Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått ansvaret for å lede et viktig prosjekt og er så redd for å rote det til. Føler at alle på jobben tror jeg er flinkere enn jeg er og at jeg ikke kommer til å klare å innfri forventningene og så skjønner alle hvor dum jeg egentlig er😬 Det er ganske slitsomt å gå og stresse over.

Hvordan slutte å gruble sånn på dette? Jeg må jo bare jobbe på og få det til. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til, men det gjør jeg aldri også går det jo stort sett bra likevel.

Anonymkode: 4f98a...269

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Impostor syndrome! Du er ikke alene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hatt d slik selv, endte opp med at jeg sa opp jobben. 

Anonymkode: 360e3...243

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon! Har du noen du kan betro deg til? Jeg har et godt forhold med sjefen (og en sykt god sjef!), så jeg var bare ærlig om det jeg. Og hun svarte at hun selv hadde følt på det samme da hun skulle bli sjef, og at man bare må riste de tankene av seg og stole på seg selv. 

Anonymkode: c7fe4...9a8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fake it until you make it!

Beste rådet. Tror veldig mange (særlig kvinner) har det som deg. 😊

Anonymkode: 8a942...098

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har fått ansvaret for å lede et viktig prosjekt og er så redd for å rote det til. Føler at alle på jobben tror jeg er flinkere enn jeg er og at jeg ikke kommer til å klare å innfri forventningene og så skjønner alle hvor dum jeg egentlig er😬 Det er ganske slitsomt å gå og stresse over.

Hvordan slutte å gruble sånn på dette? Jeg må jo bare jobbe på og få det til. Skjønner ikke hvordan jeg skal få det til, men det gjør jeg aldri også går det jo stort sett bra likevel.

Dette hørtes kjent ut, og er visst også ganske vanlig. Sliter med mye av det samme, sjefen roser meg opp i skyene, og jeg føler det er en illusjon sjefen har skapt. Tenker stadig på at jeg kommer til å bli avslørt/gjennomskuet, og at de da får se hvor lite jeg faktisk kan.

Har dessverre ikke klart å gjøre stort med det, men når jeg ser tilbake så klarer jeg å se at det er bedre enn jeg tenker, og jeg har klart ansvarsoppgavene jeg har fått tidligere rimelig greit. Dette er lett å glemme når tankene flyr, men jeg tror det er lurt at man forsøker å holde fast ved slikt likevel.

Anonymkode: 341b1...ac0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er i akkurat samme situasjon! Har du noen du kan betro deg til? Jeg har et godt forhold med sjefen (og en sykt god sjef!), så jeg var bare ærlig om det jeg. Og hun svarte at hun selv hadde følt på det samme da hun skulle bli sjef, og at man bare må riste de tankene av seg og stole på seg selv. 

Anonymkode: c7fe4...9a8

Ja, er også heldig med en god sjef som har tro på meg og gir meg sånne oppgaver. Så kan si det til han. Samtidig som man gjerne vil vise at man får det til 😅

Fake it until you make it!

Beste rådet. Tror veldig mange (særlig kvinner) har det som deg. 😊

Anonymkode: 8a942...098

Det er nok det. Jeg jobber på en mannsdominert arbeidsplass og kjenner vel litt på at jeg vil vise at jeg kan :)

Dette hørtes kjent ut, og er visst også ganske vanlig. Sliter med mye av det samme, sjefen roser meg opp i skyene, og jeg føler det er en illusjon sjefen har skapt. Tenker stadig på at jeg kommer til å bli avslørt/gjennomskuet, og at de da får se hvor lite jeg faktisk kan.

Har dessverre ikke klart å gjøre stort med det, men når jeg ser tilbake så klarer jeg å se at det er bedre enn jeg tenker, og jeg har klart ansvarsoppgavene jeg har fått tidligere rimelig greit. Dette er lett å glemme når tankene flyr, men jeg tror det er lurt at man forsøker å holde fast ved slikt likevel.

Anonymkode: 341b1...ac0

Ja, det er veldig ubehagelig å gå og føle at man skal mislykkes og at alle vil se det😬 Får gode tilbakemeldinger men tenker ofte det er flaks eller at det er noe hvem som helst hadde fått til. Kanskje jeg må bare tenke mindre og holde meg opptatt 😆

AnonymBruker
Skrevet
Glitnir skrev (12 timer siden):

Impostor syndrome! Du er ikke alene. 

Det var det det het ja! Kjipt problem.

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hatt d slik selv, endte opp med at jeg sa opp jobben. 

Anonymkode: 360e3...243

Uff 😕 Hva driver du med nå da, byttet du beite helt?

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg skal gjøre noe som er vanskelig ser jeg på det som en utfordring, en anledning til mestring. Det er viktig at det ikke er så vanskelig at en ikke har hode over vann, men samtidig vanskelig nok til å utfordre litt. Ikke vær redd for å rådføre deg med andre, tviler på du trenger stå alene med alt. 

Anonymkode: 9f2bc...f01

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...