Gå til innhold

Sapioseksuell - hvordan finne en ny partner?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For meg er innsiden av hodet noe av det mest tiltrekkende på menn. Elsker reflekterte samtaler hvor vi begge utfordrer hverandre og får utvidet horisonten. Rett og slett en å spille intellektuell ball med.

Det finnes jo sikkert mange slike menn der ute, men hvor finner jeg de?
Kjenner til en 3-4 slike menn, hvor av en også er fysisk tiltrekkende. 

Utfordringer for meg er at slik tiltrekning går gjennom vennskap først. Har forsøkt noen Tinder dater men ingen av disse har vekket videre interesse.

Så hvor skal jeg finne aktuelle kandidater? Eget nettverk er åpenbart, men alle av slikt kaliber der er opptatt. Jobb er et annet alternativ, dette kan imidlertid fort bli komplisert og siden jeg er toppleder så er dette ikke en mulighet. 

Så er det da bare å sitte og vente mens en håper på tilfeldighet? Eller?

Anonymkode: c9218...1fa

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke greia med begrepet sapioseksuell. Hvis du også blir tiltrukket av utseende, er du jo bare opptatt av visse indre kvaliteter i tillegg til de ytre, altså som 99 prosent av alle andre på datingmarkedet.

Ingen grunn til å late som du er spesiell eller har spesielle behov. Gå etter høyt utdannede folk på Tinder  så finner du kanskje noen. Smartinger finner du ellers over alt i virkeligheten, så det er bare å komme seg ut og prøve lykken der også.

Anonymkode: 72b16...ba7

• Liker 24
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke tiltrukket av en som bare er kjekk, blir tiltrukket av intellektet først også vokser gjerne utseende på meg etterhvert. Aldri omvendt. Hvis det forklarer saken bedre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare gjør som alle andre som leter etter en partner. Det burde ikke være vanskeligere for deg enn for noen andre.

Anonymkode: 9bbf4...572

• Liker 5
Gjest Geitis
Skrevet

Du finner han ikke om du ikke ser lengre ut i horisonten enn til nesetippen😅 

Hvis du liker politikk, så meld deg inn i ett parti? Du må nesten se hvilke interesser du har fra før og meld deg inn i en lignende interesse organisasjon eller noe slikt? 🤷‍♀️ Tenker det må være ett godt utgangspunkt for å finne en partner med de samme interessene. 

De aller fleste av oss vil ha en partner som vi kan snakke med og har noe til felles med. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Skjønner ikke greia med begrepet sapioseksuell. Hvis du også blir tiltrukket av utseende, er du jo bare opptatt av visse indre kvaliteter i tillegg til de ytre, altså som 99 prosent av alle andre på datingmarkedet.

Ingen grunn til å late som du er spesiell eller har spesielle behov. Gå etter høyt utdannede folk på Tinder  så finner du kanskje noen. Smartinger finner du ellers over alt i virkeligheten, så det er bare å komme seg ut og prøve lykken der også.

Jeg er enig jeg. Dette er litt umodent og snevert egentlig. Å sette slike konkrete og sort/hvitt merkelapper på egen tenning og seksualitet. 

Anonymkode: 25aa4...e08

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir ikke tiltrukket av en som bare er kjekk, blir tiltrukket av intellektet først også vokser gjerne utseende på meg etterhvert. Aldri omvendt. Hvis det forklarer saken bedre. 

Ja, hvorfor mener du det er så spesielt da? Føler ikke de fleste det sånn? Jeg har alltid følt det slik, men jeg blir sjelden tiltrukket av noen generelt, aldri «kjendiser» eller folk på gata som mange synes er kjekke. Har aldri følt meg kåt eller ønsket seksuell kontakt med noen pga hvordan de ser ut, har i lange perioder tenkt at sex er ekkelt til og med. 
Bare nå, med kjæresten, som både er kjekk, morsom, veldig intelligent, interessant synes jeg at sex er deilig, noe jeg vil ha.

Anonymkode: 6c920...56c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ok, uansett er jo utfallet av det mønsteret akkurat det samme som for de fleste andre: Man kan kanskje finne folk rent fysisk attraktive, men dette inntrykket kan forsvinne helt eller delvis med det samme de åpner munnen, og man baserer derfor tiltrekning på både indre og ytre kvaliteter.

Selv om du starter i motsatt ende av enkelte, skjønner jeg ikke hvorfor du trenger en egen merkelapp. Det er i alle fall ingen grunn til at prosessen din skal være spesiell. På Tinder kan du gå etter profiltekst snarere enn bilder. I virkeligheten må du som alle andre bare prate med folk. 

På begge arenaer er nok forutsetningene dine for å finne en partner bedre enn for mange, ettersom du aldri ekskluderer noen umiddelbart på bakgrunn av utseende.

• Liker 3
Skrevet

Jeg foreslår at du begynner å brevskrive med forfattere du liker. Ta 10 av de fremste single non-fiction forfatterne rundt din alder i Norge og skriv et brev til de.  Det leder kanskje ikke til noe direkte, men vil gi trening i kommunisere med intellektuell elite, og komme inn i deres omgangskrets. Over en periode på et par år vil du få anledning til å møte disse på teaterkafeen og lignenden steder og havne i mange dype og interessante situasjoner. Det ene vil ta det andre og om ca 3-5 år kan du rapportere tilbake her om hvordan reisen inn i de intellektuelles jaktmarkeder gikk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er innsiden av hodet noe av det mest tiltrekkende på menn. Elsker reflekterte samtaler hvor vi begge utfordrer hverandre og får utvidet horisonten. Rett og slett en å spille intellektuell ball med.

Utfordringer for meg er at slik tiltrekning går gjennom vennskap først. Har forsøkt noen Tinder dater men ingen av disse har vekket videre interesse.

Så hvor skal jeg finne aktuelle kandidater? Eget nettverk er åpenbart, men alle av slikt kaliber der er opptatt. Jobb er et annet alternativ, dette kan imidlertid fort bli komplisert og siden jeg er toppleder så er dette ikke en mulighet. 

Da må du jo være ganske tidlig på med å tone flagg, snakke om ting som opptar deg, kanskje sende linker til noen artikler som opptar eller irriterer deg, sånn at du kan lodde stemningen, du får jo fort et inntrykk av hvor vedkommende står da.

Er selv sapioseksuell og det er lenge mellom hver gang jeg finner noen jeg klikker med, så statistikk sett, så blir det nok noen bommer før du treffer.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja å sitte å vente er jo en velkjent kvinnetaktikk...😅🙈...

Jeg tror nok at det funker hakket bedre å søke aktivt etter den du vil ha...

Og siden du ( i likhet med de fleste kvinner som søker forhold) ønsker å finne en likesinnet partner på ditt eget nivå....er ikke Tinder en god ide da?..

Ta deg god tid og la mannen få skrive myyye vakkert før du i det hele tatt vurderer å møte ham irl....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener TS, for jeg tenker også på meg selv som sapioseksuell. Og jeg møtte ny partner på datingappen Happn. I starten gikk jeg mest for menn med høyere utdanning (leger, ingeniører, advokater), for det er en verden jeg kjenner, og jeg var gift med en ingeniør før. Det ble mange hyggelige treff, men ikke full klaff fra min side dessverre. Så begynte jeg chatte med en mann som skrev så fint, voksent og reflektert. Noe ved ham traff meg rett i hjertet; det føltes som om vi var på bølgelengde og hadde kjent hverandre alltid. Vi chattet i fire måneder før vi møttes, og etter første møtet var jeg aldri i tvil om at det skulle bli oss. 

Anonymkode: d6f9a...8be

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Rart hvordan "vil ikke date en dumming" liksom har blitt en seksuell legning nå.

Anonymkode: 7bdc5...bb6

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Rart hvordan "vil ikke date en dumming" liksom har blitt en seksuell legning nå.

Anonymkode: 7bdc5...bb6

Ja, dette er bare merkelig… å definere seg selv på en slik måte tror jeg blir mer hemmende enn noe annet når man leter etter en ny partner. Det spørs jo også hva man er på jakt etter. Det finnes mange smarte menn. Men er man på jakt etter en som er genial, helt ekstremt intelligent, da er det ikke så mange å ta av. Er det snakk om det første, tenker jeg det er helt normalt og ikke en «legning». Er man på jakt etter en person som rett og slett har en hjerne som er på et høyere nivå enn andres (ala Stephen Hawking), da er det kanskje noe annet. 

Anonymkode: c54ca...290

AnonymBruker
Skrevet

For det første, å ikke like idioter er ikke en egen legning, det er helt naturlig å ville henge med folk på eget intellektuelt nivå. For det andre, dropp tinder og velg en app/tjeneste som i større grad er tekstbasert. Jeg dater en veldig smart fyr, som også må gå via vennskap, vi fant hverandre på OKCupid, og chattet mer enn jeg pleier å gjøre før vi møttes, og det var full klaff. 

Anonymkode: fcd0b...44b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, dette er bare merkelig… å definere seg selv på en slik måte tror jeg blir mer hemmende enn noe annet når man leter etter en ny partner. Det spørs jo også hva man er på jakt etter. Det finnes mange smarte menn. Men er man på jakt etter en som er genial, helt ekstremt intelligent, da er det ikke så mange å ta av. Er det snakk om det første, tenker jeg det er helt normalt og ikke en «legning». Er man på jakt etter en person som rett og slett har en hjerne som er på et høyere nivå enn andres (ala Stephen Hawking), da er det kanskje noe annet. 

Anonymkode: c54ca...290

Det er neppe det, det handler om.  Det handler vel om om løfte nivået godt over øl, fotball og bil... Når jeg treffer andre menn i sosiale settinger og gang på gang hører samtaler som dreier seg om stereotype manneting, så får jeg også krupp og undrer meg ofte over at disse mennene har kjæreste/samboer eller er gift. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

hvorfor er det liksom en legning å falle for intellekt og personlighet? Er ikke det en helt vanlig og ikke minst positiv ting?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer du er som de fleste andre i verden. Sapio og Demi seksuelle tror de er de mest unike menneskene i verden. 

Anonymkode: f29d0...e2d

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en app som heter Hiki, som er dating for de med Asperger!

Mange smarte menn der😊👍

Anonymkode: 53d7e...8de

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...