Gå til innhold

Skattefritt salg av bolig som har vært utleid.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har problemer med å få solgt min leilighet i Bergen fordi det er blitt oppdaget et forhold som bør være på fikset før jeg kan få en god marketdspris for den. Arbeid med dette er igangsatt, men usikkert hvor lang tid det vil ta. Jeg skal flytte og begynne i ny jobb i Oslo fom Juni, og den opprinnelige planen var å ha få den solgt før den tid, ser nå at dette ikke blir realistisk og vil derfor leie ut i Bergen for å få inntekter på den mens jeg venter på at det tekniske er i orden. 

problemet: jeg oppfyller såvidt kravet til botid for å få et skattefritt salg, men dersom salgsprosessen drar ut, fx utover høsten og jeg melder flytting til Oslo er jeg usikker, spesielt mtp hvis leietakere melder flytting til min adresse i Bergen. Vil Skatteetaten da se at andre leier hos meg i Bergen, hvis jeg samtidig er folkeregistrert i Bergen utover høsten? Eller vil dem ikke bry seg så lenge de får skattekronene fra leieinntektene.

Anonymkode: 5ab78...3bb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Regelen er botid på minst 12 mnd av de siste 24 mnd. Eller så kan du også søke skatteetaten om skattefritt salg grunnet brukshindring. 

Anonymkode: 1cc80...4c8

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke nettopp hatt en tråd til om eksakt det samme? Hvorfor starter du en ny?

Anonymkode: 01de5...c2f

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: 01de5...c2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...