Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Pyntet for to uker siden. Elsker påskepynt! 🐣

Anonymkode: efbcb...d86

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om påske og eier ikke noe som helst påsketing.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kanskje jeg skal ta en runde på graviditetsforumet og poengtere i flere tråder at jeg ikke er gravid 😜

Anonymkode: 6bfc1...d6a

Godt svart! 😂 Satt akkurat og tenkte på at jeg kanskje burde formulert spørsmålet litt annerledes! Hadde skjønt om jeg spurte om folk pyntet til påske, men jeg spurte når….

Anonymkode: bdade...a59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pynter til påske? Med gult, gult, gult og kyllinger?

Heldigvis er jeg minimalist...

Anonymkode: eff02...396

Jeg er også minimalist, og elsker å ha en leilighet med bare ting jeg bruker/trenger/liker. Men det går an å lage påskestemning hjemme likevel, og en trenger ikke pynte slik naboen gjør.

Kjøpte påskeegg i ull fra Und og hang de på greiner med gåsunger. Har påskeliljer på hverandaen, en liten, gul blomst i krukke på stuebordet og påskeservietter til kaffebesøk. Å pynte til påske betyr ikke en gul eksplosjon i leiligheten, det betyr bare å pynte til påske. Og det er heller ingen regler for hva en minimalist er.

Anonymkode: a4f61...29c

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive at jeg pyntet i går etter jobb. Fort gjort, og veldig hyggelig! Påskeliljer har jeg hatt noen uker allerede, men de sprang ikke ut før nå nylig. Så flott!

Anonymkode: a4f61...29c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville vanligvis pyntet i kveld eller i morgen, etter at vi ryddet og vasket.

I år vet jeg ikke. Vi er syke, jeg alvorlig, så det blir nok verken ryddet eller vasket hjemme denne helga.

Akkurat nå er rommet mitt dekorert med noen fine gule smittevernfrakker. Når/om de pynter resten av sykehuset vet jeg ikke, for jeg får ikke forlate rommet.

Anonymkode: 71f43...f7c

• Hjerte 6
Skrevet

Hengt opp en kylling ungen tok med seg fra bhg i går, i en plante. Mer blir det ikke. 🙂

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (22 minutter siden):

Hengt opp en kylling ungen tok med seg fra bhg i går, i en plante. Mer blir det ikke. 🙂

Hvorfor ikke litt mer? Bare tenker på påskestemning og tradisjoner for barnets del. Eller kanskje dere ikke feirer påske eller har laget en egen tradisjon for å markere høytiden? Jeg bare lurer nå, interessant å lese om andre tradisjoner i påsken enn det som «vanlig». 😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi har pyntet for noen dager siden. Pynter aldri til påske men siden leiligheten skal ut for salg fikk vi beskjed av megler om at det kunne være fint med påskepynt. 

Anonymkode: a5e91...3d0

Skrevet

Pyntet i går i går kveld, siden påskeferien for barn startet da. Orker ikke pynte for å bare ha det fremme i 4-5 dager heller.

Skrevet

Vi pleier egentlig å gjøre det dagen før siste skoledag før ferien  men har vært litt treige dette året så det blir nok i morgen. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke litt mer? Bare tenker på påskestemning og tradisjoner for barnets del. Eller kanskje dere ikke feirer påske eller har laget en egen tradisjon for å markere høytiden? Jeg bare lurer nå, interessant å lese om andre tradisjoner i påsken enn det som «vanlig». 😊

Ja hadde jo vært koselig med noen kyllinger og egg her og der, men jeg henger etter med en konstant kø av klesvask pga veldig ny baby, så jeg føler det er kaos her med barnets leker i tillegg som flyter og da vil jeg ikke tilføye mer "rot"... er litt unntakstilstand her nå :)

AnonymBruker
Skrevet
mingus skrev (1 time siden):

Ja hadde jo vært koselig med noen kyllinger og egg her og der, men jeg henger etter med en konstant kø av klesvask pga veldig ny baby, så jeg føler det er kaos her med barnets leker i tillegg som flyter og da vil jeg ikke tilføye mer "rot"... er litt unntakstilstand her nå :)

Ser den ja. 😉 Forståelig! Ser ikke på påsken som så veldig viktig å pynte så mye. Noe annet med julen. Da er det en del mer pynt i huset. God påske 🐣🐣

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ser den ja. 😉 Forståelig! Ser ikke på påsken som så veldig viktig å pynte så mye. Noe annet med julen. Da er det en del mer pynt i huset. God påske 🐣🐣

Ja sant ^^ opp 1 desember, ned 1 januar, det er den beste tiden for julepynt her i huset iallfall:D God påskeferie! (men vi får besøk av min venninne og guttungen hennes, og da skal vi iallfall arrangere påskeeggjakt. Så litt blir det :) )

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pynta forrige helg. Jeg syns det er fint at det er litt forskjell på høytid og hverdag. Livet kan være hardt og da trenger vi lyspunkt og noe å feire. Og da syns jeg at gult hører til i påska. Folk jeg kjenner pynter til påske, tydeligvis er ikke folk på KG respresentativt for folk flest. 

Anonymkode: cdb8e...ddf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det går litt i rykk og napp etter hva vi har tid til. Gule lys og påskeris i en vase nå (men ikke hengt opp egg i det ennå). Nå skal vi bort noen dager, når vi kommer tilbake skal jeg kjøpe gule blomster og forhåpentligvis male påskeegg med treåringen. Kanskje får vi til å lage noen påskekyllinger også. Jeg liker at påska er mye friere i formen enn jula -- det gjør ikke så mye om det blir mere eller mindre pynt, det er lite som "må" til. 

Anonymkode: 28bb2...c53

AnonymBruker
Skrevet

Pynter ikke til påske

Anonymkode: 6e4ca...1f3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å gjøre det når skoleferien starter, mest for barnets skyld. (Mesteparten er ting hun har laget.) Men i år er hun på påskeferie med besteforeldrene frem til torsdag, så da pynter jeg til hun kommer hjem. :)

Anonymkode: 42411...358

AnonymBruker
Skrevet

Vi pyntet på lørdag. Vi har alltid et lite påsketre, greiner som står i en stor vase som vi henger egg på. De fleste eggene har barna dekorert og noen er kjøpte. Har også noen duker, påskekyllinger, egg og div pynt. Og så kjøper jeg alltid gule blomster. 
Elsker å pynte både til påske og jul. 

Anonymkode: 0da75...526

AnonymBruker
Skrevet

Pyntet fredag før palmesøndag. Da kom ungene med påskeposene fra barnehagen. Har en gul godteskål, ellers er alt barnas kunstverk😅 De elsker at det står fremme, og det er det viktigste for meg. 

Anonymkode: 59044...876

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...