Gå til innhold

Problem med internettforbindelsen

Anbefalte innlegg

Gjest Spacegirl
Skrevet

Har ADSL fra Telenor, og den siste tida har jeg hatt noen litt merkelige problemer. Det hender ofte at nettleseren og epost-programmet ikke finner noen internettforbindelse. Det kan skje mens jeg er på ei nettside og dermed kommer jeg ikke videre. Får bare beskjed om at siden ikke kan vises. Eller det kan være sånn når jeg slår på maskinen. Men så plutselig virker det igjen. Sånn som nå når jeg skulle poste dette innlegget, var det ikke mulig men nå 1 minutt etterpå fungerer det (så langt). Men internettforbindelsen er faktisk ikke nede, for fildelingsprogrammer fungerer og kan laste ned hele tida :klø: .

Jeg har formatert maskinen 2 ganger siden dette begynte, uten at det hjelper.

Kan nevne at dette problemet dukket opp samme dag som Telenor oppgraderte linja, men jeg har ringt Telenor og de påstår at det ikke er noe galt med linja.

Har også innstallert på nytt og restartet router og modem uten at det hjelper.

Noen som har en ide om hva som kan være galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Noen som har en ide om hva som kan være galt?

Ja, de har dytta altfor mange bukere inn i sentralen sin...nettet er oversprengt *informert*...men hvis du ringer dem og klager...så få du beskjed om at feilen ligger hos deg. Men ring for all del og klag....ring hver eneste gang...dyng dem ned...det gjord jeg...og til slutt fikk jeg audiens hos en tekniker....og da fikk jeg info ja. :sjarmor:
Gjest Spacegirl
Skrevet

Arrg, det der er utrolig irriterende. Virker som Telenor er mer opptatt av å få stadig nye og flere kunder, enn av å ta vare på og gi service til de kundene de allerede har. Men det var vel egentlig noe sånt jeg hadde mistanke om. Bindingstida på abonnementet går ut i desember, og jeg har allerede bestilt SDSL fra Hallingnett som skal ta over da. Så jeg håper ting blir bedre da :) .

Takk for svar.

Skrevet

slik er det her om dagen også!

Utrolig irriterende :sur:

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive et innlegg om det her nå, og så at det allerde var et.

VELDIG IRRITERENDE!

Jeg må restarte modemet hele tida for å få det til å funke.

Skrevet (endret)

Oj!! Har flere det samme problemet!!

Trodde det var noe jeg hadde gjort galt jeg. For her har vi to laptopper med trådløst internett. Trodde det var noe vi hadde feil på setupen på det trådløse nettet. Har hatt skikkelig problemer de siste dagene!!!!

Jeg har UPC da..

Sixx: Var det noe de egentlig ikke ville si eller? Men du traff riktig person? Så frekt av dem, å hele tiden legge skylden på oss!!

Endret av iss
Skrevet
Sixx: Var det noe de egentlig ikke ville si eller? Men du traff riktig person? Så frekt av dem, å hele tiden legge skylden på oss!!

Ja, men det er den instruksen "kundeservice" hos Telenor har. :)
Skrevet

Jeg har også hatt problemer; blir daglig "kastet ut" av nettet. Ringte Telenor og fikk beskjed at alt var OK fra deres side i hvert fall. Det morsomme er at når jeg mister internettforbindelsen dukker det opp en boks med feilmelding på skjermen som sier noe sånt som: "Det er oppstått en feil ved internettforbindelsen. Klikk på linken til vår feilmeldingssentral for å finne ut mer om feilen"

Til info så finnes denne feilmeldingssentralen på internett, og er derfor ikke tilgjengelig når jeg har mistet forbindelsen. HALLO; TELENOR!!! :hoho:

Skrevet
"HALLO; TELENOR!!! :hoho:

:ler: Uff ja....de blir bare verre og verre.

Det som nesten er utrolig...er at jo flere konkurrenter de får....dess verre service gir de kundene sine. :roll:

Skrevet

Har Telenor vi og, og vi fikk mail om at nettet ville være ustabilt noen dager pga. oppdateringer. Mulig dette bare skjer i vårt område. Men nå har vi iallefall fått høyere hastighet!

Skrevet

Vel, jeg vet ikke helt. Det er ofte endel dataukyndighet ute og går. Det er veldig lett å legge skylden på Telenor, når en selv ikke har helt kontroll på sitt eget oppsett. Det er tross alt en mulighet for at brukeren sitt oppsett og sin datamaskin er etterhvert blitt litt "slitent" og skakkjørt. Jeg har selv hatt en periode med hyppige (2-3 ganger i timen) avbrudd i internettforbindelsen. Jeg brukte mye tid på å finne ut hva det var, men fant til slutt ut at det var min egen feil. Har også levert inn en harddisk som jeg i ettertid tror var feil fra min side.

Forstå meg rett, jeg hater Telenor over alt på jord (nest etter Microsoft), men det er jo en viss sannsynlighet at når brukeren mikker og flikker på sitt system, så kan bli feil på hans/hennes system.

Jeg sier ikke at det er slik i disse tilfellene som nevnes her, men det KAN være en bitteliten mulighet for feilen ligger på brukerens hånd, uten at man kategorisk kan si at det er noen eksterne sin feil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...