AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #1 Skrevet 8. april 2022 Jeg er veldig fortvilet da jeg må velge mellom to jobber, i samme bransje(klesbutikk) - dermed er jobbene så og si helt like men er et par ting som skiller seg ut og vet ikke hva som lønner seg i lengden da jeg er livredd for å ta feil valg basert på feil prioritering… jobb 1: Denne jobben er jeg i nå og har 80% stilling. Har jobbet i den i 4 år snart. Har en sjef jeg sliter litt med å komme innpå og forstå meg på, får null tilbakemeldinger og div. Og er ofte mye misforståelser og sure miner føler jeg.. Slikt som tilbakemeldinger osv setter jeg egentlig veldig pris på å få, og å ha et godt arbeidsforhold til ledelsen. Noe som jeg føler mangler nå idag. Vi jobber alltid alene i denne butikken så ingen kolleger på samme vakt. Har dog mye ansvar i denne butikken og kjenner den ut og inn og føler stort eierskap over butikken og har mye respekt og tiltro fra de andre kollegene. jobb 2: Denne jobben er den jeg har blitt tilbudt, som er 100%(vikariat). Etter ett år så blir det mest sannsynligvis fast da hun skal sannsynligvis flytte etter permisjonen og det blir for langt og for lange dager. Det er iallefall det vi har planlagt oss i mellom(sjef, hun i stillingen per dags dato og meg) Helt super sjef som både lytter og sjekker opp og hjelper til med alt man trenger, og man jobber alltid sammen med noen da butikken er større. Bedre miljø og mer å gjøre. Så hadde egentlig bestemt meg for denne og ta sjansen på at alt ordner seg etter ett år. Her har jeg også fri annenhver fredag i tillegg til annenhver lørdag i samme helg. Har spurt lenge og ofte om høyere stilling men har aldri vært noe å gi sier hun, og at det er helt umulig å få til. Tok dette opp med sjefen for 3 dager siden at jeg har blitt tilbudt en jobb på en av de andre plassene. Men ikke før hun fant ut av dette med nytt tilbud at hun faktisk tilbydde meg 100% fast plutselig, men da må jeg jobbe mye sene vakter og har kun fri annenhver lørdag.. Så sitter jeg her da uten anelse om hva jeg bør gå for og hva som lønner seg i lengden. Hva bør man prioritere? Trivsel og muligens fast etter ett år? Eller fast med engang og mindre trivsel? Lønna er nesten likedan begge plasser da de bruker samme tariff avtale…. Anonymkode: bf1ca...ab7
Hengebuksvinet Skrevet 8. april 2022 #2 Skrevet 8. april 2022 Prioriter den nye. En god sjef, bedre arbeidsmiljø og bedre vaktordning. Hat du opplevd det som vanskelig å få jobb før? Om ikke det er helt krise å måtte gjøre enda et jobb bytte, hadde jeg gått for den som frister mest. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #3 Skrevet 8. april 2022 SS skrev (8 minutter siden): Prioriter den nye. En god sjef, bedre arbeidsmiljø og bedre vaktordning. Hat du opplevd det som vanskelig å få jobb før? Om ikke det er helt krise å måtte gjøre enda et jobb bytte, hadde jeg gått for den som frister mest. Takk for svar! Trivsel er høyt på prio lista mi, så er vel bare den vikariat biten som skremmer meg litt ja.. og at min nåværende sjef plutselig skulle tilby mer enn hva hun egentlig håpte hun måtte…. Jeg sliter generelt ikke med å få jobb da jeg har mye erfaring og fikk fagbrev for et par år siden i salgsfaget så vil tro det skal gå fint! Har bare ikke lyst å falle ut av systemet da jeg sårt ønsker og bli i den ‘gruppa’ jeg er i og etterhvert ta over en av butikkene selv.. men noen sjanser må man kanskje ta i livet for å komme lengre? Anonymkode: bf1ca...ab7
AnonymBruker Skrevet 8. april 2022 #4 Skrevet 8. april 2022 Jobb nr 2 itven tvil. Du kommer til å angre om du ikke velger den. Trivsel og en god sjef er første prio for et godt arbeidsmiljø. Anonymkode: e75d2...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #5 Skrevet 9. april 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jobb nr 2 itven tvil. Du kommer til å angre om du ikke velger den. Trivsel og en god sjef er første prio for et godt arbeidsmiljø. Anonymkode: e75d2...7bf Ts: Ja er det jeg er livredd for. Trivsel er så viktig, men 100% fast og 100% vikariat er og noe som får meg veldig i tankeboksen Anonymkode: bf1ca...ab7
Gjest ti10 Skrevet 9. april 2022 #6 Skrevet 9. april 2022 Jeg synes du skal gå for den nye jobben. Nå er det jo sånn at alt fremstilles rosenrødt når man er interessert i å tiltrekke seg en ny ansatt, men den sjansen må du bare ta. Det høres ikke ut som at den nåværende arbeidsplassen din er et blivende sted, og jeg tror alt for mange blir på arbeidsplasser av gammel vane fordi de rett og slett er redde for forandringer. Se på det som veien til noe bedre, du vil vel ikke fortsette å sitte fast et sted der du ikke trives så godt og heller ikke blir verdsatt skikkelig?
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #7 Skrevet 9. april 2022 Ta jobb 2! Bedre miljø og sjef har uvurderlig verdi, tro meg. Jeg har hatt gode og mindre gode sjefer, og en god sjef du kan snakke med betyr mye for trivselen, ikke minst om du skulle bli syk/få fravær eller noe oppstår i livet. Det løser seg nok med videre jobb etter vikariatet, og du finner nok evt ny jobb etter det hvis nødvendig - det høres ut som du har gode referanser, kompetanse og erfaring☺️ Mitt råd er også å ikke bekymre deg for mye. Du kommer til å bytte jobb mange ganger i løpet av livet. Muligheter kommer og går, og dette løser seg nok. Lykke til!❤️ Anonymkode: 3f359...124 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2022 #8 Skrevet 9. april 2022 Trivsel er alfa og omega. Hadde gått for jobb nr. 2. Har slitt med dritt-sjefer selv. Fast jobb kan du være heldig å få etterhvert også. Anonymkode: 2b139...2f7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå