Gå til innhold

oppvaskhansker/regnvotter på tur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kunne du dersom du ikke hadde hatt andre muligheter sendt med barnet ditt oppvaskhansker som regnvotter på tur? I all hast fant jeg ikke regnvottene og tenkte at det var bedre å holde seg tørr enn ingenting. Dette ble en stor greie av. 

Anonymkode: 4bd3b...3ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei 😂

I oppvaskhansker blir iallefall jeg skikkelig klam og kald, da er jo det egentlig bedre uten hansker. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Det ville blitt iskaldt. Hadde hellrr sendt med masse ekstra votter som skift 

Anonymkode: 15b9b...1eb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
neon_sun skrev (4 minutter siden):

Nei 😂

I oppvaskhansker blir iallefall jeg skikkelig klam og kald, da er jo det egentlig bedre uten hansker. 

Men det stod på listen at se måtte ha med regnvotter og da tenkte jeg at det var bedre enn ingenting.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvem laget en stor greie?

Anonymkode: 62a93...97b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem laget en stor greie?

Anonymkode: 62a93...97b

.. de la ekstra vekt på at det var gule oppvaskhansker… selvom det ikke var helt ideelt så tåler de jo vann uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det stod på listen at se måtte ha med regnvotter og da tenkte jeg at det var bedre enn ingenting.. 

Men om de virker mot sin hensikt er det vel ikke vits i uansett? Man sender vel ikke barna ut med stråhatt i stedet for lue på vinteren? 

Hvor gammelt er barnet? Regner med hen klarer å gi beskjed om det blir ubehagelig uansett. Selv om jeg har litt vanskeligheter med å tro på dette her 🤷

Skrevet

Nei, det hadde ikke falt meg inn 🤣🤣🤣

Heller flere skiftepar

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
neon_sun skrev (Akkurat nå):

Men om de virker mot sin hensikt er det vel ikke vits i uansett? Man sender vel ikke barna ut med stråhatt i stedet for lue på vinteren? 

Hvor gammelt er barnet? Regner med hen klarer å gi beskjed om det blir ubehagelig uansett. Selv om jeg har litt vanskeligheter med å tro på dette her 🤷

10 år. Hen synes det var topp altså. Litt unikt og et engangstilfelle. 

AnonymBruker
Skrevet

Da melder man andre foreldre og hører om de har ekstra. I verste fall bruker du ull, det blir ikke kaldt, selv om det blir vått. 

Men oppvaskhansker er fullstendig katastrofe. De blir klamme, og iskalde. 

Anonymkode: 2fba0...746

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

10-åringer bruker vel ikke regnvotter?

Anonymkode: f489c...bc3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min 10 åring har ikke en gang regnvotter. De klarer fint å bestemme selv med vanlige hansker. Min velger å gå uten fordi han altid er varm.

I en krise kunne jeg nok gjort det samme. Du var løsningsorientert 👍 Kredd for det 🙂 Ikke hør på hylekoret. 

Anonymkode: a9a53...fbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var plass til ullvanter inni vil det være ganske varmt. Hvis ikke så er det like varmt som en plastpose på henda.

Anonymkode: 01d35...07d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, dette er en morsom tråd. Med hansker under fungerer det sikkert fint nok, men en 10-åring klarer seg kanskje fint uten? Kommer an på hvor «kul» unge du har. Barn er jo nådeløse når det kommer til alt som er rart. Noen kommer garantert til å kommentere det, og da må jo barnet tåle de kommentarene og kunne bite fra seg. Et sårbart barn kan jo fort føle på det å være annerledes. Da jeg var liten syns vi det var flaut å ha matpapir av aluminiumsfolie istedenfor papir fordi kommentarene haglet («har du romfartmatpakke?»). 

Anonymkode: a01d8...0c8

Skrevet

Er regnvotter virkelig en ting? Aldri sett noen gå med det utenom barnehagebarn. 

Hvis man søker på regnvotter kommer det nesten bare regnvåtter for 0-6 år også. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hehe, dette er en morsom tråd. Med hansker under fungerer det sikkert fint nok, men en 10-åring klarer seg kanskje fint uten? Kommer an på hvor «kul» unge du har. Barn er jo nådeløse når det kommer til alt som er rart. Noen kommer garantert til å kommentere det, og da må jo barnet tåle de kommentarene og kunne bite fra seg. Et sårbart barn kan jo fort føle på det å være annerledes. Da jeg var liten syns vi det var flaut å ha matpapir av aluminiumsfolie istedenfor papir fordi kommentarene haglet («har du romfartmatpakke?»). 

Anonymkode: a01d8...0c8

Det var kontaktlærer som mente at de skulle ha klær etter vær, det var meldt regn. Og etter dette ønsker kontaktlærer en samtale, bare pga de gule oppvaskhanskene… hvordan skal jeg møte dette? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det var kontaktlærer som mente at de skulle ha klær etter vær, det var meldt regn. Og etter dette ønsker kontaktlærer en samtale, bare pga de gule oppvaskhanskene… hvordan skal jeg møte dette? 

Men har ikke læreren et liiite snev av humor?? Hadde ledd meg forderva om noen hadde sendt ungen med oppvaskhansker🤣 Jobber i barnehage da. 

Tanken var god, litt søt også🤣

Regnvotter har mine sluttet helt med fra første klasse! Jeg leita etter regnvotter til meg selv, og fann bare 0-6 år. Har funnet nå da, gull når man jobber i barnehage og leker mye med vann og våt sand. 

Møt det med; beklager, men 10-åringer går ikke med regnvotter, så jeg tenkte oppvaskhansker kanskje var bedre enn ingenting🤣

Anonymkode: 53269...c09

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jo bare vært å sende med barnet vanlige hansker/votter, hva skal liksom oppvaskhansker hjelpe for da? Det blir jo iskaldt og ser jo bare helt fjernt ut å sende en unge avgårde med dette. Skjønner ikke helt tankegangen her altså 😅 skjønner godt at lærer stusset, men ikke akkurat nødvendig å kalle inn til samtale.. Med mindre du har valgt å sende ungen i andre merkelige bekledninger tidligere også, så det er summen av ting som lærer reagerer på

Anonymkode: 62820...08b

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke helt om jeg skal tro på dette jeg... Litt rart å sende med oppvaskhansker. Men det høres veldig spesielt ut at læreren ber om en samtale pga dette. 

Har heller ikke så stor tro på at lærere ber tiåringer pakke regnvotter. Har ikke skolebarn ennå, men tror ikke det er vanlig at så store barn bruker regnvotter. Må i så fall væer en spesiell lærer.

Oppvaskhansker må være forferdelig kaldt å ha på ute. Kan sikkert funke greit hvis barnet har fingervotter av ull under, men ellers er det nok mye mye bedre å gå med ullvotter. Og sende med et ekstra par votter som skift. 

Anonymkode: 563a6...76b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det hadde jo bare vært å sende med barnet vanlige hansker/votter, hva skal liksom oppvaskhansker hjelpe for da? Det blir jo iskaldt og ser jo bare helt fjernt ut å sende en unge avgårde med dette. Skjønner ikke helt tankegangen her altså 😅 skjønner godt at lærer stusset, men ikke akkurat nødvendig å kalle inn til samtale.. Med mindre du har valgt å sende ungen i andre merkelige bekledninger tidligere også, så det er summen av ting som lærer reagerer på

Anonymkode: 62820...08b

Ja, da kan jeg forstå det. Hvis barnet tidligere ble sendt av gårde med dusjhette i mangel på sydvest eller noe sånt. 

Anonymkode: 563a6...76b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...