Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i uke 38, og hode ligger ned men er ikke festet. Det bekymrer meg så veldig av en eller annen grunn! I tillegg har jeg ikke sett noe til slimproppen, tegningsblødningen eller andre typiske tegn som kommer en stund før fødselen så begynner å bli motløs for at dette barnet kommer til termin. Føler alle på termingruppe enten allerede har født eller så har de barn «godt nede i bekkenet» med «hode festet for lenge siden», «sett til deler av slimproppen» osv. Også sitter jeg her uten noe som helst tegn på at babyen har noen som helst planer om å komme ut snart :’(

Er så redd jeg kommer til å gå over tiden eller i verste fall at fødselen ikke går av seg selv naturlig. 

noen som har hatt det likt som meg? 

Anonymkode: deae8...657

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du redd for å gå over tiden? 

Jeg gikk 10 dager over med førstemann, ble satt i gang. Selv da var ikke hodet festa så godt. Gikk helt fint.

Hadde ingen tegn på fødsel andre gang heller, men den ungen kom i uke 39. Hodet festa seg omtrent dagen før, merka ikke noe til det. 

Har aldri sett hverken slimproppen eller tegningsblødning. Ungene kommer ut, det går fint. 😊

Anonymkode: cc64e...150

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det vanligste er tross alt å føde rundt termin, ikke flere uker før. Hos noen går slimproppen lenge før fødsel (og da danner det seg bare en ny, den kan gå flere ganger), men det vanligste er også at den går en dag eller to før fødsel. Her tror jeg at du må slappe av og slutte å sammenligne deg med andre. Babyen kommer når den er klar. 

Anonymkode: d4118...125

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er i uke 38, og hode ligger ned men er ikke festet. Det bekymrer meg så veldig av en eller annen grunn! I tillegg har jeg ikke sett noe til slimproppen, tegningsblødningen eller andre typiske tegn som kommer en stund før fødselen så begynner å bli motløs for at dette barnet kommer til termin. Føler alle på termingruppe enten allerede har født eller så har de barn «godt nede i bekkenet» med «hode festet for lenge siden», «sett til deler av slimproppen» osv. Også sitter jeg her uten noe som helst tegn på at babyen har noen som helst planer om å komme ut snart :’(

Er så redd jeg kommer til å gå over tiden eller i verste fall at fødselen ikke går av seg selv naturlig. 

Hos noen fester ikke hodet seg før fødselen er i gang. Slimpropp og tegningsblødning er startskuddet for fødselen og skjer også når fødselen starter, ikke flere uker før.

Som du sikkert har hørt tusen ganger før, så er det beste for barnet å få ligge til termin. 

Hvis du har mange plager, er veldig sliten og motløs kan du be om stripping hos jordmor ved neste besøk. Det satte i gang to av mine fødsler.

Anonymkode: 271f8...b95

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen tegn til fødsel i det hele tatt med noen av mine. Med første barnet spøkte jeg da jeg la meg om kvelden med at nå kan jo fødsel starte når som helst. En halvtime etterpå gikk vannet. Med andremann snakket jeg med min mor på telefonen, hun lurte på om noe var på gang og jeg forsikret henne om at ungen sikkert ikke kom før om et par uker minst. Fødsel startet noen timer senere. 

Anonymkode: 9b4da...29b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde det likedan, og plutselig gikk vannet, to uker før termin. Ingen tegn i forkant. Fødselen gikk riktignok ad undas (trangt bekken - årsaken til at baby aldri festet seg), men det er veldig sjelden, så ikke noe å bekymre seg om for deg, sånn i utgangspunktet. 

Anonymkode: 80c9e...9ee

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det likens som deg, ts, og ble satt igang og fødte på 42+1. Det var helt jævlig å gå sånn og vente og føle at 'alle andre' hadde masse mondningstegn og fødte på 123.

Sånn i retrospekt skjønner jeg ikke helt hvorfor det opplevdes så tøft, men der og da var det det verste jeg har opplevd. Bare gråt og var sliten og deppa de siste ukene. 

Anonymkode: 4d7a3...66b

Skrevet

Chill litt. Stressa eller tenkte ikke på noe av dette da jeg var gravid. Ungen kom da ut til slutt.

Skrevet

Kjære gravide mamma. Mitt største råd til deg er å ikke forvente eller tro babyen skal komme før termin dato, tiden går da så skrekkelig sakte og man blir så psyka ned når det ikke er tilfelle

«alle» jeg kjente fikk sine litt før eller rundt termin. Jeg trodde da såklart jeg skulle få oppleve det samme. Og forventa modningstegn osv fra 37-38 . Men niks nada null. Ingen modning til termin heller, eller på overtidskontroll. .jeg trodde tegnene skulle komme, men gjorde aldri deg hos meg. 

jeg endte 14 dager over tiden , og da med misslykka igangsettelse og keisersnitt . Ikke fikk jeg baby før termin som jeg håpa, ikke til termin, ikke rett etter, og ikke fikk jeg føde han eller oppleve at noe som helst hendte av seg selv. Null modning, kroppen tok ikke tegninga.  Men han kom trygt til verden til slutt , etter mye slit . Jeg var nedbrutt av alle forventningene som ikke ble noe av.

så plis, stress ned!! Ventetiden blir lang og fallhøyden psykisk stor om du allerede nå ventet på modning . Du kan bli som meg, gå 14 dager over tiden. Bruk tiden på å stresse ned og nyte siste del 

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva i hele verden? Termin er et estimat. Du har hele 4 uker til med normal gang i graviditeten. Stresser du kommer du aldri igang, adrenalin blokkerer oxytocin.

Anonymkode: abab0...03c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Drit i disse termingruppene. Folk mener babyene deres har fått tenner 3 måneder gamle liksom. 

Anonymkode: abab0...03c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde null tegn på at jeg nærmet meg fødsel i uke 38. Har gikk slimproppen to døgn før fødselen, og da startet også tegningsblødningen. Da var jeg 4 dager over termin, så jeg hadde fortsatt ikke ett eneste tegn på termindato. Det er veldig vanlig å gå over tiden som førstegangs, men det er også vanlig at fødselen starter av seg selv noen dager over.

Høres jo ut som om du har lyst til at ungen skal komme så tidlig som mulig. Selv om den ikke er prematur nå, vil det på et generelt grunnlag være bedre for den å bli født nærmere termin enn to uker før.

Anonymkode: 9804c...b0e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen tegn til fødsel med tegningsblødninger, sunket mage, ekstra sliten/ekstra energi eller noe sånt før vannet plutselig gikk dagen før termin. Så ikke stress med det. Plutselig skjer det bare og du er jo fortsatt en tid før termin

Anonymkode: c3b9b...c37

AnonymBruker
Skrevet

Her skjedde ingenting før jeg ble satt igang 10 dager over termin. Husker de dagene var helt grusomme. Så føler med deg. Tungt å gå gravid. 

Denne gangen har jeg null forventninger om at kroppen skal klare å gå i fødsel av seg selv. Regner med jeg blir satt igang denne gangen og.

Anonymkode: 9d9da...530

AnonymBruker
Skrevet

Med forrige festa ikke hodet seg før rett før fødselen (var på kontroll i uke 40 uten at det hadde festa seg), og både slimproppen og vannet gikk en god stund etter fødselen hadde begynt, altså flere timer etter at riene startet. Fødte 6 dg på overtid. Ingenting å bekymre seg for. 

Anonymkode: c24fb...21f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...