Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å bo i et lite, voksent kvinnekollektiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri orket! 

Anonymkode: e41f1...88a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det hadde vært aktuelt for min del. 

Jeg liker ikke bråk, liker å ha det ryddig og er et rolig menneske. Om jeg absolutt måtte bodd sammen med noen hadde det hvertfall vært viktig med likesinnede mennesker. Jeg hadde nok holdt meg mest på rommet mitt. 

Anonymkode: 17a85...dab

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og vurderer det samme selv (bare ikke i kombinasjon med hytteløsningen, men AirBnb i utlandet). 
Det som er mitt krav er at det betales for felles vaskehjelp og regler for ro om kvelden.

Anonymkode: f005f...f9d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres helt fint ut! Greie, ordnede former. Flere av problemstillingene folk legger frem her, gjelder også om man skal bo sammen med noen overhodet. Disse menneskene bør selvsagt ikke vurdere kollektiv, og har lite i denne tråden å gjøre.

Jeg kunne fint bodd slik. Med to andre godt voksne mennesker tviler jeg på at det blir verken drama eller store problemer rundt hygiene og annet. De fleste jeg kjenner som er såpass voksne evner å tørke bremsespor etter seg, rydde opp og tilpasse seg andre mennesker.

Det er selvsagt litt gi og ta, sånn er det alltid når man skal bo sammen med noen andre, men så lenge alle har den innstillingen så kan det gå riktig så fint.

Anonymkode: 40039...cf8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 7.31):

Ja, det har jeg gjort før, helt uten drama.

Hvis man alltid opplever drama når man omgås kvinner, er det nok formålstjenlig å se på sin egen personlighet og oppførsel først. Kanskje det trengs noen korrigeringer. 

Anonymkode: ccb81...204

Helt riktig 👍

Anonymkode: ad3ac...891

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.4.2022 den 10.40):

Eget bad ville jeg helst hatt, men felles kjøkken går bra. Det er ikke et sosialt kollektiv med felles stue. Jeg leser mye, og når jeg har vært par uker hos venninner vet de det. Ideelt sett skulle det vært eget bad og kjøkken, men det finnes få slike kollektiv. Jeg får kjøpe tørrtoalett å ha på rommet hvis jeg får omgangssyken for da kan delt bad bli et problem. 

Jeg må ikke være sosial og "på" hele tiden. Rommene er store, og alt virker ryddig og rent. 

ts

Anonymkode: 9d5d2...6ed

Jeg ønsker ikke et kollektiv der det sosiale utgår. For meg er det helt uaktuelt. Jeg vil bo slik for å lage gode middager og ha hyggelige kvelder - noe som savnes i en aleneboer situasjon. Men de dagene der jeg ikke ønsker sosialisering ønsker jeg at bak min dør kan jeg gjøre det jeg vil uten at jeg må ut for å lage mat eller gå på do.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, aldri mer kollektiv. Jeg trenger mitt privatliv, og at alt «space» er mitt eget. 

Anonymkode: e3338...56a

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (5 timer siden):

Jeg ønsker ikke et kollektiv der det sosiale utgår. For meg er det helt uaktuelt. Jeg vil bo slik for å lage gode middager og ha hyggelige kvelder - noe som savnes i en aleneboer situasjon. Men de dagene der jeg ikke ønsker sosialisering ønsker jeg at bak min dør kan jeg gjøre det jeg vil uten at jeg må ut for å lage mat eller gå på do.

Alt det sosiale utgår ikke, vi har felles kjøkken og bad med spisebord og stoler på kjøkkenet. Det blir da frivillig om de andre to vil at vi skal spise og lage felles middag av og til. Som sagt blir jeg mye borte, det gjelder også de andre. Rommene er på ca. 20 kvm. og jeg har egen veranda og hagen er stor. Vi er forskjellige, jeg vil helst ikke ha det for sosialt. Jeg nevnte tørrtoalett hvis jeg får omgangssyken, men vet ikke om det er nødvendig. 

Jeg er både ekstrovert, men og introvert, men mest av den stille typen. 

ts

Anonymkode: 9d5d2...6ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...