Gjest StoreSky Skrevet 2. november 2005 #1 Skrevet 2. november 2005 Har noen klær som lukter "jord" selv etter vask! Og nei; det har ikke ligget lenge, har også vasket klærne på høyere grad inni mellom. Endel av problemet ble borte da jeg begynte å bruke skyllemiddel, men noe lukter enda. Spesielt frottèhåndklær og en pikè-skjorte. (fikk vite at billig vaskemiddel kunne være årsaken, så skyllemiddel ble anbefalt) Har satt på vaskemaskinen på 90grader for "å rense opp", har dessuten en gang hatt i eddik for å rense innvendig. Det er da altså ikke alt som lukter, kun noen få plagg. Hadde det vært bare håndklærne så kunne jeg kanskje trodd det var fordi det er gammelt..??
Gjest Violetta Skrevet 2. november 2005 #2 Skrevet 2. november 2005 Har du tømt lofilteret (om vaskemaskinen har det da), kanskje noe ligger der og avgir lukt?
Gjest vimse Skrevet 2. november 2005 #3 Skrevet 2. november 2005 Har du prøvd å rense silen i maskinen din? Der kan det ligge mye gørr, som kan stinke litt. Er det flekker på tøyet ditt da? Kan jo være det ligger noe i trommelen(på utsiden av den), det kan du høre når du snurrer den rundt, om det kan ligge noe der. Hvis ikke så spørs det om ikke du må ha en reparatør... Hvis ikke du har en handyman som kan se på det da
Gjest StoreSky Skrevet 2. november 2005 #4 Skrevet 2. november 2005 Det er ikke flekker på pikè skjorten, men er litt på det ene håndkleet, men det er gammelt da.. Skal sjekke filter, og høre etter ulylyder! (har tyverr ingen handyman, ikke er jeg handy myself!) Lofilter er ikke på min vaskemaskin.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2005 #5 Skrevet 3. november 2005 Og så må du ikke ha for mye klær i vaskemaskinen, hvis du stapper maskinen helt full så blir ikke klærne vasket godt nok og heller ikke skylt godt nok. Da hender det at det ikke lukter like godt av klærne når du tar de ut etter vaskingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå