Gå til innhold

Kunne du tenkt deg å bo i et lite, voksent kvinnekollektiv?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og ha en hytte du ellers er mye i, som er helårs med nærhet til butikk, cafe og alle bekvemmeligheter som oppvaskmaskin m.m.? 

Jeg vurderer det. Får egen veranda i kollektivet, og vi er kun tre damer som alle for det meste er lite der. Jeg har mulighet til å jobbe fra hytta i perioder. 

Ville du vurdert det? Hvorfor /hvorfor ikke? 

Får jeg en kjæreste er et krav til han at han har et sted å bo, og at vi møtes mest hos han. 

Anonymkode: 9d5d2...6ed

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det var rimelig å bo der, soverommet hadde ok størrelse og det var flere bad, ja, det kunne jeg. 

Anonymkode: 24454...1e1

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: fe06d...3a6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Damer i flokk er slemme. Hadde ikke orket det. Maaaasssse drama. Foretrekker kompiser 

Anonymkode: b8992...e3b

• Liker 6
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke om det så var den eneste tilgjengelige boligen i hele landet. Hadde heller bodd i telt eller i bilen.

Grunn? Har null interesse for drama (jo, det kommer til å bli drama).

Anonymkode: 1cb13...a7b

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg gjort før, helt uten drama.

Hvis man alltid opplever drama når man omgås kvinner, er det nok formålstjenlig å se på sin egen personlighet og oppførsel først. Kanskje det trengs noen korrigeringer. 

Anonymkode: ccb81...204

• Liker 34
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nei. Damer i flokk er slemme. Hadde ikke orket det. Maaaasssse drama. Foretrekker kompiser 

Jeg foretrekker begge deler, og kjenner ingen damer som lager drama. Er ikke av den typen selv, velger mine kamper. 

Det er store rom, og vi vil omtrent ikke ses på grunn av arbeidstider og fordi alle er mye borte. 

TS

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Erfaringsmessig er det damer som lager drama som sier dette. Har opplevd menn som sier det samme når de helst vil henge med kvinner. Det er selvsagt helt greit å ikke ville henge med eget kjønn, men blir litt rart når man bruker kollektive negative beskrivelser på den måten. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Det kunne jeg absolutt. Mindre drama med damer enn menn, er min erfaring. Og så er de ikke så grisete.

Anonymkode: 381bf...7e1

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis man alltid opplever drama når man omgås kvinner, er det nok formålstjenlig å se på sin egen personlighet og oppførsel først. Kanskje det trengs noen korrigeringer. 

Enig med deg. Har bodd sammen med en venninne før, ingen drama da heller. Den gangen var vi unge. Nå er det kun godt voksne i kollektivet. 

ts

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei det tror jeg ikke. Jeg er alt for introvert til å takle det, hadde bare blitt stress. 

Anonymkode: 637aa...6d6

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei det tror jeg ikke. Jeg er alt for introvert til å takle det, hadde bare blitt stress. 

Anonymkode: 637aa...6d6

Jeg både introvert og det motsatte, men mest stille og rolig. Kan ta en kaffe med de andre, eller en eller annen gang lage middag sammen, men det er det. Har eget rom med pc-bord, tv, lenestoler og kan trekke meg tilbake når jeg vil. Ingen av oss vil være mye der. Men hvis du hadde følt det som stress, forstår jeg det også. 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kunne jeg godt gjort, for et år eller to. Vurderte faktisk kollektiv i en periode med pendlertilværelse for å bo billigst mulig, men fant ingen som var «voksne», ville ikke passet inn med noen på alder med mine barn. 

Anonymkode: b0f2d...b89

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kunne jeg godt gjort, for et år eller to. Vurderte faktisk kollektiv i en periode med pendlertilværelse for å bo billigst mulig, men fant ingen som var «voksne», ville ikke passet inn med noen på alder med mine barn. 

Anonymkode: b0f2d...b89

Kunne heller ikke bodd i et kollektiv med unge mennesker, eksempel ett med 7-8 andre unge damer og et rom på 7 kvm. og felles stue. Da tenker jeg drama og lange dusjer, bad som er opptatte i flere timer, vinkvelder med unge menn som tilfeldigvis kommer innom m.m. 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en helårshytte, hvorfor skal du da betale for å bo i kollektiv? Virker som du vektlegger denne muligheten og ser på det som et sted du har tenkt å være en del? Og du vektlegger også at dere ikke skal sees så mye fordi de ulike er ikke så mye i kollektivet. Ergo - du vurderer det, men legger mye vekt på hvordan unngå å være så mye sammen med disse to andre damene. Det i seg selv er et litt ugunstig utgangspunkt. 

Hvor mye skal du betale, og hvor mye mer må du betale for en grei liten hybel/leilighet som du kan ha for deg selv? Hvor godt kjenner du disse andre damene?

Jeg personlig kunne aldri bodd slik. Ikke fordi det er damer,men fordi jeg trives med å ha mitt eget og orker andre mennesker kun i korte perioder.

Anonymkode: df9fd...054

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Kommer til å dele rom med en ukjent selv om ikke så lenge tror jeg…men vi begge er rolige og ganske introverte av oss så det sksl gå bra. Kunne nok klart å bo i et voksenkollektiv om jeg fikk mest mulig privatliv likevel

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og er det ikke slik at mennesker som velger å bo i kollektiv ofte er veldig sosiale? Er du sikker på at disse to andre vil synes det er ok at du trekker deg unna og ikke ønsker å dele så mye tid med de?

De jeg kjenner som har bodd i kollektiv, er hypersosiale mennesker, som ihvertfall for meg, blir altfor mye veldig fort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Erfaringsmessig er det damer som lager drama som sier dette. Har opplevd menn som sier det samme når de helst vil henge med kvinner. Det er selvsagt helt greit å ikke ville henge med eget kjønn, men blir litt rart når man bruker kollektive negative beskrivelser på den måten. 

Haha, ja, akkurat det jeg også tenkte. Jeg fikk assosiasjoner til sånne reality-deltagere som sier at de haaater drama, men drama bare finner alltid meg. Det er alltid de som skaper masse drama 😅 Som ofte er de en magisk kombinasjon av å kunne dishe det ut selv, men samtidig være helt vanvittig nærtagende.

TS, jeg tviler på det blir spesielt dramatisk å bo med kvinner, så lenge du er en fin person. Jeg som evig singel har tenkt tanken om man skulle bodd med venninner igjen en gang, jeg likte det godt da jeg var student. Jeg likte ikke så veldig godt å bo i kollektiv den ene gangen jeg bodde i et "ekte" kollektiv med fremmede, men å bo med venner og alltid ha noen i stua å snakke med og et rom å trekke seg tilbake til for alenetid hadde sine plusser det også.

Tror jeg er for godt vant til alenetiden min da, men nå har du jo hytta så det hjelper på.

Det som er greia er jo litt hvem man havner med, alle har sine hat/elsk-historier om kollektivene sine. Jeg har voksne venner som har gjort det og hatet det. Men jeg tror det også gikk litt utover selvfølelsen, spesielt for menn, at man liksom ikke har råd til bedre eller blitt ordentlig voksen.

Anonymkode: 087fc...1f9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Problemet er ikke at jeg er involvert i drama, men at de andre har drama seg i mellom...

Anonymkode: 3ba87...e41

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvis du har en helårshytte, hvorfor skal du da betale for å bo i kollektiv? Virker som du vektlegger denne muligheten og ser på det som et sted du har tenkt å være en del? Og du vektlegger også at dere ikke skal sees så mye fordi de ulike er ikke så mye i kollektivet. Ergo - du vurderer det, men legger mye vekt på hvordan unngå å være så mye sammen med disse to andre damene. Det i seg selv er et litt ugunstig utgangspunkt. 

Hvor mye skal du betale, og hvor mye mer må du betale for en grei liten hybel/leilighet som du kan ha for deg selv? Hvor godt kjenner du disse andre damene?

Jeg personlig kunne aldri bodd slik. Ikke fordi det er damer,men fordi jeg trives med å ha mitt eget og orker andre mennesker kun i korte perioder.

Må betale det dobbelte for en liten leilighet på 25 kvm. Har jeg sagt at jeg vektlegger å unngå å møte de andre? 

På grunn av jobb kan jeg ikke være på hytta hele året, og det ønsker jeg heller ikke av private grunner jeg ikke vil skrive om her. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og er det ikke slik at mennesker som velger å bo i kollektiv ofte er veldig sosiale? Er du sikker på at disse to andre vil synes det er ok at du trekker deg unna og ikke ønsker å dele så mye tid med de?

De jeg kjenner som har bodd i kollektiv, er hypersosiale mennesker, som ihvertfall for meg, blir altfor mye veldig fort.

Dette er et annerledes kollektiv, alle er mye borte og jobber til forskjellige tider. 

TS

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...