte veldig på når han sa han ikke ønsket andre barn enn sine egne biologiske. Han behandler min sønn som sin egen, så jeg ser ikke helt problemet. Familie er mye mer enn blod 🤷‍♀️ 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Han er villig til å gjøre det som må til. Når ønsket hans er å få egne biologiske barn. Jeg er litt redd for at det blir en stor bør for meg også, men det er noe jeg er forberedt på ❤️

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...