Gå til innhold

Hvorfor er det så mange overvektige damer der ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er på ingen måter ment for å være respektløs. Jeg har absolutt ingenting i mot overvektige damer! Har flere venninner som er overvektige.
Men jeg ser stadig oftere damer og menn, spesielt damer som veier et par kilo for mye. Vil si 6 av 10 damer som går forbi meg er overvektige. Hvorfor er det slik? Har damer bare lettere for å legge på seg enn menn? 
Er oppriktig interessant. Som sagt, dette er ikke ment som et hat-innlegg eller noe som helst. :) 

Anonymkode: 6b568...46a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Billigere og lettere å leve usunt? Mange er jo glad i lettprodukter og drikker for mye brus og energidrikker. Jeg tror det er Putin sin skjulte agenda.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Utrolig mange damer og jenter fokuserer mye mer på sminke og håret enn kroppen. Kvinner har generelt høyere fettprosent enn menn, som gjør dem mer utsatt for å legge på seg. I tillegg er det billig og godt å leve usunt...

Endret av FunnyBoy123
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har mer kroppsfett enn menn. Kvinner får også barn og medfølgende påkjenning der. 

Anonymkode: fdab3...a59

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Dette er på ingen måter ment for å være respektløs. Jeg har absolutt ingenting i mot overvektige damer! Har flere venninner som er overvektige.
Men jeg ser stadig oftere damer og menn, spesielt damer som veier et par kilo for mye. Vil si 6 av 10 damer som går forbi meg er overvektige. Hvorfor er det slik? Har damer bare lettere for å legge på seg enn menn? 
Er oppriktig interessant. Som sagt, dette er ikke ment som et hat-innlegg eller noe som helst. :) 

Du har imponerende nok fått seriøse svar på innlegget ditt. Jeg lurer likevel på om du seriøst anser et par kilo for mye som overvekt? Og hvorfor kartlegger du enhver kvinne du passerer ut fra antall gram og kilo på kroppen? Du mener muligens ikke å være respektløs, men det synes for meg som at du er så opphengt i vekt/utseende at det går på respekten løs. Hallo, overvektig om man veier et par kilo for mye? 

Anonymkode: b03d1...885

• Liker 27
Skrevet (endret)

Det moderne menneske lever dessverre usunt. Vi har passive jobber, fri tilgang på veldig mye fristelsedr. Høyt kaloriinnhold, og alt for mye ferdigprodusert mat med mye fett og sukker. Dessuten har spiser vi alt for lite fiber som gjør at vi får dårlig tarmflora.  Denne cocktailen av usunnhet fører til overvekt, både for menn og kvinner, men kvinner har lettere for å legge på seg, så kvinner er i større grad plaget.

Endret av artigmedsex
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
artigmedsex skrev (2 minutter siden):

Det moderne menneske lever dessverre usunt. Vi har passive jobber, fri tilgang på veldig mye fristelsedr. Høyt kaloriinnhold, og alt for mye ferdigprodusert mat med mye fett og sukker. Dessuten har spiser vi alt for lite fiber som gjør at vi får dårlig tarmflora.  Denne cocktailen av usunnhet fører til overvekt, både for menn og kvinner, men kvinner har lettere for å legge på seg, så kvinner er i større grad plaget.

Lurer oppriktig på om det er kvinner eller menn som i størst grad plages med at kvinner defineres som overvektige ut fra beskrivelsen "et par kilo"? 😏

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Synes fleste damer der ute er trente som faen. Bare på jobben min er det to damer / 300 som er overvektige. Svært få jeg ser på gata, og på gymen… Nei er ikke enig med deg :)

Anonymkode: 356f1...4ad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De spiser mer enn kroppen trenger. I tillegg fyller de på med raske karbohydrater, og får lyst på enda mer når blodsukkeret faller. Da kommer kiloene raskt.

Anonymkode: ee14e...31f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går inne en gang og tenker over kroppsfasongen og fettprosenten til folk der ute. Har jeg sett en ekstremt stor person, slik "amerikansk tv-stor", så har jeg tenkt "stakkars det der er ikke lett". Sånn ellers forstår jeg ikke hvorfor folk går å bryr seg hvordan andre ser ut. 

Anonymkode: c609f...c4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Depresjon og andre problemer, og at man prioriterer andre ting (jobb eller barn) over det å holde seg i form. Men tror foreldrene dine sin påvirkning på deg/kostholdet ditt har mye å si. Jeg tror aldri jeg kunne ha blitt tjukk selv på grunn av familien jeg kommer fra.  

Anonymkode: b2aa7...fc3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er det gjort forskning som har konkludert at de ikke vet hvorfor.

Er en kjent sak at vi som befolkning spiser sunnere men blir feitere

Anonymkode: 459b9...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det har sammenheng med at damer ikke trenger menn i 2022, og gir faen. Vil de ha et knull så får dem et knull, og vil dem ha partner er det alltid noen desperate som vil ha ei som er feit. 

Anonymkode: b5e18...cc0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det gjort forskning som har konkludert at de ikke vet hvorfor.

Er en kjent sak at vi som befolkning spiser sunnere men blir feitere

Anonymkode: 459b9...e1d

Men veldig mye MER enn tidligere tipper jeg. Folk har ikke magemål lenger. Forresten er det nok mye verre kosthold nå enn tidligere når folk lagde maten sin selv også. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror det har sammenheng med at damer ikke trenger menn i 2022, og gir faen. Vil de ha et knull så får dem et knull, og vil dem ha partner er det alltid noen desperate som vil ha ei som er feit. 

Anonymkode: b5e18...cc0

Tror ikke dette har forandret seg fra 60-tallet😂

Anonymkode: 4b4f8...9e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men veldig mye MER enn tidligere tipper jeg. Folk har ikke magemål lenger. Forresten er det nok mye verre kosthold nå enn tidligere når folk lagde maten sin selv også. 

Folk har ikke lengre fysisk hardt arbeid, "alle" har bil
Tilgang på godteri og snack overalt - og folk spiser.
Sitter stille ved skjerm
Sukker er billig nå sammenlignet med tidligere 1900 tall

Anonymkode: 4b4f8...9e2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har imponerende nok fått seriøse svar på innlegget ditt. Jeg lurer likevel på om du seriøst anser et par kilo for mye som overvekt? Og hvorfor kartlegger du enhver kvinne du passerer ut fra antall gram og kilo på kroppen? Du mener muligens ikke å være respektløs, men det synes for meg som at du er så opphengt i vekt/utseende at det går på respekten løs. Hallo, overvektig om man veier et par kilo for mye? 

Amen!

Jeg lurer også på: Hvor går grensen for overvekt eller «for mye» når bare 2 kilo skal til for å merke forskjell.

Anonymkode: feaa1...33c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kvaliteten på mannfolka i dag krever mye trøstespising ? 🤷‍♀️

Anonymkode: a1790...709

• Liker 6
  • Nyttig 13
Skrevet
artigmedsex skrev (8 timer siden):

Og likevel har vi mye høyere levealder enn noen gang før.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...